Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی در استان به شدت با هرگونه زمین‌خواری، رانت و فساد متخلفان، در عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی، برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر حسن نگین تاجی، با اشاره به اینکه دادگستری استان در مختومه نمودن پرونده های مُسن جزء رتبه‌های نخست می باشد، اظهارکرد: تا پایان سال همه ی پرونده های مُسن را تعیین تکلیف خواهیم کرد و همکاران قضایی با یک حرکت جهادی و پشتکار زیاد تلاش نمایند که هیچ پرونده مُسنی در هیچ حوزه قضایی استان نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در استان برای بیش از ۹۵ درصد پرونده های مُسن، حکم صادر شده است.

نگین تاجی در بخش دیگری از سخنان خود به بافت طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرزمین چهار فصل اشاره و تصریح کرد: جنگل‌های انبوه ،  بخشی از ثروت مهم  زاگرس در استان می باشد و جهت حمایت از این سرمایه ملی، به شدت با تخریب گران این عرصه برخورد می شود.

مقام ارشد قضایی استان در این باره با اشاره به این که در دستگاه قضایی به منظور برخورد با هرگونه زمین خواری کمیته مرکزی مبارزه با فساد تشکیل شده است،اظهار داشت: دستگاه قضایی در استان به شدت با هرگونه زمین‌خواری، رانت و فساد متخلفان، در عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی، برخورد می کند.

 نگین تاجی در ادامه افزود: دادگستری استان، در این زمینه موفقیت هایی نیز داشته است.

این مقام قضایی با اشاره به مکلف بودن نهادهای متولی به انجام وظایف خود به طور دقیق و قانون مند، تاکید کرد: اگر نهادهای متولی در این زمینه، به وظایف قانونی خود در چارچوب قانون عمل ننمایند، زمینه تصرف اراضی ملی، برای افراد سودجو نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر شخص یا افرادی بخواهند به بیت المال دست درازی و حقوق عمومی را ضایع کنند، به شدت با او برخورد می‌شود، گفت: هرگونه تصرف در بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست و حوزه رودخانه‌های استان است، خط قرمز دستگاه قضایی استان بوده و به شدت با افراد سودجو و مدیران سهل انگار که بخواهند در برابر وظایف قانونی خود اهمال و کار شکنی کنند، به شدت برخورد خواهد کرد.

در ادامه این نشست حامد رهبر رئیس حوزه قضایی مارگون با اشاره به وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست خاص این حوزه قضایی و احکام سبز برای افراد سودجو، گفت: صدور آراء سبز در زمینه منابع طبیعی، نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دارد.

رئیس حوزه قضایی بخش مارگون در ادامه افزود: در این زمینه تعداد زیادی آراء جایگزین حبس، به منظور کاهش جمعیت کیفری نیز در این حوزه قضایی صادر شده است .

حامد رهبر تأکید وعنوان کرد: در مبارزه با فساد، هیچ تعارفی با متخلفان نداریم و طبق قانون به شدت با متخلفان و قانون شکنان برخورد می شود .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری استان منابع طبیعی دستگاه قضایی پرونده های م زمین خواری حوزه قضایی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر چگینی پیش از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: پرونده قضائی در راستای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت تشکیل شد.

وی پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم ادامه داد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت گفت: ضمن تشکیل پرونده قضائی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

کد خبر 6095546

دیگر خبرها

  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند