Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: اعضای باند 7 نفره کلاهبرداری که با اجاره یک مغازه میوه فروشی در فلکه پنجم فردیس، با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی تعداد حدود 800 نفر از شهروندان کرده و حدود 10 میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 حسین ناصر خاکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، در جمع خبرنگاران، گفت: این پرونده زمانی مورد پیگیری قرار گرفت که 50 نفر از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی آن‌ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداش‌های صورت گرفته از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و متهم یا متهمان به صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب‌ها از طریق انتقال کارت به کارت، خرید طلا و ارز کرده‌اند، که شک ماموران برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

شناسایی و بازداشت باند کشوری جعل کارت‌های بانکی در فردیس

این مقام قضایی با بیان این که در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مالباختگان حدود دو ماه پیش اقدام به خرید از یک مغازه میوه فروشی کرده بودند و از آن طریق کارت بانکی آن‌ها کپی شده است، ادامه داد: بلافاصله صاحب مغازه به پلیس فتا احضار و در تحقیقات از وی مشخص شد که او در یک بازه زمانی چند ماهه مغازه را به 2 نفر زن و شوهر اهل جنوب غربی کشور که با هویت جعلی قرارداد ثبت کرده بودند، اجاره داده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس یادآور شد: در ادامه ماموران با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در منطقه "تهرانسر"شناسایی کرده ، با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم اصلی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی تجهیزات رایانه ای مربوط به کپی کارت های بانکی ، دو دستگاه دستگاه پوز ، حدود 200 عدد کارت بانکی را کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران چاره ای جز بیان حقیقت نیافته و تاکنون به کپی برداری و برداشت از حساب 200 نفر از شهروندان با همدستی تنی چند از دوستانش اعتراف کرد.

ناصرخاکی با بیان این که همدستان متهم بسیار حرفه ای بوده و هیچ گونه ردی از خودشان برجای نگذاشته بودند، گفت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده مخفیگاه متهم ردیف دوم تا هفتم پرونده را در منطقه پرند شهر تهران شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان را نیز در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها یک دستگاه اسکیمر، 115 کارت بانکی کپی شده و تعدا زیادی کارت بانکی خام کشف کردند.

این مقام قضایی با اشاره به این که متهمان دستگیر شده به جرم کلاهبرداری اینترنتی در چند استان از کشور (خوزستان، البرز، خراسان رضوی و تهران) تحت تعقیب بوده اند، اظهار کرد: تاکنون 80 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند که ارزش کلاهبرداری از آن ها 10 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده، تصریح کرد: شهروندان عزیز از قرار دادن کارت بانکی شان در اختیار فروشنده‌های دوره گرد جداً خودداری کنند و حتماً هنگام خرید شخصا اقدام به کشیدن کارت کنند.

ناصرخاکی در پایان وی تصریح کرد: افرادی که احتمالاً از مغازه فوق خرید داشته اند و احتمالا کارت آن ها نیز برداشت شده، جهت شناسایی متهمان و تشکیل پرونده به پلیس فتا شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبرداری اخبار حوادث زن و شوهر زن و مرد کلاهبرداری شناسایی ایرانی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم کرونا قتل ایران عکس پایتخت تهران قیمت دستگیری مرد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس کارت بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری افزود:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

کد خبر 847417 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند