Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار مرکزی گفت: نیروگاه "شازند" اجازه دارد روزانه ۲ میلیون لیتر مازوت بسوزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سیدعلی آقازاده عصر امروز در کارگروه کاهش آلودگی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت کاهش آلودگی اظهار داشت: اقدامات شایانی با سفر وزیر راه و مدیرعامل شرکت زیرساخت در روز گذشته در زمینه کاهش آلودگی شهر اراک بر اساس ابلاغ طرح تقاطع غیر هم‌سطح منطقه مالک آباد به کنار گذر شمالی با مشارکت جهاد نصر که امیدواریم تا یک سال و نیم آینده تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جاده نیز در حال دو بانده شدن است که با بهره برداری از این تقاطع پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری می‌تواند ماشین های سنگین مهاجر را به این سمت هدایت کنند تا شاهد خلوتی جاده های شهر اراک باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به سهم استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان ملی سهم استان مرکزی را نادیده می‌گیرند و نخستین وظیفه برق باختر برای تامین نیروی مورد نیاز نیروگاه شازند و انجام کارهای هماهنگی دیسپاچینگ ملی است.

وی عنوان کرد: اگر مقدار گاز مورد نیاز نیروگاه تامین نشود کاهش میزان تولید نیروگاه بدون شک در ماه آینده داریم و در این راستا امکان دارد تولید به 600 الی 700 مگاوات تغییر کند یا 2 واحد از نیروگاه تعطیل شود.

آقازاده افزود: هم اکنون نیروگاه شازند 6.5 میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند ولی از این پس نیروگاه با سقف حداکثر دو میلیون لیتر مازوت در 24 ساعت قابلیت استفاده دارد و میزان تولید مطابق با میزان گاز تامین شده پایه‌ریزی کنند و با کاهش میزان گاز با دیسپاچینگ به منظور کاهش تولید هماهنگ می شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: طبق مصوبات سفر ریاست جمهوری و مکاتبه ای که شخص بنده با رئیس جمهور داشتم تاکید موکدی بر عدم استفاده از مازوت داشتند و باتوجه برودت هوا در دی ماه میزان مازوت مصرفی در نیروگاه ها کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: حداقل یک یا دو واحد از نیروگاه شازند باید به فیلتراسیون استاندارد مجهز شود و به این هدف می‌توانیم دست پیدا کنیم.

نیروگاه "شازند" از مازوت بی‌کیفیت استفاده می‌کند مستنداتی مبنی بر استفاده از مازوت در نیروگاه شازند منتشر شده است نیروگاه "شازند" فیلتراسیون مناسب ندارد

مسئله آلودگی هوا چندوجهی است

بهروز اکرمی نیز در این جلسه با اشاره به آلودگی های اخیر استان اظهار داشت: به مسائل باید واقع بینانه نگریست و تصمیماتی اجرایی و واقع بینانه را تصویب کرد به طور مثال نمی‌توانیم درب نیروگاه‌ها را پلمپ کنیم به دلیل اینکه در آلودگی هوا نقش دارد.

وی افزود: مسئولان استان مرکزی به لحاظ شرعی، قانونی و وجدانی قائل به مطالبه حقوق مردم استان هستند و تصمیمات و اقدامات ما نیز باید در راستا حفظ منافع استان در محله اول و عدم تعارض با منافع ملی کشور است.

معاون سیاسی، عمرانی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: مسئله آلودگی هوا چند وجهی و همه امور را باید در نظر گرفت و بدون شک سوخت مازوت در نیروگاه ها اراک و شازند موثر است.

وی عنوان کرد: وزن آلاینده های صنایع را باید اندازه گیری کرد و همچنین با دیسپاچینگ ملی به منظور کاهش تولید نیروگاه در صورت کاهش گاز تا قادر به اجرای تصمیمات عملیاتی باشیم.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استاندار مرکزی نیروگاه شازند استان مرکزی لیتر مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی

با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، استاندار مرکزی و نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی، طرح آب‌رسانی مجتمع شهید سلیمانی شامل آب‌رسانی به دو شهر شازند و آستانه و ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان، هاشم امینی امروز _دوشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم در کشور سرعت گرفته و در استان مرکزی نیز خدمت به مردم با نگاه جهادی در جریان است.

وی افزود: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تأمین آب شرب بهداشتی مردم و جمع‌آوری فاضلاب را به عهده دارد که در این دولت با کار شبانه‌روزی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب رفاه و آسایش مردم تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: امروز نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه آغاز خواهد شد و مردم این مناطق از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

امینی ادامه داد: جهاد آبرسانی در کشور یک اتفاق بزرگ از سوی دولت بود که با هدف تأمین آب پایدار در ۱۰۰۰۰ روستا رقم خورد که تا به امروز ٥٢٠٠ روستا آبرسانی و در سال جاری با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خیرین و بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

وی از همکاری صنایع شهرستان در بازچرخانی پساب فاضلاب قدردانی کرد و افزود: استفاده از ظرفیت پساب به پایداری چرخ صنعت و عدم آلودگی آب شرب در منطقه نقش به‌سزایی دارد.

در بخشی دیگر نیز فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در کنار حوزه‌های مختلف در سطح استان است.

وی با اشاره به جهاد آبرسانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در کشور اظهار کرد: در فاز اول ٦٧ روستا و در فاز دوم ١٣١ روستا استان مرکزی که مشکل آب داشتند با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

وی تصریح کرد: دولت به تأمین مهم‌ترین موضوع رفاهی مردم که آب است توجه ویژه‌ای دارد و از مردم انتظار می‌رود به صورت بهینه آب را مصرف کنند.

حشمت‌الله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هم با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به موضوع منابع آب پایدار و شرب بهداشتی و همچنین جهاد آبرسانی به روستاها اهمیت ویژه‌ای قائل شده است، اظهار کرد: این طرح شامل ساخت تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه، احداث دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب، اجرای ۳۷.۵ کیلومتر خط انتقال آب است.

وی افزود: در این طرح همچنین احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۵ لیتر ثانیه، احداث یک باب سوله، احداث پست برق ۱۶۰ کیلو ولت آمپر، با صرف هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال انجام گرفته است.

عباسی ادامه داد: در راستای اجرای خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، و همچنین واگذاری پساب به صنایع نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه این آئین نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه آغاز شد.

کد خبر 749843

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید