Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، هنوز از تاثیر واکسن روی اولین گونه جهش یافته کرونا در انگلیس مطمئن نشده‌ایم، اما وزیر بهداشت این کشور از شناسایی گونه جهش یافته دومی خبر داده که منشا آن به آفریقا برگشته و قدرت شیوع بیشتری دارد.
«مت هنکاک»، وزیر بهداشت و مراقبت اجتماعی بریتانیا، طی کنفرانس خبری از شناسایی دو فرد مبتلا کووید-۱۹ خبر داد که درگیر  گونه‌ جهش یافته‌ دیگری از ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی منشا این گونه جدید به آفریقای جنوبی برگشته و حتی از نسخه جهش یافته جدیدی که اخیرا خبر ساز شده، قدرت شیوع بالاتری دارد.
آنطور که هنکاک می‌گوید این دو نفر با کسانی در تماس بوده‌اند که اخیرا از آفریقای جنوبی به بریتانیا برگشته‌اند. سرایت بالای این گونه باعث نگرانی وزارت بهداشت بریتانیا شده است:
«گونه جدید ویروس بسیار نگران کننده است چرا که بسیار مسری است و به نظر از موردی که اخیرا در بریتانیا کشف شد جهش یافته‌تر است.»  
جهش در بین ویروس‌ها امری شایع است و نمی‌توان آن را دلیلی بر افزایش سطح کشندگی آنها قلمداد کرد، با این حال سطح سرایت بالاتر می‌تواند به معنی شیوع گسترده‌تر ویروس باشد که همین مساله آنرا خطرناک می‌کند. بریتانیا که اخیرا درگیر نوع جهش یافته‌تری هم شده، برای مقابله با این مساله محدودیت‌های شدیدی را برای سفر به آفریقای جنوبی اتخاذ کرده و قرار است قرنطینه شدیدی را در بسیاری از مناطق از جمله «ساسکس»، «آکسفورد»، «نورفولک»، «کمبریج‌شایر» و «آکسفورد‌شایر» اعمال می‌کند. این سطح از قرنطینه که قبلا در لندن هم اعمال شده، بدین معنی است که فروشگاههای غیر ضروری تعطیل شده و مردم باید در خانه بمانند.
علی‌رغم این جهش‌ها احتمالا واکسن‌های فعلی کرونا از جمله فایزر، مدرنا و آکسفورد روی جلوگیری از ابتلا به این ویروس موثر خواهند بود. پیش از این «بیون‌تک» کمپانی توسعه دهنده واکسن فایزر از احتمال بالای اثرگذاری این واکسن روی گونه جهش یافته خبر داده بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس لندن گونه جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد