Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:52:22 GMT

سد نهب اسفندماه آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۶۲۹۴

سد نهب اسفندماه آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندر قزوین، امروز (پنج شنبه) در جلسه کارگروه آبگیری سد نهب که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد اظهار داشت: سد نهب در شهرستان تاکستان در آستانه آبگیری قرار گرفته و در دهه مبارک فجر آبگیری از این سد به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ساخت سد نهب کار خیلی بزرگی بود که با بهره‌برداری از آن مشکلات کم ‌آبی کشاورزان شهرستان بویین‌زهرا و تاکستان و همچنین آب شرب چندین روستا برطرف خواهد شد.

فرخزاد وجود معارضان مختلف محلی را از جمله مشکلات بهره‌برداری از این سد دانست و ادامه داد: مدیران کل امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین باید موضوع املاک و زمین‌های معارضان را در جلسه رفع تداخلات بررسی ‌کنند و نتیجه‌اش را در جلسه بعدی کارگروه به ما اعلام کنند.

زیر آب رفتن پل آهنی روستای شیزر

معاون استاندار قزوین زیر آب رفتن پل آهنی روستای شیزر و 62 هکتار از اراضی کشاورزی را از مشکلات آغاز به کار سد نهب دانست و گفت:‌ برای آغاز مرحله دوم آبگیری از سد باید هماهنگی لازم با کشاورزان و زارعان محلی انجام شود تا حق و حقوق آنها در استفاده از سد نهب تضییع نشود.

فرخزاد افزود: به‌زودی به همراه استاندار قزوین و مدیران شرکت آب و فاضلاب از روند تغییر مکان پل شیزر بازدید می‌کنیم تا اگر ممکن بود این پل را حفظ کرده و در غیر این صورت پل یا مسیر مواصلاتی جدیدی برای روستای شیزر در نظر بگیریم.

لزوم جذب مشارکت محلی برای ایجاد شبکه آب‌رسانی پایین‌دست

فرخزاد با تاکید بر لزوم به‌کارگیری مشارکت کشاورزان و زارعان محلی برای ایجاد شبکه آب‌رسانی پایین‌دست سد نهب گفت: اگر بخواهیم با همان روش‌های قدیمی و سنتی زمین‌های پایین‌دست سد را آبیاری کنیم، نمی‌توانیم بهره‌برداری کافی از آب سد داشته باشیم و به همین خاطر نماینده کشاورزان باید پیگیر اجرای این شبکه آب‌رسانی باشد و از ظرفیت خود اهالی پیرامون سد برای این کار استفاده کند.

وی ادامه داد:‌ تشکل‌‌ها و تعاونی‌های مردمی مدیریت آب و آب‌بران باید به موضوع احداث شبکه پایین‌دست سد نهب ورود کنند و این موضوع را تعیین تکلیف کنند؛ چرا که نمی‌توانیم زمان زیادی را منتظر اعتبارات دولتی بمانیم و باید از روش‌های تامین مالی دیگری برای احداث شبکه پایین‌دستی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین سد نهب تاکستان پایین دست سد نهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

امتداد - براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفند‌ماه سال 1402، بیش از 9 میلیون و 100 هزار فقره چک به ارزشی حدود 6925 هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، 9.2 درصد و از نظر مبلغ، 15.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است. 

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.
براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱٫۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸٫۳ درصد است. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت