Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@18:51:37 GMT

رها بودن فضای مجازی از مشکلات جدی کشور است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۴۷۵۵

رها بودن فضای مجازی از مشکلات جدی کشور است

سردار نظری گفت: یکی از مشکلات جدی کشور رها بودن حوزه فضای مجازی است و قطعا ارتقا و کمال این حوزه ر رهاسازی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در آیین رونمایی از بازی ایرانی «قاسم 120» در مشهد اظهار کرد:  هر موضوعی هم دارای یک بخش مدیریت اختصاصی است و هم حتما باید تحت یک مدیریت عمومی قرار بگیرد، به عنوان نمونه در جریان شیوع ویروس کرونا اولین ستاد ایجاد شد که مشخص شد مسئولان امر در حوزه مدیریت عمومی دچار چالش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ترس از تهدید از خود تهدید مخرب‌تر افزود: با یک واقعیتی به نام پدیده جدید فضای مجازی مواجه هستیم که هم سرعت نفوذش و هم گستره نفوذش بسیار جدی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه امروز حکومتها با استفاده از فضای مجازی جابجا می شوند، مسائل نظامی اقتصادی اجتماعی و هیچ شانی از شئون انسان در شرایط فعلی مبرای از این فضا نیست گفت: ضریب نفوذ اینترنت قابل مقایسه با هیچ چیزی نیست و هیچ عرصه ای وجود ندارد که تحت تاثیر این فضا نباشد.

وی افزود: اگر ما مواجهه دقیق و منطقی و از نگاه اعتقادی که خیلی از مسائل را حل می کند با فضای مجازی داشته باشیم، طبیعتا هم می توانیم استفاده کنیم و هم معضلات و مشکلات و عوارضش بسیار کم خواهد شد.

سردار نظری تصریح کرد: دیدگاه ما این است که هر موضوعی ولو آب حیات، نیاز به مدیریت عام دارد؛ آب اگر رها شد تخریب می کند، باید مهار شود کنترل شود. و در عین حال برود سر مزارع و در شبکه آشامیدنی مورد استفاده مردم قرار گیرد؛ لذا حرف ما این است که این فضا باید مدیریت شود و رها شدن در ارتباط با هیچ پدیده ای پاسخ مثبت به شما نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما یکی از مشکلات جدی رها بودن حوزه فضای مجازی است افزود: قطعا ارتقاء و کمال را در رهاسازی نمی دانیم البته محدودیت به این معنی نیست که کسی را در داخل حصر قرار بدهید بلکه محدودیت به معنای جلوگیری از آسیب ها و استفاده برتر از این فضا است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: سپاه و بسیج فقط وظیفه زمینه سازی و آسان سازی دارد و اگر بناست که ما در حوزه فضای مجازی مطالبه گر باشیم، از طریق رساندن به نمایندگان مجلس بهتر پاسخ می دهد و البته می توانید با فعالیت در حول محور بسیج هم افزا و مطالبه گر باشید و خلاقیت های بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد

صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش مشرق، صبا آذرپیک که اخیراً تهمت‌هایی دروغ نسبت به رئیس مجلس و برخی نمایندگان مطرح کرده بود، به ۲ سال حبس، عذرخواهی و اعاده‌حیثیت از شکّات، جزای نقدی و ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قطعی محکوم شد.

به گزارش خانه ملت، در پی شکایت‌های جداگانه از صبا آذرپیک از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید، وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده‌حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شد.

براین‌اساس صبا آذرپیک که در سال‌های گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمت پراکنی دروغ علیه برخی نمایندگان، رئیس مجلس و نیز کلیت مجلس شورای اسلامی کرده بود، به دلیل نشر اکاذیب، افترا و تهدید به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و این حکم لازم‌الاجراست.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد