Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ علیرضا حیدریان، سرانجام محمود گودرزی این سمت را بر عهده گرفت. پس از استعفای گودرزی در سال 95 و از آبان ماه این سال تا کنون سلطانی فر به عنوان نفر اول ورزش کشور مشغول به کار است.

وزیر عشق فوتبال*

با اینکه عنوان وزارت خانه متبوع سلطانی فر "ورزش و جوانان" می باشد، بیشترین تمرکز ایشان روی ورزش و به خصوص فوتبال و از آن مهمتر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای وزیر که به عنوان رئیس مجمع هردو باشگاه علاقه زیادی به دخالت در جزئی ترین امور داخلی آنها دارد، انتخاب های ریز و درشت زیادی برای اعضای هیئت مدیره سرخابی ها داشته است. از زمان انتخاب ایشان به مقام وزارت ده ها بار ترکیب اعضای هیئت مدیره دو باشگاه پرطرفدار را تغییر داده است. در بین این اعضا چهره های سیاسی، اقتصادی و ورزشی دیده می شود. نکته قابل ذکر اینکه از بین انبوه این افراد، معدودی بودند که با فضای فوتبال و به خصوص باشگاهداری آشنا بودند و بقیه با اهداف و نیاتی که بر ما پوشیده است این عناوین را به دست آورده بودند.

*هیئت مدیره یا هیئت حاشیه*

در بین اسامی که در هیئت مدیره دو باشگاه در دوران وزارت سلطانی فر دیده می شود دو دسته افراد دیده می شوند. اعضایی که برای خالی نبودن عریضه وارد شده بودند و در طول مدت حضور خود به قدری بی اثر بودند که مانند هادی زبده شیرکوهی، که به تازگی از استقلال کنار رفت، شایعه شده بود که ایشان گم شده است. از سوی دیگر اعضایی هم بودند که سراسر حاشیه بودند و با هر بهانه ای خود را در معرض رسانه ها قرار می دادند و تا نام خود را سر زبان ها بیندازند. این دسته دوم کم حاشیه برای باشگاه هایشان نساختند. عبدالرضا موسوی را می توان پر حاشیه ترین عضو هیئت مدیره استقلال دانست. موسوی با ورود به ریزترین مسائل اجرایی باشگاه و مصاحبه های پیاپی و جنجالی آرامش استقلال را به هم زده بود. اوج شاهکار موسوی عقد قرارداد ربوی با باشگاه بود که ضرر زیادی را متوجه باشگاه می کرد. شاخص ترین عضو جنجالی هیئت مدیره پرسپولیس را هم می توان کامران رسول پناه دانست. او که به عنوان دندانپزشک شخصی وزیر ورزش به پرسپولیس آمده بود. پس از انصاری فر سرپرست باشگاه شد. رسول پناه با اتهام دلالی به یحیی گل محمدی و توهین به شجاع خلیل زاده، احمد سعادتمند و مردم مازندران در آخرین روزهای مسئولیت خود حاشیه های زیادی را ایجاد کرده بود. 

*مدیران با سابقه مدیریت در ورزش*

در بین اعضای هیئت مدیره سرخابی ها اسامی دیده می شود که سابقه مدیرین در ورزش کشور را داشته اند. اما کمترین استفاده از تجربه این افراد صورت گرفت و بعضا خیلی زود راه خود را جدا کردند. محمد حسین قریب و علی فتح الله زاده دو تن از مدیران عامل سابق استقلال بودند که زمان کمی را در این سمت ماندند. کامران منزوی قائم مقام سابق باشگاه استقلال بر خلاف گذشته های دور کمک شایانی به استقلال نکرد. در باشگاه پرسپولیس هم مهرداد هاشمی با سابقه مدیر عاملی در سایپا عضو هیئت مدیره شد.

*چهره های ورزشی هیئت مدیره*

بر خلاف تصور اعضای ورزشی هر دو هیئت مدیره کمترین اثر گذاری را در تصمیم گیری ها داشتند. حتی بعضا با حاشیه هایی که به وجود می آوردند مانع ایجاد یک مسیر حرکتی درست در مدیریت باشگاه بودند. میرشاد ماجدی با دخالت های خود در امور فنی حاشیه هایی برای استقلال به وجود می آورد. البته در این بین افرادی مانند مرحوم جعفر کاشانی و محمدرضا زاد مهر و محمد پنجعلی در پرسپولیس و مسعود معینی و جواد قراب در استقلال از چهره های ورزشی موجهی بودند که البته زیاد هم دوام نیاوردند.

*مسئول عزل و نصب مدیر عامل کیست؟*

اساسا انتخاب مدیرعامل در شرکت ها به عهده هیئت مدیره است. اما در این دو باشگاه و با توجه به دکوری بودن هیئت مدیره، وزیر ورزش مستقیما در عزل و نصب مدیران عامل دو باشگاه دخالت کرده و با انتخاب های غیر کارشناسی خود مشکلات فراوانی را برای سرخابی ها رقم زده است. رویه به این صورت بوده است که ابتدا مدیر عامل مورد نظر وزارت به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب معرفی می شد و سپس پروسه جایگزینی او در پست مدیر عاملی صورت میگرفت. گرشاسبی، طاهری و عرب از پرسپولیس و افتخاری، فتحی و سعادتمند از استقلال این گونه به هیئت مدیره اضافه شده اند.

*عضو هیئت مدیره ای که نیامده فراری شد*

یکی از بحث برانگیزترین افرادی که عضو هیئت مدیره استقلال شد فردی به نام مهدی شریفی نیک نفس بود. تنها چند روز پس از معرفی ایشان خبری مبنی بر متواری شدن او منتشر شد. او که به دلیل دست داشتن در اختلاس میلیارد دلاری پتروشیمی مورد تعقیب قرار گرفته بود بلافاصله از کشور خارج شد.

*اعضای* *اقتصادی*

در این سال ها تعدادی از منصوبان وزیر در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس فعالین اقتصادی بوده اند. هدف از آوردن این افراد ایجاد زمینه ای برای در آمد زایی و یا تزریق منابع مالی به باشگاه ها بوده است. البته حضور این اعضا هم با حاشیه های کمی همراه نبوده است. شهاب جهانیان، عبدالرضا موسوی، اسماعیل خلیل زاده و مهدی عبدیان در استقلال و ابوالفضل روغنی گلپایگانی در پرسپولیس از این جمله اند.

هومن جعفری کد خبر: 1085290 برچسب‌ها استقلال تهران پرسپولیس تهران مسعود سلطانی فر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران مسعود سلطانی فر عضو هیئت مدیره هیئت مدیره دو باشگاه مدیر عامل سرخابی ها سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل پرخرج اما قهرمان در راه استقلال؟ | چه کسی جایگزین خطیر می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، مهمترین بحث درخصوص این روزهای باشگاه استقلال به انتخاب جانشین علی خطیر بازمی‌گردد. پس از برکناری شبانه مدیرعامل آبی‌ها که با امضای سه عضو هیئت مدیره این باشگاه صورت گرفت، همه در انتظار تصمیم نهایی پتروشیمی خلیج فارس هستند تا به عنوان مالک باشگاه، مدیر جدید استقلال را انتخاب کند.

در مقطع فعلی، زمام امور در باشگاه استقلال به دست فرشید سمیعی سپرده شده است. عضو هیئت مدیره آبی‌ها که در مقام سرپرست مدیرعاملی آبی‌ها بر کارهای مدیریتی نظارت دارد و حتی خود او نیز شانس این را دارد که در قامت مدیرعامل جدید استقلال، جانشین خطیر شود.

با این وجود و پس از برکناری خطیر، بحث و گمانه‌زنی درباره انتخاب جانشین وی نیز افزایش یافت و نام‌های زیادی در فضای مجازی منتشر شده است. نام تعدادی از مدیران مختلف که پیش از این نیز تجربه نشستن روی صندلی ریاست باشگاه استقلال را در کارنامه دارند به همراه نفرات دیگری که در سال‌های اخیر همواره یکی از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای نشستن روی صندلی ریاست باشگاه بوده‌اند، در میان کاندیداها دیده می‌شود.
یکی از این اسامی مصطفی آجورلو است. فردی که در دوره مدیریتی او استقلال توانست به قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر دست یابد و به یکباره در میانه‌های نیم فصل نخست لیگ قبل، از کار برکنار شد و جای خود را به علی‌ فتح‌الله‌زاده داد. برکناری پرحاشیه آجورلو با واکنش‌های زیادی همراه شد و از آنجایی که فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو همواره در دوره مدیریتی آجورلو از وی تعریف و تمجید کرده‌اند، سبب شده نام او به عنوان یکی از کاندیداها مطرح شود، به‌خصوص اینکه او رابطه بسیار خوبی نیز با جواد نکونام دارد.

نام دیگری که همواره در این سال‌ها به عنوان گزینه مدیریت استقلال مطرح شده، سعید آذری است. مدیر سابق ذوب آهن و فولاد که دست بر قضا از مقبولیت خاصی نیز میان هواداران استقلال برخوردار است. حتی پیش از نشستن علی خطیر روی صندلی ریاست، او یکی از جدی‌ترین گزینه‌های مدیریت باشگاه بود، ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد.

اما آنگونه که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، شهریاری که به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در باشگاه استقلال مشغول به کار شده، از طرف مالک جدید آبی‌ها این قدرت را دارد تا در خصوص مسائل مدیریت و اثرگذار باشگاه استقلال تصمیم‌گیری کند. فردی که پیش از این و در سال‌های گذشته علاوه بر سابقه مدیرعاملی باشگاه صبا باتری، حضور در هیئت مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد. ممکن است حتی خود شهریاری به عنوان رئیس هیئت مدیره در این باشگاه مشغول فعالیت شود و شخص دیگری در سمت مدیرعاملی منصوب شود و عملاً امور مدیریتی باشگاه استقلال از فیلتر شهریاری و هلدینگ خلیج فارس رد شود.

به هر شکل تا زمان قطعی شدن انتخاب مالک باشگاه استقلال و هیئت مدیره آبی‌ها باید منتظر ماند. در حال حاضر فرشید سمیعی که پیش از این نیز یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بود، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال وظیفه دارد تا مسائل جاری باشگاه را با هماهنگی با مالک آبی‌ها پیش ببرد.

کد خبر 849127 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • مدیرعامل آینده باشگاه استقلال مشخص شد؟
  • مدیرعامل آینده استقلال مشخص شد
  • مدیرعامل پرخرج اما قهرمان در راه استقلال؟ | چه کسی جایگزین خطیر می‌شود؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد