Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیف تندرو اصلاح طلب در پی آن است تا با دروغ «عدم امکان خرید واکسن کرونا توسط ایران به دلیل نپیوستن به FATF» و با موج سواری بر این خبر دروغ، مقدمات پیوستن به این سازمان را فراهم کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** آمریکا از بابت انتقام خون سردار سلیمانی نگران نیست!

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان رویکرد ضدایرانی تروئیکای اروپایی در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی هستیم و ورود زیردریایی‌های آمریکا و اسرائیل به خلیج‌فارس این شائبه را که به‌منظور پاسخ‌دهی به اقدام احتمالی ایران است تقویت کرده، درحالی‌که ایران قبلا هم می‌توانست دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند و این موضوع برای آمریکایی‌ها شاید آنقدر اهمیت نداشته باشد. تصور می‌کنم آمریکایی‌ها برای اینکه بخواهند در آستانه ورود جو بایدن به کاخ سفید از امتیارات بیشتری برخوردار شوند و ایران را در تنگنا قرار دهند دست به تحرکات ‌تازه زده‌اند تا بتوانند در مذاکرات آینده امتیازات بیشتری از ایران بگیرند».

بیگدلی در ادامه نوشت:«دیگر بحث بر سر توقف روی مذاکرات هسته‌ای باقی نمی‌ماند، بلکه موضوعات دیگری اعم از مسائل منطقه‌ای و حقوق بشر را هم در برخواهد گرفت...آمریکایی‌ها با بایدن به‌دنبال یک آرامش نسبی در منطقه هستند، چون ادامه این وضع به نفع آمریکا و شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس هم نیست و با توجه به حضور اسرائیل در منطقه، به نفع هیچ‌کدام از کشورهای منطقه و حتی عراق هم نیست. بنابراین طرفین به‌دنبال راه‌حلی می‌گردند تا بتوانند به ایران اطمینان بیشتری دهد تا فعلا خودش را برای وارد شدن به یک دوران جدیدی از مذاکراتی که با مذاکرات سال ۲۰۱۵ فرق می‌کند، آماده کند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:«ایران نمی‌تواند روی نقطه صفر باقی بماند و باید دست به یک محاسبه دقیق‌تری بزند و استراتژی‌های داخلی و منطقه‌ای خود را تغییر دهد...کشور ما توانایی تولید واکسن در حد انتظار همه را ندارد و ناچار است که FATF را تایید کند. به نظر می‌رسد چون لحظه‌ای رسیده که جان مردم در خطر است به احتمال زیاد مجمع تشخیص نیز موافقت می‌کند».

طیف تندرو اصلاح طلب ۳ ویژگی مهم دارد؛ یکی اینکه با کوچک نمایی توان داخلی، استعدادهای عظیم جوانان نخبه کشورمان را تحقیر کرده و مورد تمسخر قرار می دهد. این دیدگاه مخرب و ضدایرانی، یکروز استعداد جوانان عزیز کشورمان را در حد پخت قرمه سبزی و آبگوشت بزباش تنزل می دهد، و روز دیگر با ادبیات حقارت آمیز مدعی می شود که ما ایرانی ها اصلا نمی توانیم واکسن کرونا را تولید کنیم.

ویژگی دوم این طیف، بزرگنمایی قدرت پوشالی آمریکا و تروئیکای اروپا است. در روزهای گذشته نشریه آمریکایی «واشنگتن اگزماینر» در گزارشی نوشت:«هراس دولت ترامپ از احتمال انتقام ایران (بابت خون سردار سلیمانی) موجب شده تا محافظت از «مایک پمپئو» به مدت نامحدود توسط سرویس امنیت دیپلماتیک ادامه یابد».

همچنین در روزهای گذشته «کنث مک‌کنزی» فرمانده نیروهای ترویست آمریکایی در منطقه غرب آسیا(سنتکام) در مصاحبه با ای‌بی‌سی‌نیوز مدعی شد:«واشنگتن به دنبال دامن زدن به تنش‌ها و درگیری با ایران نیست.معتقدم که در برهه‌ای قرار داریم که خطرات بالا است. می‌خواهم روی این نکته کلیدی تأکید کنم: دنبال جنگ با ایران نیستیم».

مک‌کنزی در ادامه گفت:«در صورت حمله ایران در آستانه سالگرد (سردار) قاسم سلیمانی آماده واکنش هستیم». یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به این اظهارنظر مقام آمریکایی نوشت:«یک ساله دارند کابوس حمله ایران را می بینند ترسوها! منظورشان این است که شما بالاخره بابت ترور سردار سلیمانی، ما را می زنید، خب زودتر بزنید، از استرس مُردیم بابا!».

آمریکایی ها هنوز از موشک باران پایگاه عین الاسد توسط دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران احساس حقارت می کنند. همانطور که مقامات ارشد کشورمان تاکید کرده اند، انتقام سخت بابت خون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، قطعی و جدی است و آمریکایی ها بابت این مسئله به شدت نگران هستند.

ویژگی سوم طیف تندرو اصلاح طلب، بی بهره بودن از توان و دانش کارشناسی و فنی و عدم توانایی در فهم بدیهیات روابط بین الملل و بیگانه بودن با منافع ملی است.  

در شرایطی که کارشناسان و صاحبنظران با دلایل فنی و دقیق، تاکید کرده اند که FATF موجب خودتحریمی می شود و گشایشی در امور بانکی ایجاد نمی کند، طیف تندرو اصلاح طلب در پی آن است تا با دروغ «عدم امکان خرید واکسن کرونا توسط ایران به دلیل نپیوستن به FATF» و با موج سواری بر این خبر دروغ، مقدمات پیوستن به این سازمان را فراهم کند.

** تطهیر «بنی صدر» در روزنامه نماینده سابق مجلس

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی الیاس حضرتی نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم- در مطلبی نوشت:«ابوالحسن بنی‌صدر از چهره‌های مهم دهه ۶۰ و سال‌های پیش و البته چندسال ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران محسوب می‌شود. او به تنهایی در همان سال‌های اول توانست چند عنوان اولین را به دست بیاورد. او به ‌واسطه فعالیت‌های انقلابی که در زمان رژیم شاهنشاهی داشت، جایگاهی میان انقلابیون پیدا کرد و از جمله افرادی بود که امام خمینی (ره) را در روزهای اقامت در فرانسه همراهی می‌کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بنی‌صدر با بازگشت امام نیز به تهران برگشت و با تشکیل دولت موقت اولین عنوان وزارت خود را به دست آورد و باتوجه به سابقه تحصیلی‌اش کلید وزارت اقتصاد را به دست گرفت. او همچنین در شورای انقلاب اسلامی عضویت داشت. بنی‌صدر در اولین انتخابات ریاست‌جمهوری تاریخ ایران شرکت کرد و توانست سایر رقبای خود را شکست دهد و به عنوان اولین رییس‌جمهوری ایران نام خود را ثبت کند. اما او پایان خوشی در این سمت نداشت و خردادماه ۶۰ با نظر مجلس وقت به عنوان اولین رییس‌جمهوری برکنار شده، از سمت خود عزل شد. بنی‌صدر پس از این ایران را ترک کرد و در فرانسه ساکن شد».

روزنامه اعتماد که مدیر مسئول آن از دوستان «شهرام جزایری» مفسد دانه درشت اقتصادی در دوره اصلاحات، و از نزدیکان یکی از سران فتنه است، در این مطلب به تطهیر و بزک بنی صدر اقدام کرده است.

این در حالی است که «ابوالحسن بنی‌صدر» رییس‌جمهور خیانتکاری که با عدم کفایت از سوی ملت ایران در خرداد ۱۳۶۰ عزل شد، چند روز بعد با کمک «مسعود رجوی»-سرکرده گروهک منافقین- با «آرایش زنانه»! از کشور فرار کرد و به پاریس گریخت. در حال حاضر وی در کنار سران گروهک تروریستی منافقین- که دستانشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده است- به صورت شبانه‌روزی توسط پلیس فرانسه حفاظت می‌شود!

لازم به ذکر است که تنها در یک نمونه، پس از شورش مسلحانه سازمان منافقین در ۳۰ خرداد ۶۰ و فرار رجوی و بنی‌صدر به پاریس در ۹ مرداد همان سال، مجموعه ای از اطلاعات نظامی فوق العاده حساس نیروهای مسلح ایران در جبهه ها توسط بنی‌صدر با واسطه گری عناصر مرکزیت فرقه تروریستی منافقین به مامورین اطلاعاتی مستقر در سفارت عراق در کشور بلغارستان تحویل داده شد.

بنی صدر در سالهای ابتدایی انقلاب در اظهارنظری مضحک و متوهمانه گفته بود «نظر خواهی ما این را نشان می‌دهد که امروز محبوبیت من از امام خمینی در جامعه بیشتر است»!

** از جشن تولد صفحه اینستاگرامی تا تحلیل بعد نظارتی مجلس!

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم، در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «وزیر دولت کارپرداز مجلس نیست» نوشت:«مسأله نظارت آمیخته با مشکلات بنیادین مجلــس بر دولــت، مسأله‌ای قدیمی در ساختار سیاسی کشور ماست که متأسفانه نه تنها برای اصلاح اشـــکالات آن فکـــر عاجلی نشده بلکه هر روز بر دامنه این مشکلات افزوده می‌شود. به نظر می‌رسد ریشه اصلی این مسأله در خوانش غلط از وظیفه نظارت مجلس و ابعاد و مختصات آن است. به نوعی که با این خوانش اشتباه، دولت در چشم بخش عمده‌ای از ساختار پارلمانی کشور و حتی سیاسیون فعال نه رسماً اما عملاً در مقام «کارگزار یا کارپرداز مجلس» افول پیدا می‌کند. به عبارتی برداشت غالب از وظیفه نظارت مجلس به غلط تعبیر به چیزی شبیه تابع کردن بخش‌های دولت توسط مجلس شده است».

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت در مجلس دهم، که در انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد و در ادامه با حکم «محمدباقر نوبخت» بدون هیچ سابقه مرتبط، به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری انتخاب شد، زمانیکه نماینده مجلس بود در اظهارنظری عجیب گفته بود: « زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است. بعداً نگویند چرا نماینده دزد شد. مدیر را باید تأمین کنید تا فساد ایجاد نشود. می‌گویند برای اسلام کار کن! تا کی؟»!

جعفرزاده ایمن آبادی همان نماینده ای است که بجای رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم، برای صفحه شخصی خود در اینستاگرام جشن تولد گرفت!

اخراجی های مجلس دهم از اولین روز آغاز به کار مجلس یازدهم پروژه ناامید سازی مردم و تفراقه افکنی در مجلس را کلید زده اند. اما علیرغم این کینه توزی و سنگ اندازی ها، نمایندگان مجلس یازدهم مشغول رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم هستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی ویژه های مشرق نیرو های مسلح ایران سردار حاج قاسم سلیمانی مایک پمپئو ابوالحسن بنی صدر روزنامه ایران سازمان نقشه برداری مجلس دهم سازمان منافقین بیگدلی سفارت عراق محمد باقر نوبخت دولت ترامپ انقلاب ابوالحسن بنی صدر شهرام جزایری ویژه های مشرق خلیج فارس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ویژه های مشرق فرانسه علی بیگدلی امام خمینی مسعود رجوی تروئیکای اروپا اسرائیل مجلس یازدهم انتخابات مجلس یازدهم شهید سلیمانی سردار سلیمانی آمریکایی ها مجلس یازدهم خون سردار مجلس دهم بنی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

امیر آشتیانی در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیام تشکری خطاب به قالیباف صادر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

وزارت دفاع:‌ سپاه جزو برترین نیروهای نظامی جهان است

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام
همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی