Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن رضوانی در نشست کمیسیون گردشگری شهرداری با اعضای هیات امنای امامزاده محمد(ع) بسطام که شامگاه پنجشنبه برای بررسی برخی از مشکلات موجود در مسیر ثبت جهانی مجموعه تاریخی این شهر در محل امامزاده برگزار شد، اظهار داشت: در صورتیکه نگاه سلبی در مدیریت مجموعه تاریخی بسطام وجود نداشته باشد، هیات امنای امامزاده آماده نهایت همکاری برای ثبت جهانی این مجموعه فاخر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه عامل ماندگاری این اثر تاریخی، وجود پربرکت امامزاده محمد(ع) است، افزود: تقویت اسلام و انقلاب و زنده نگه داشتن آیین های مذهبی و مناسبتی از وظایف اساسی هیات امنا است.

رییس هیات امنای امامزاده محمد (ع) بسطام افزود: ثبت جهانی آرزوی همه مردم بسطام است و هیات امنا بعنوان متولی مذهبی و فرهنگی امامزاده، تمام توان خود را برای تحقق این اتفاق به کار می گیرد.

رضوانی با انتقاد از طولانی شدن بازسازی سقف مسجد بایزید بیان کرد: مجموعه اوقاف و هیات امنا تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون ریال برای بازسازی سقف مسجد به میراث فرهنگی کمک کرده است اما با گذشت زمان و با توجه به مشکلات اقتصادی، کار بازسازی مسجد نیازمند هزینه بیشتر است و به همین دلیل توقع داریم هرچه سریع تر کار مرمت به پایان برسد.

شهردار بسطام نیز با اشاره به آمادگی کامل مدیریت شهری بسطام در تحقق ثبت جهانی مجموعه تاریخی این شهر، ابراز کرد: باید ضوابط ثبت جهانی در اختیار مدیران شهری نیز قرار گیرد تا بر اساس شیوه نامه ها، برای رفع مشکلات در فرایند ثبت اقدام اساسی انجام شود.

مجموعه تاریخی بسطام واقع در مرکز این شهر  در شمال شاهرود شامل بخش هایی چون امامزاده محمد (ع)، آرامگاه بایزید بسطامی، خانقاه یا صومعه بایزید، مسجد دوم بایزید، مسجد جامع بسطام، منار بسطام، گنبد غازان خان، دالان و ایوان الجایتو ، برج کاشانه و مدرسه شاهرخیه است.

بایزید بسطامی عارف نامی قرن دوم و سوم هجری است اما بقعه این عارف به همراه آرامگاه امامزاده محمد (ع) در قرن هشتم به دستور غازان خان ساخته شده است.

برچسب‌ها شاهرود بسطام مدیرکل دفتر پایگاه های ثبت جهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود بسطام شاهرود بسطام اخبار کنکور مجموعه تاریخی امامزاده محمد ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نمایشگاه آثار هنری کنگره با عنوان «نگاره‌های حرا» عصر یکشنبه در سالن کتابخانه شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح شد.

این نمایشگاه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دور ششم و مسؤولان شهرستان شیراز امروز همزمان با یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت رسمی گشایش یافت دربردارنده منتخب آثار سه سال برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت (ص) و گذر هنر نبوی آستان جانان است.

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 6091492

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق