Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی استان تهران و شهرستان اسلامشهر که در یک واحد تولیدی لبنیاتی در اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: بدنه مدیریت دولت باید برای حمایت از مردم و رونق تولید و اشتغال در کشور وارد عمل شود و موانع را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه قوانین و مقررات درکشور ما بر اساس نیاز ها و لوایح ارائه شده از سوی دولت به مجلس مصوب و به اجرا درآمده، اگر شورای برنامه‌ریزی استان هم طرحی را مصوب کند، قانون و لازم الاجرا می‌شود، دولت در صفحه اول اجراست و می‌تواند با تنفیذ اختیارات بسیاری از مسائل و مشکلات را برطرف کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت ساماندهی مشاغل و صنایع بیان کرد: باید مدل و الگوی احداث شهرک‌های صنعتی تغییر کند و یک مدل رقابتی در جامعه در جهت تقویت بخش خصوصی راه بیفتد، نه تنها شهرک‌های صنعتی خصوصی برای دولت هیچگونه هزینه‌ای ندارد، بلکه در ایجاد اشتغال و افزایش رونق تولید در کشور نیز تاثیرگذار هستند.

اکبری با اشاره به نقش و اهمیت حضور مردم در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد: وقتی بناست ما مسؤولین در خدمت مردم باشیم و مردم را تشویق و ترغیب کنیم، نتیجه کار می‌شود تولید صنعت و خدمت؛ باید برای رونق اقتصاد و تولید در کشور از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در عرصه‌های مختلف استفاده بهینه شود.

وی با انتقاد از وجود برخی قوانین دست و پاگیر تولید و صنعت در کشور گفت: وجود برخی از قوانین مانع از رونق تولید و اشتغال در کشور می‌شود، پاتوق مسؤولین باید محل دفاتر کارآفرینان و تولیدکنندگان باشد تا از نزدیک در روند جریانات و مسائل تولید و اشتغال در کشور قرار گیرند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مدیری که خودش را وقف مردم کند خدا به او کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: هر کدام از مسؤولین اگر از ظرفیت‌های خودشان برای مشکل مردم استفاده کنند، موانع برطرف می‌شود. ما نمی‌خواهیم مقررات از بین برود، مقررات و دستورالعمل‌های مدیران برای رفاه مردم تنظیم شده و قانون برای انجام کار مردم است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اشتغال مجلس استان تهران تالارپشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بروجرد از واگذاری کارخانه سامان کاشی شهرستان به هیات حمایت از صنایع، توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی خبر داد.

عباس گودرزی امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو تصمیم اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه جهت ارجاع پرونده سامان کاشی به هیات حمایت از صنایع، این واحد صنعتی با حضور نمایندگان و رئیس هیات و معاون اقتصادی استاندار و نماینده دادستان و جمعی از مسئولان ذیربط در محل فرمانداری بروجرد به هیات، تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام که قرار بود بعد از جلسات متعدد با مالک کارخانه و پس از اتمام حجت‌های گوناگون و پیگیری‌های مستمر، در سال ۱۴۰۰ انجام شود و در محل کمیسیون اجتماعی هم با حضور مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی صورتجلسه کردیم که چنانچه تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ کارخانه روشن نشود آن واحد صنعتی جهت احیاء واگذار خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: اما اکنون بعد از چند سال، کارشناسان خبره هیات حمایت از صنایع، رسما پیشرفت پروژه را ۶۰ درصد اعلام کرده‌اند و این یعنی اینکه، ایهاالناس؛ کارگران مظلوم و بیچاره و کارکشته سامان کاشی، در آن روزها که بر سر می‌زدند و کسی صدایشان را نمی‌شنید درست می‌گفتند.

وی تصریح کرد: اما امروز با عبور از همه موانع، اداره تصفیه، تصمیم خود را اجرایی کرد و این واحد صنعتی را به هیات مذکور برای حفظ اشتغال و تداوم تولید واگذار کرد.

این نماینده ادامه داد: امیدوارم با حمایت مسئولان اجرایی و استاندار و فرماندار و همچنین حمایت‌های حکیمانه امام جمعه بروجرد که مسائل اشتغال و صنعت را مورد مداقه قرار می‌دهد شاهد تسریع در پرداخت بدهی، رفع موانع، به روزرسانی کارخانه و رونق تولید و اشتغال در آن کارخانه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند