Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@12:48:56 GMT

هشدار نماینده آمریکا به کردهای سوریه

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۴۱۷۰

به گزارش جام‌نیوز، «جیمز جفری» فرستاده آمریکا در امور سوریه روز چهارشنبه (دیروز) در گفت‌و‌گو با اندیشکده «ویلسون» واشنگتن، گفت که کردهای سوریه باید از چهار اقدام بپرهیزند، در غیر این صورت متحمل ضربات و خسارات سنگینی خواهند شد.

او گفت که نیروهاتی دموکراتیک سوریه (قسد) اگر می‌خواهند به حیات خود ادامه دهند باید این چهار نکته را رعایت کنند، اول اینکه از رسیدن تانکرهای نفتی به دمشق نباید به طور کامل ممانعت کنند و دوم همانند اقلیم کردستان عراق در سال ۲۰۱۷ دست به همه‌پرسی نزنند و موجب فاجعه مشابهی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام سوم اینکه باید از توسعه روابط با گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بپرهیزند و در آخر (چهارم)، هیچ زمانی به خاک ترکیه از شمال شرق سوریه حمله نکنند.

فرستاده دولت آمریکا در سوریه که در ماه میلادی جاری مأموریتش به پایان خواهد رسید، تأکید کرد که نیروهای «قسد» باید از هرگونه تحریک ترکیه بپرهیزند و همزمان روابط خود را با دولت سوریه یا روسیه بدون اینکه تسلیم آنان شوند، نگه دارند تا همچنان موجودیت خود را حفظ کنند و در صورت عدم رعایت این نکات، ضرباتی با آثار طولانی مدت بر آن‌ها وارد می‌شود.

دولت آمریکا در سال‌های گذشته اصلی‌ترین حامی عناصر «نیروهای دموکراتیک سوریه» بوده و عمده پایگاهها و حضور نظامی خود را در مناطق تحت کنترل این عناصر برپا کرده است.

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (به انگلیسی: SDF، به عربی: قسد) در اکتبر ۲۰۱۵ به بهانه مبارزه با داعش از ائتلاف گروهک‌های کرد و عرب همسو با آمریکا تشکیل شد. یگان‌های مدافع خلق «YPG» بخش اصلی این گروه را در بر می‌گیرد و ادعای خودمختاری در مناطق کردنشین سوریه را دارد.

 

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نماینده آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه