Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@09:44:48 GMT

نظارت بر مجموعه‌های قضایی امری ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۳۰۸۲

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه دیدار نخبگان و اقشار مردم خراسان شمالی با اشاره به اجرای خواست مردم و قانون به‌عنوان اجرای عدالت اظهار کرد: همگان بدانند که در حوزه کاری خود باید عدل را گسترش دهند و مردم احساس اجرای عدالت کنند و مردم با روابط مبتنی بر عادلانه روبه‌رو باشند و نظام اداری کشور ورود عادلانه داشته باشد و برای ارائه خدمات باید ارائه خدمت به‌صورت عادلانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توزیع ظرفیت‌ها و امکانات به‌صورت عادلانه باشد و این امر مهمی است که محوریت بر اجرای عادلانه قانون است و هیچ‌کس در هیچ شرایطی اجازه نقض قانون را ندارد و این اجازه را ندهد و همه برای اجرای قانون احترام بگذارند.

رئیس قوه قضاییه   تصریح کرد: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد بستری است که با استفاده از مفاد قوانین مختلف این سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها و همه آنانی که دغدغه مردم‌دارند، مشکلات را رصد کنند و باید به این مجموعه‌ها میدان داد که سخن مردم را بزنند وسخنان آنان شنیده شود.

وی افزود: توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد و توجه به آمران معروف و ناهیان از منکر در راستای مطالبه اجرای قانون و عدالت است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: باید به سازمان‌های مردم‌نهاد میدان داد و سخنان آنان را شنید و باید با همه وجود تلاش کرد که این سخنان اجرایی شود و این نعمت است و نه نغمت که افرادی متوجه اوضاع هستند و تنبه و تذکر می‌دهند و این نعمت جدی برای همه مسئولان باید تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در مسئولیتی در همه ادوار هستند باید تعهد خود به مردم را انجام دهند زیرا ترک فعل‌هایی بعضاً اتفاق می‌افتد که خسارت‌های بیشتری از فعل‌ها دارد و مسئولان توجه داشته باشند که ترک تعهد و وظیفه نیز موجب خسارت به مردم در عصرها و نسل‌ها می‌شود و شاید یک دوره خسارت نباشد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تعهدات مسئولان و بخش‌های مختلف نباید تعهدات به‌صورت یک‌طرفه لغو نشود و موجب ضرر به مردم شود و اگر کسی صاحب قدرت بود نباید قراردادها را لغو کرد و باید به تعهدات پایبند بود و هیچ بخشی مبنی بر تکیه قدرت نباید تعهد خود را یک‌طرفه لغو کند.

وی ادامه داد: توجه و حساسیت به کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است و این مقدمه شکل گرفتن سبک زندگی اسلامی است که رهبری نیز در این عرصه تأکید دارند و آسیب‌ها اجتماعی در جامعه ما با سبک زندگی اسلامی نمی‌سازد و باید تلاش شود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مردم و نخبگان و دستگاه‌های مختلف در جریان شکل سبک زندگی اسلامی حرکتی بسیار تعیین‌کننده خود را ایفا کنند و وارد شوند.

رئیس دستگاه قضا درباره مدیریت فضای مجازی تصریح کرد:  فضای مجازی مورداستفاده همگان است و در دسترس ترین دست ساخته‌های بشر است که به این سرعت گسترش و توسعه پیداکرده و همه لایه‌های زندگی اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و اگر مدیریت نشود و جلوی آسیب‌ها گرفته نشود، مردم نمی‌توانند برای تسهیل امور و راحت برگزاری ارتباطات اقدام مؤثر انجام شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد که فضای مجازی به محلی برای قمار، فحش، فساد مواد مخدر و فضای بسیاری از کلاهبرداری ها شود و فضای مجازی بستری شود برای کسانی که به امور اقتصادی ضربه بزنند و به اخلاق اجتماعی و حریم خصوصی ضربه بزنند و حریم‌ها را بشکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی افزود: استفاده نادرست از این فضا باید تبدیل به استفاده به‌صورت منظم شود و نباید با شرارت‌ها در این فضا عرصه بر همه تنگ شود زیرا خلاف حق مردم، حقوق اجتماعی و حقوق عامه است.

وی اظهار کرد: ارتباطات ناصحیح در فضا مجازی مردم را دچار آسیب می‌کند و درحالی‌که این فضا می‌تواند مورد ارتباط علمی فرهنگی و اجتماعی باشد، محلی برای افراد شرور و کلاهبرداری ها می‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: افرادی در این فضا به دنبال توزیع مواد مخدر هستند که امری خلاف است و نبایداین اقدامات  اجازه داده شود و با مدیریت صحیح فضای مجازی باید بستری برای کار صحیح باشد و نه اینکه مردم و خانواده‌های دچار دغدغه باشد و اذیت شوند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: سرعت کار در دستگاه قضایی در حال تسریع است و پرونده‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد و باید نسبت به نظارت‌ها در مدیرکل بازرسی، نحوه نظارت بر مدیران و گزارش‌های مدیران در استان توجه شود زیرا بازرسی‌های پنهان و آشکار انجام می‌شود و نظارت‌ها در دستگاه‌های قضایی بر خود مجموعه و بیرون از سازمان قضایی در حال انجام است و به راین امر تأکید شده و نظارت بر مجموعه دستگاه قضایی و همکاران به مجموعه دستگاه قضایی امری ضروری است.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه رئیسی رئیس قوه قضاییه ابراهیم رئیسی آیت الله رئیسی سازمان های مردم نهاد فضای مجازی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی صبح شنبه در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، یکی از ویژگی‌های بارز البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و گفت: از آغاز فعالیتم در استان البرز، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضائی سرلوحه اقدامات مجموعه قضائی قرار داده‌ام.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضائی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز می‌داند، اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضائی با مدیریت شهری بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از مأموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد، مطرح کرد: افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضائی است. برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد.

فاضلی هریکندی بیان کرد: به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان البرز، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر و انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضائی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضائی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 6089618

دیگر خبرها

  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد