Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم بهداشت و درمان کشور کانادا یکی از سیستم‌هایی است که مدت زمان طولانی‌ای را برای درمان بیماران هدر می‌دهد؛ بیماران کانادایی در سال ۲۰۲۰ به طور میانگین ۲۲.۶ هفته برای درمان، انتظار کشیده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش متخصصان پزشکی و بهداشتی، تشخیص و درمان سریع بیماران جزئی از نظام پزشکی کشورها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کشورها با استفاده از تکنولوژی و تخصص پزشکان خود سعی دارند با درمان سریع بیماران، جان آنها را از خطر احتمالی نجات دهند. اما در این بین هستند کشورهایی که با وجود توسعه‌یافتگی هنوز در درمان بیماران خود تعلل می‌کنند.

یکی از کشورهایی که در جهان بیشترین میزان تعلل در درمان بیماران خود را دارد، کشور کانادا است؛ این کشور با تمام ادعای توسعه‌یافتگی خود همچنان توانایی درمان سریع بیماران را ندارد؛ به نوعی به گفته بیماران کانادایی، انتظار برای درمان به یکی از خصوصیات بارز سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا تبدیل شده است.

در این رابطه نیز "موسسه فرازر" (موسسه خصوصی برای نشان دادن نقاط ضعف سیستم بهداشت و درمان کانادا) طی دو دهه به منظور ثبت صف‌های مراجعه به متخصصان و اقدامات تشخیصی و جراحی در کشور کانادا نظرسنجی‌هایی به عمل آورده است.

گزارشی که این موسسه در سال 2020 منتشر کرده، نشان می‌دهد به طور کلی زمان انتظار برای درمان‌های پزشکی نسبت به سال 2019 افزایش یافته است؛ پزشکان متخصص مورد بررسی، متوسط ​​زمان انتظار بین مراجعه از یک پزشک عمومی و دریافت درمان را 22.6 هفته گزارش می‌کنند! این درحالی است که زمان انتظار در سال 2019، 20.9 هفته بوده است.

طبق بررسی فرازر مدت زمان 22 هفته‌ای، طولانی ترین زمان انتظار برای دریافت درمان در  دو دهه گذشته در کشور کانادا است؛ این زمان انتظار در سال 1993، 9.3 هفته بوده است که نسبت به سال 2020، 143 درصد افزایش پیدا کرده است.

در کل مدت انتظار برای درمان در استان‌های مختلف کانادا و همچنین نوع بیماری افراد نیز متنوع است؛ استان "اونتاریو"، در سال 2020 با 13.4 هفته کمترین مدت انتظار و جزیره "پرنس ادوارد" با 45.6 هفته، بیشترین زمان انتظار برای دریافت درمان را دارند.

در نوع بیماری نیز این مدت انتظار متفاوت است؛ به عنوان مثال بیمارانی که دچار بیماری‌های مربوط به چشم شده‌اند، 34.1 هفته و بیمارانی که احتیاج به آنکولوژی پزشکی دارند، 4.3 هفته برای درمان خود منتظر می‌مانند.

به طور کلی بر اساس نتایج تحقیقات، زمان انتظاری که بیماران کانادایی با آن روبه‌رو هستند را می‌توان به دو بخش متوالی تقسیم کرد:

1. از مراجعه به پزشک عمومی تا مشاوره با یک متخصص: زمان انتظار در این بخش از 10.1 هفته در سال 2019 با 10.5 هفته در سال 2020 افزایش پیدا کرده است؛ این زمان انتظار 183 درصد بیشتر از مدت زمان انتظار در سال 1993 (3.7 هفته) در کشور کانادا است. کمترین میزان انتظار برای مشاوره با یک متخصص در استان کبک با 9.7 هفته و بیشترین مدت انتظار در جزیره پرنس ادوارد با 27.2 هفته است.

2. از مشاوره با یک متخصص تا نقطه‌ای که بیمار تحت درمان قرار می‌گیرد: زمان انتظار در این بخش از 10.8 هفته در سال 2019 به 12.1 هفته در سال جاری افزایش یافته است؛ این زمان انتظار 116 درصد بیشتر از سال 1993 است که 5.6 هفته بود و 4.3 هفته بیشتر از آنچه پزشکان از نظر بالینی "معقول" می‌دانند. کمترین انتظار بیمار برای درمان در "انتاریو" 7.8 هفته است و طولانی ترین انتظار در "نوا اسکوشیا" با 30.1 هفته است.

طبق تخمین موسسه فرازر، در کل 10 استان کشور کانادا تعداد بیمارانی که برای دریافت درمان در سال 2020 منتظر مانده‌اند، یک‌میلیون و 224 هزار و 198 نفر است؛ این بدان معنی است با فرض اینکه هر فرد فقط برای یک روش منتظر بماند، 3.2 درصد از کانادایی‌ها در سال 2020، هفته‌ها برای درمان منتظر مانده‌اند.

تحقیقات بارها نشان داده است زمان انتظار برای درمان پزشکی ضروری است؛ زمان انتظار می‌تواند عواقب جدی مانند افزایش درد، رنج و شکست‌های روحی به همراه داشته باشد. در موارد خاص نیز می‌تواند منجر به نتایج پزشکی ضعیف تری شوند مانند تبدیل بیماری‌ها یا آسیب‌های بالقوه برگشت پذیر به شرایط مزمن، غیرقابل برگشت و حتی معلولیت‌های دائمی شود!

در بسیاری از موارد نیز بیماران مجبور می‌‌شوند از دستمزد خود صرفنظر کرده و بیشتر درآمد خود را برای انتظار درمان هزینه کنند که در نتیجه هزینه اقتصادی گزافی برای خود افراد و خانواده‌ی آن‌ها به وجود می‌آید.

نتایج تحقیقات و نظرسنجی‌های انجام شده در این کشور نشان می‌دهند با وجود استراتژی‌های استانی برای کاهش زمان انتظار و هزینه‌های بهداشت و درمان، بیماران در کانادا برای دریافت درمان‌های پزشکی ضروری بیش از حد انتظار می‌کشند.

کرونا در کانادا/ 5درصد مردم به خودکشی فکر می‌کنند!آنچه در کانادا پنهان است و نمی‌بینیم -3/ تضیع حقوق بومیان، از فقر و بی‌خانمانی تا محرومیت از تحصیل

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کانادا بهداشت و درمان اخبار کانادا بهداشت و درمان برای دریافت درمان انتظار برای درمان زمان انتظار زمان انتظار کشور کانادا هفته در سال مدت انتظار سال 2020 سال 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند