Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@22:39:10 GMT

بی‌بی‌سی دیگر نگران ایرانی‌ها نیست؟

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۷۵۶۸

صراط:

 بی‌بی‌سی فارسی این روز‌ها که همه از کرونای جهش یافته در انگلیس می‌گویند، ترجیح می‌دهد بسیار کم حرف و خنثی از کنار آن بگذرد. این رسانه که در آغاز شیوع کرونا در سال گذشته، هفته‌های متمادی نگران پرواز‌های ماهان به چین بود، دیگر نگران پرواز‌های ایران به لندن نیست.

به گزارش فارس «مرور ۲۶۴ پست اینستاگرامی بی‌بی‌سی فارسی در پنج روز اخیر نشان می‌دهد که آن‌ها تنها در چند پست به ویروس کرونا در بریتانیا پرداختند که این اخبار هم لزوماً اخباری منفی برای انگلیس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» چندین برابر این اخبار، بی‌بی‌سی در ماه‌های آغازین شیوع کرونا خبر از لغو پرواز‌ها به ایران کار کرد، گویی ایران منشأ شیوع کرونا در جهان بوده است.

زمانی که برخی مسئولان ایران از جمله حریرچی معاون وزیر بهداشت به کرونا مبتلا شدند، بی‌بی سی نوشت که وقتی مسئولان ایرانی خود به کرونا مبتلا شده‌اند، چگونه می‌توانند از مردم محافظت کنند. حال آنکه کرونا مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد. حسین باستانی هم در بی‌بی‌سی یادداشت نوشت که «چرا این تعداد از مسئولان حکومت ایران کرونا گرفته‌اند؟»، اما وقتی نخست‌وزیر، وزیر بهداشت انگلیس و معاون او به کرونا مبتلا شدند، بی بی سی سکوت کرد.

«در زمان شیوع کرونا در ایران، بی بی سی فارسی با انتشار تصاویر دلهره‌آور از مردم ایران، ایران را قتلگاه ویروس کرونا معرفی می‌کرد آن هم در شرایطی که فقط پنج نفر در ایران جان خود را از دست داده بودند، اما برای خبر بسیار تلخ و دلهره‌آور افزایش تلفات بریتانیا به ۳۲ هزار نفر و رتبه نخست انگلیس از این حیث در اروپا، از یک تصویر آرامش‌بخش استفاده کرده است، تصویری که یک پیرمرد در فضایی سرسبز، با امید تمام در حال تماشای یک طوطی است.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بی بی سی فارسی ویروس کرونا در بریتانیا صراط شیوع کرونا بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد