Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه در حال حاضر عامل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار سهام، هجوم نقدینگی است، اظهار کرد: راه حل کنترل بازار، روی آوردن به مکانیزم‌های کنترلی منسوخ نیست بلکه راه‌حل افزایش عرضه دستگاه‌های دولتی، رونق بازار بدهی و افزایش عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ است. به گزارش پول نیوز، ولی نادی قمی کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه طی دو سال اخیر و همراه با هجوم نقدینگی، بازار سهام کشور از حیث ارزش، تعداد مشارکت‌کنندکان و ارزش روزانه معاملات به اعداد و ارقام فراتر از تصور کارشناسان رسیده است، به خبرنگار پول نیوز می‌گوید: با این وجود، شیوه و مکانیزم برخورد و مواجهه با هیجانات و تلاطمات بازار همچنان مثل گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی سیاست‌گذاران بازار سرمایه، به بهانه جلوگیری از بروز هیجانات قیمتی، کاهش تلاطم‌های بازار سهام و ممانعت از دستکاری قیمت‌های سهام، از مکانیزم‌هایی نظیر حد نوسان ۵ درصدی، حجم مبنا و توقف نماد‌های معاملاتی بهره می‌برند.

وی افزود: توسل به این مکانیزم‌های ناکارآمد که خود مانع جدی در برابر کارایی بازار است، به همراه مشکل هسته معاملات، شرایط سختی را در معاملات بازار سهام به وجود آورده است.

نادی قمی مطرح کرد: به نظر می‌رسد که مدتی است سیاست‌گذاران در خصوص رشد مداوم قیمت‌ها در بازار سهام، دغدغه خاطر پیدا کرده‌اند و برای کنترل این موضوع در ابتدا با افزایش عرضه‌های دولتی و افزایش سهام شناور سعی کرده‌اند ثبات مدنظر خود را در بازار حاکم کنند. از سوی دیگر اکنون زمزمه‌های کاهش دامنه نوسان مطرح شده است.
بیشتر بخوانید: نقش بازارگردان‌ها در بورس چیست؟
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه کاهش دامنه نوسان راه حل درستی نیست، عنوان کرد: کاهش دامنه نوسان بورس نه تنها راه حل نیست بلکه این موضوع موجب به وجود آمدن پدیده صف نشینی و دریافت سیگنال (علامت) از صف خرید یا فروش و کاهش تراز تحلیلی بازار شده است.

نادی قمی ابراز کرد: در حال حاضر عامل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار سهام، هجوم نقدینگی است و راه حل کنترل بازار، روی آوردن به مکانیزم‌های کنترلی منسوخ نیست بلکه راه‌حل افزایش عرضه دستگاه‌های دولتی، رونق بازار بدهی و افزایش عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی تشکیل بورس کالا، ایجاد سازکار منظم و شفاف برای تقابل عرضه و تقاضا و تعیین قیمت منصفانه کالا‌ها بوده است. در حال حاضر گرانی‌ها ناشی از تورم انتظاری است که با تار و پود جامعه اجین شده است و بورس کالا مقصر این تلاطم قیمت‌ها نیست بلکه منعکس کننده وضعیت سخت است. به نظر می‌رسد به جای برخورد با معلول باید علت را پیدا کرد و جلوی عدم شفافیت قیمتی را گرفت.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار شاخص بورس بازار سرمایه عرضه سهام سهام عدالت قیمت ها در بازار سهام هجوم نقدینگی افزایش عرضه نیست بلکه راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟

منصور پوریان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام‌ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می‌یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می‌شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می‌شود.

گفتنی است با توجه به زایش‌های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازار‌های هدف وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سلفی با کاپیتان، عامل هجوم به تمرین استقلال