Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار اروپا از خروج ماکرون از قرنطینه و هشدار پزشکان بخش‌های مراقبت‌های ویژه در آلمان درباره وقوع موج سوم کرونا در این کشور بعد از تعطیلات کریسمس خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، کرونا در اروپا همچنان جولان می دهد و عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن همچنان گسترده تر می شود.

هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "اووه جانسنز"، رئیس انجمن پزشکان مراقبت های ویژه در آلمان درباره وقوع موج سوم کرونا در این کشور با توجه به افزایش ارتباطات در تعطیلات کریسمس هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد: تنها محدودیت های ارتباطی حداکثری می توانند از این مسئله جلوگیری کنند که ما در ژانویه با یک موج سوم کرونا روبرو نشویم.

جانسنز به نمایندگی از طرف پزشکان بخش های مراقبت های ویژه از شهروندان خواست در کریسمس با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها دیدار نکنند و واقعا در خانه بمانند.

وی تردیدهای مقامات ایالات آلمان در تشدید محدودیت ها را از عوامل تشدید اوضاع در کشورش دانسته و نتیجه چنین رویکردی را فشار بالا بر بیمارستان ها و کادر درمان دانست.

بیشتر بخوانید: قربانیان کرونا در اروپا از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت

بالاترین سطح هشدار کرونایی در جمهوری چک

شمار مبتلایان روزانه درجمهوری چک هم مجددا به شدت افزایش پیدا کرده و به رکورد بالای بدست آمده نزدیک شده است. نهادهای بهداشتی این کشور روز پنج شنبه خبر دادند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰۵۴ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

با توجه به افزایش شمار مبتلایان دولت در نظر دارد از روز یکشنبه بالاترین سطح هشدار کرونایی را اعلام کرده و اقدامات و محدودیت های ضد کرونایی را تشدید کند.

درخواست پلیس آلمان برای ممنوعیت اعتراضات در جلوی مراکز واکسیناسیون

رئیس اتحادیه پلیس آلمان هم ممنوعیت اعتراضات در جلوی مراکز واکسیناسیون در کشور را درخواست کرده است. وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی تاکید کرد: ما به ممنوعیت اعتراضات هم در مسیرهای انتقال واکسن و هم اطراف مراکز واکسیناسیون نیاز داریم.

وی واکسن را کالای با ارزشی دانست که برای حفاظت از آن باید برای هر کاری آماده بود.

انگلیس پروازها به آفریقای جنوبی را ممنوع کرد

وزارت حمل و نقل انگلستان موقتا پروازها به آفریقای جنوبی و از این منطقه را به دلیل کشف نوع جدید دیگری از ویروس کرونا که گفته می شود از این کشور وارد شده است ممنوع اعلام کرده است. به این ترتیب انگلیس می خواهد از شیوع این ویروس جهش یافته جدید در کشورش جلوگیری کند.

کشف نوع جدید دیگری از ویروس کرونا

وزارت بهداشت انگلیس از کشف نوع جدید دیگری از ویروس جهش یافته کرونا در این کشور خبر داده که بسیار مسری‌تر از نوع اول است.

ببینید: فیلم/ نقش دولت جانسون در بحران کرونای انگلیسی

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده است: ما دو مورد از یک نوع دیگر جهش یافته ویروس کرونا را کشف کرده ایم. به گفته وی افراد آلوده در هفته های اخیر از آفریقای جنوبی به کشور آمده‌اند.

وی تاکید کرد که این نوع جدید ویروس کرونا بسیار نگران کننده است زیرا بسیار مسری تر و جهش یافته تر از نوع اول اخیرا شناسایی شده است.

صدر اعظم اتریش: هرگز چنین سالی را تجربه نکرده‌ام

صدر اعظم اتریش در سخنانی سال ۲۰۲۰ را با توجه به بحران کرونا سالی بسیار دشوار و خسته کننده دانست که تا به حال در عمرش تجربه نکرده و تاکید کرد که همچنان تا چندین ماه باید با کرونا زندگی کنیم.

وی با توجه به اینکه در دوران کرونا هر گونه تصمیم گیری از طرف دولت ابعاد گسترده‌ای به همراه داشت از شب هایی در سال جاری سخن گفت که خواب به چشمانش نیامد.

کورتس همچنین گفت که او نیز مانند همه بعد از ماه ها اقدامات ضد کرونایی از این بحران خسته شده است. به عنوان یک فرد در اجتماع محدودیت ها در روابط خصوصی وی را نیز آزار می دهد.

وی همچنین گفت: اگر چه پاییز و زمستان دشواری را می گذرانیم اما من با اطمینان به سال ۲۰۲۱ می نگرم. ما می توانیم در تابستان به وضعیت معمولی بر گردیم.

وی سختی کار در دوران بحران کرونا را اطلاعات دائما جدیدی درباره این ویروس دانست که در لحظه باید برای آن تصمیم گیری شود. صدر اعظم اتریش همچنین به خطاهای خود در دوران بحران کرونا اشاره کرده و گفت: ما باید در پاییز سریع تر واکنش نشان می دادیم.

صدر اعظم اتریش در بخش دیگری از سخنانش به مسئله واکسیناسیون در کشورش پرداخته و بار دیگر بر غیر اجباری بودن آن تاکید کرد و در عین حال گفت: او هم واکسن را تزریق خواهد کرد و مشتاقانه منتظر روزی است که خانواده اش هم واکسینه شوند.

وی تاکید کرد که اتریش از روز ۲۷ دسامبر که آغاز واکسیناسیون در این کشور است وارد یک مرحله کاملا جدید می شود.

صدر اعظم اتریش از همه شهروندان حفظ آرامش و پایبندی به قواعد کرونایی در دوران کریسمس را خواستار شد.

رئیس جمهور آلمان: همچنان راه سختی را در پیش رو داریم

رئیس جمهور آلمان هم در سخنرانی خود به مناسبت کریسمس با تاکید بر اینکه همچنان راه سخت و طاقت فرسایی را در مبارزه با کرونا در پیش رو داریم در عین حال پایان این تونل را روشن ارزیابی کرد.

کشورهای جدید در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

آلمان هم به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا لیست مناطق خطر کرونایی را طولانی تر کرده و از روز شنبه تمام استونی و نامیبیا در جنوب آفریقاو برخی مناطق ایرلند و نروژ در لیست مناطق خطر آلمان قرار می گیرند.

آغاز طرح واکسیناسیون جمعی در صربستان

صربستان هم از امروز (پنج شنبه) واکسیناسیون در کشورش را آغاز کرده است. نخست وزیر صربستان به عنوان اولین شهروند در منطقه بالکان واکسن شرکت فایزر- بیونتک را دریافت کرد.

خروج ماکرون از قرنطینه

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم دیگر علامت بیماری کرونا را ندارد و بر اساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری می تواند قرنطینه هفت روزه را ترک کند. در ۱۷ دسامبر تست کرونای ماکرون مثبت اعلام شده و وی به قرنطینه رفت.

۸۰۲ مرگ کرونایی روزانه در آلمان

آمار مبتلایان و مرگ های روزانه کرونایی در آلمان با وجود اعمال قرنطینه همچنان بالا است. انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۳۳۷۷۷ مورد جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته و ۸۰۲ مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داد.

بالاترین آمار مبتلایان روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی انگلیس هم شب گذشته از ۳۹۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور که بالاترین رکورد مبتلایان روزانه از زمان شیوع کرونا در این کشور محسوب می شود خبر دادند و ۷۴۴ نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۲۵۰۵۸۷۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۱۹۷۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال ۲۱۴۹۵۵۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۹۰۵۱ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال ۱۹۹۱۲۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۰۳۹۵ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۱۸۴۷۸۷۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۹۶۹۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۱۵۸۷۹۰۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۱۲۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی اروپا ویروس کرونا پلیس آلمان انگلیس ماکرون صربستان انگلستان ایتالیا کریسمس نفر به کرونا مبتلا شده درباره وقوع موج سوم کرونا در این کشور صدر اعظم اتریش کرونا در اروپا موج سوم کرونا بحران کرونا ویروس کرونا محدودیت ها جهش یافته تا به حال آلمان هم نوع جدید بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفت‌وگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روزهای ایران را هم بررسی‌ کرده است.   در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛   * دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟   * مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.   * این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟   * اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود   * به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی‌ به انسانیت اتفاق افتاد.   * چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   * این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.   * خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم) بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا