Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسناد هویتی هر فردی اهمیت بالایی دارد که گم شدن آن می‌تواند مشکلاتی را برای او ایجاد کند، بنابراین اگر روزی شناسنامه یا کارت ملی شما که از اسناد هویتی مهم و کاربردی هستند، مفقود یا دزیده شود با استفاده از روش‌هایی می‌توانید آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین قدم شما می‌توانید برای اطلاع یافتن از وضعیت مدارک مفقودی خود به پورتال سازمان ثبت احوال، بخش پیوند‌ها و سپس بخش مدارک پیدا شده مراجعه کنید و با وارد کردن شماره ملی از وضعیت مدرک مورد نظر در سازمان ثبت احوال مطلع شوید.

اگر مدارک هویتی شما در سازمان ثبت احوال موجود باشد، می‌توانید آن را با مراجعه به سازمان ثبت احوال تحویل بگیرید و همچنین از افرادی که مدارک هویتی فرد دیگری را پیدا می‌کنند تقاضا می‌شود تا آن را به سازمان ثبت احوال یا اداره پست تحویل دهند.

در صورت پیدا نشدن مدرک مورد نظر به وب سایت پست جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید. وقتی روی لینکی که در بالا اشاره شده است، کلیک می‌کنید، باید کد ملی و یک علامت امنیتی را وارد کنید تا ببینید آیا مدارکتان دوباره به ثبت احوال بازگشته است یا خیر، اگر مدرکی با مشخصات شما در جست و جوی این سایت یافت نشد، باید به سراغ پست بروید.

بیشتر بخوانید

 مشکل بودجه تأمین بدنه کارت ملی هوشمند حل می‌شود گزینه سایر ادیان برای دریافت کارت ملی هوشمند حذف نشده است دلایل تاخیر طولانی مدت برای صدور کارت ملی هوشمند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال اسناد هویتی شناسنامه سازمان ثبت احوال کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟