Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه با تاکید براینکه اقدام به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در راستای تعهد نسبت به مسئولیت اجتماعی است، افزود: سکوت در برابر منکرات و آسیب‌های اجتماعی موجب گسترش و فراگیر شدن منکر خواهد شد و با مسئولیت پذیری در جامعه منکر از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امروز پنجشنبه چهارم دیماه در هفتادوهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی به معنای دغدغه‌مندی نسبت به جامعه و احساس تعهد به پیرامون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: احساس تعهد اجتماعی از فاکتورهای توسعه‌ای در کشورهای پیشرفته است و باید در هر کجا ناهنجاری مشاهده شد نسبت به آن احساس مسئولیت کرد و بی تفاوت نبود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ساوه در ادامه گفت: هر شهروندی موظف است از قانون اساسی دفاع کند و به آن احترام بگذارد و در نظام اسلامی باید همگان دعوت به خیر و امر به معروف را اولویت خویش قرار دهند.

وی فرافکنی را نقطه مقابل مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: نباید با فرافکنی نسبت به مسئولیت اجتماعی بی‌تفاوت باشیم. همه کارگزاران نظام نسبت به حقوق شهروندی مسئول و پاسخگو هستند.

حسین محمودی‌فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ساوه نیز آموزش نهادهای رفتارساز مانند آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری را مورد تاکید قرار داد و افزود: فضاسازی اجتماع و محیط شهری و حساس کردن مردم در عملی شدن مسئولیت پذیری اجتماعی ضرورت دو چندان دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات ریشه در عدم پایبندی و توجه مدیران در حوزه مسئولیت اجتماعی و عدم دقت نظر در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دارد.

محمودی‌فر خواستار آموزش مهارت‌های معنوی و دینی در سطوح مختلف جامعه با تاکید بر تقویت مسئولیت اجتماعی شد و افزود: تقویت حس مسئولیت پذیری و ایجاد فضای خلاقیت در جامعه ضرورت دوچندان دارد.

پیگیری مصوبات جلسه قبل در خصوص برگزاری کارگاه تبیین محتوا و بررسی سند بنیادین آموزش و پرورش و نیز برگزاری آموزش های ضمن خدمت با موضوع سند تحول بنیادین و مطالبات رهبر معظم انقلاب و همچنین گزارش ادارات در خصوص برگزاری کارگاه های سواد رسانه‌ای و بحث و بررسی به منظور مسئولیت پذیری اجتماعی و وظایف تربیتی و فرهنگی نهادها و ادارات از جمله دستور کارهای هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه بود که با حضور اعضا بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه مصوب شد آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، سپاه، شهرداری، اداره ارشاد، کتابخانه‌ها و اصحاب رسانه‌ برنامه‌های خود را در ارتقای حس مسئولیت پذیری اجتماعی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي فرهنگ عمومي امام جمعه ساوه استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها مسئولیت پذیری اجتماعی شورای فرهنگ عمومی مسئولیت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است