Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:05:49 GMT

سرمایه گذاری ده هزار میلیاردی در بندر شهید رجایی

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۳۷۶۹

سرمایه گذاری ده هزار میلیاردی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضا تفاهم نامه برای سرمایه گذاری در اراضی بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه توسعه بنادر کشور موجب شکوفایی اقتصاد کشور است، گفت: باید قدرت لجستیک مان را در بنادر کشور افزایش دهیم تا در بازار ایجاد اعتماد شود و بتوانیم تولید رقابتی داشته باشیم و سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی افزود: باید بتوانیم در ساخت زیرساخت‌ها و فرصت سازی برای سرمایه گذاری و کاهش هزینه‌های جانبی و هزینه‌های حمل و نقل تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا به این ترتیب قدرت رقابت را برای فعالان اقتصادی بالا ببریم که این فعالان بتوانند محصولات خود را به سرعت به بازار هدف برسانند و مواد اولیه را به سرعت در فرآیند تولید قرار دهند.

وی گفت: در این راستا سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار مهم است و دولت هم باید نقش تسهیل گری و ایجاد اطمینان را به درستی انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در چهل سال گذشته ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۰ میلیون تن رسیده که باید تا پنج سال آینده با یک اقدام ضربتی این ظرفیت را به ۵۰۰ میلیون تن برسانیم که در این میان ۲۰۰ میلیون تن آن باید در سواحل مکران صورت گیرد.

اسلامی گفت: تمامی بنادر کشور را باید به صورت بنادر نسل سوم دربیاوریم که هم قدرت صادرات کشور افزایش یابد و هم مواد اولیه به سرعت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

در این مراسم همچنین محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با امضا این تفاهم نامه گام بزرگی به سمت شکل گیری بنادر نسل سوم برداشته شد به این صورت که بنادر کشور علاوه بر اینکه محلی برای تغییر شیوه حمل و نقل هستند بتوانند منطبق با بار ترافیکی خودشان امکانات لجستیکی در اختیار تولید کنندگان بگذارند.

وی افزود: این بدین معناست که در بنادر واحدهای تولیدی مختلف ایجاد شود که مواد اولیه وارداتی به سرعت در اختیارشان قرار گیرد همچنین محصولاتشان به سرعت به کشورهای هدف صادر شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این موضوع موجب کاهش هزینه حمل و نقل همچنین کاهش هزینه‌های انبارداری و افزایش رقابت پذیری کالاهای صادراتی می‌شود.

راستاد افزود: همچنین کاهش قیمت تمام شده و اشتغالزایی و رونق اقتصادی به ویژه در نوار ساحلی جنوب کشور از دیگر مزایای این تفاهم نامه است.

وی گفت: به این ترتیب بندر شهید رجایی همان طور که در سند آمایش هم آمده است دیگر فقط مرکز تخلیه و بارگیری نیست بلکه کار تولید هم در آن انجام می‌شود.

راستاد افزود: با امضای این تفاهم نامه مساحت بندر شهید رجایی افزایش صد در صدی می‌یابد و همچنین در قالب این تفاهم نامه ۳۳۶ قرارداد با بخش خصوصی به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به امضا رسیده است.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه قرار است کارخانجاتی، چون مس، آلومینیم، لوازم خانگی و تولید کابینت در بندر شهید رجایی ایجاد شود همچنین با شرکت کارگزاری بانک ملی برای تأمین مالی پروژه‌های تفاهم نامه نیز قراردادی به امضا رسیده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود و این تفاهم نامه بخش مهمی در توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 5103808

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر شهید رجایی محمد اسلامی محمد راستاد ویروس کرونا لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران قیمت دلار شاخص کل بورس اقتصاد چین بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت قیمت سکه بهار آزادی تولید نفت بورس تهران وزارت راه و شهرسازی قیمت یورو بندر شهید رجایی تفاهم نامه سرمایه گذاری بنادر کشور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیدعلی مسعودی رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دایمی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) از انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان برای توسعه پژوهش‌های دانشگاهی در زمینه روندهای نوظهور رسانه‌ای خبر داد.

مسعودی با بیان اینکه معمولاً سازمان‌هایی مثل ساترا که کار مهم نظارت را انجام می‌دهند یک روند کاری آرام را جلو می‌برند، گفت: گاهی مواقع رویدادی در جامعه رخ می‌دهد که متاسفانه غالبا هم در چالش‌های تنظیم‌گری هم از نظر مخاطب و هم از نظر تولید کننده مورد حمله قرار می‌گیرد. دلیل این نقیصه هم عدم آشنایی به هنگام ذی‌نفعان با وظایف و اقدامات مهم این نهادهاست.

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره با تاکید بر اینکه در تمام دنیا رگلاتوری (تنظیم گری) وجود دارد، توضیح داد: ساترا باید خودش را به عنوان تنظیم‌گر معرفی کند و یکی از بهترین راه‌هایی که ساترا می‌تواند با اتکا بر آن خودش را خیلی دقیق معرفی کند، برگزاری نمایشگاه است. مخصوصاً این‌که نمایشگاه برای دانشجوها و استادان دانشگاه بسیار حایز اهمیت است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر جامعه نخبگان درباره این ماجرا توجیه شوند، می‌توانیم به توجیه شدن جامعه و ترویج مشارکت عمومی در حوزه دفاع از حقوق مخاطب و تولید کننده نیز امیدوار باشیم. در واقع تنظیم‌گر خودش با دانش‌افزایی در این زمینه یک نوع سواد رسانه به جامعه اهدا می‌کند. از سوی دیگر همان طور که سکوها در ساترا آموزش می‌بینند و بر حقوق خودشان واقف هستند، مخاطب هم باید حقوق خودش را بداند تا در تولید محتواهای داخلی شاهد ترویج بداخلاقی، بد زبانی و بی‌احترامی به اقوام، مذاهب و فرهنگ‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: مخاطب باید برای کنترل چنین مسایلی مطالبه داشته باشد و به کمک تنظیم‌گری بیاید. ساترا یک وظیفه سنگین دارد و باید این وظیفه سنگین را به جامعه معرفی کند و از آن‌جایی حضور در نمایشگاه اهمیت دارد، می تواند این معرفی را برای فرهیختگان جامعه مثل استادان دانشگاه، پژوهشکده‌ها و دانشکده ها انجام دهد.

مسعودی همچنین ضعف پژوهشی را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های کنونی حوزه سیاست‌گذاری و اجرا در زمینه آموزش، فرهنگسازی و تنظیم‌گری معرفی کرد و افزود: یکی از کارهایی که من در دانشگاه‌ها کم دیدم، کار روی روندهای جدید به ویژه در مورد تنظیم‌گری است. البته در این زمینه چند رساله دکتری و تحقیق صورت گرفته است اما واقعیت این است که هنوز به آن جایگاه نرسیدیم که بتوانیم در همایش‌ها و تحول سرفصل‌ها از آن استفاده کنیم.

رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در بخش پایانی صحبت های خود همکاری‌های بین سازمانی برای تولید علم را یکی راه‌های رفع این نقیصه توصیف کرد و گفت: در جلسه‌ای که به تازگی برای تحول در دروس علوم ارتباطات بین برخی دانشگاه‌ها برگزار شده، این مساله که با توجه به وجود نیازهای جدید، ما هم نیاز به دروس و رشته‌های جدید داریم مورد تاکید قرار گرفته است. مثلا به زودی در دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره راه‌اندازی رشته رسانه و علوم شناختی را خواهیم داشت. اما برای سایر رشته‌ها و دروس باید اول پژوهش های بسیار زیادی صورت بگیرد تا دستمان برای تولید محتوا و تدریس خالی نماند. تفاهمنامه ای که با سازمان تنظیم مقررات صورت و تصویر فراگیر در این زمینه خواهیم داشت به این هدف کمک خواهد کرد. البته یک ضلع دیگر کار، انجمن سواد رسانه ای است که با مشارکت این دوستان محتوای تولید شده پایش می‌شود و برای بهره برداری بهتر به وزارت علوم ارسال خواهد شد.

کد خبر 6094987 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی