Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ۵ دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال هفته ایمنی «حکمرانی خوب در کاهش ریسک بلایا» نامگذاری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۵ دی ماه یادآور زلزله بزرگ بم است، افزود: سیاست‌هایی استان اصفهان در خصوص پیشگیری و کنترل بلایا مانند گسترش و تقویت مطالعات علمی و پژوهشی دارد که در این زمینه طرح خطرپذیری استان اصفهان با هدف شناسایی حوادثی که احتمال وقوع دارد، تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ۳۴ حادثه‌ای که در کشور شناخته شده است در استان اصفهان ۲۴ نوع حادثه در طرح خطرپذیری شناسایی شده است، افزود: در این طرح ضریب آسیب‌پذیری هر منطقه شناسایی شده و اینکه چه اقداماتی باید در پیشگیری و کنترل حوادث انجام شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر تقویت و آمادگی و امکانات لازم برای اجرای سریع و مؤثر عملیات جست‌وجو و نجات در ساعات اولیه امداد و اسکان موقت آسیب‌دیدگان بیان کرد: جبران خسارت نظیر انواع بیمه‌ها، پیشگیری و کاهش خطرپذیری ناشی از زلزله در شهرها و روستاها و افزایش ضریب ایمنی در ساخت و سازهای جدید از برنامه‌های استان اصفهان در خصوص پیشگیری و کنترل بلایا است.

ایمن‌سازی ۶۸ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آغاز طرح بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی در استان اصفهان، گفت: تاکنون ۶۸ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر وام‌های کم بهره بانکی را دریافت کرده‌اند و با محوریت بنیاد مسکن واحدهای مسکونی ایمن‌سازی و بهسازی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال سهمیه استان اصفهان ۱۰ هزار واحد بوده است که تاکنون ۶ هزار ۲۸۵ واحد آن ابلاغ شده است و بنیاد مسکن از طریق بانک‌ها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره به متقاضیان ارائه می‌دهد تا بر اساس ضوابط منازل‌شان را ایمن و مقاوم در برابر آسیب کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه طرح مسکن ویژه محرومان را بنیاد مسکن در حال دنبال کردن است که این طرح هم در راستای ایمن‌سازی منازل مسکونی است، عنوان کرد: ۳ هزار واحد مسکونی تا اردیبهشت ماه سال آینده در شهرستان‌های فریدون‌شهر، فریدن، سمیرم، چادگان، بوئین میان دشت تکمیل می‌شود و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز بیش از هزار و ۳۵۰ واحد را در مناطق فرسوده بازسازی می‌کند.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرفنی و ناایمن در برابر زلزله

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: باید در راستای ایمن‌سازی و مکان‌یابی و مناسب‌سازی کاربری‌ها برای ساخت و ساز در مناطق شهری و روستایی در برابر زلزله متناسب با پهنه‌بندی خطر زلزله، بهبود نظارت و مدیریت بر ساخت و سازها با بکارگیری نیروهای متخصص و ماهر در کلیه سطوح، ممنوعیت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرفنی و ناایمن در برابر زلزله و الزام کردن استفاده از استانداردهای مقررات ملی ساختمان، استانداردسازی مصالح پایه و اصلی و باکیفیت، ساخت سازه‌های سبک اقدام کرد، این اقدامات می‌تواند در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از زلزله در شهرها و روستاها کمک کند.

وی افزود: تدوین و اصلاح طرح‌های عمران شهری با پهنه‌بندی خطر نسبی زلزله، شناسایی پدیده‌های جوی و اقلیمی و نحوه پدیدار شدن آن‌ها، شناسایی تغییرات اقلیمی و آثار و پیامدهای آن جزو اولویت‌ها است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در راستای اجرای قانون مدیریت بحران در شهرها و روستاها در ۸۳۰ دهیاری دهیار به عنوان مدیر بحران در روستا و در شهرداری‌ها شهردار به عنوان مدیر بحران و فرمانداران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این هفته دستورالعملی به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‎ایم تا از طریق آموزش‌های غیرحضوری گام‌هایی برای آمادگی جامعه در برابر حوادث برداشته شود.

نصب ۵۳ دستگاه شتاب‌نگار در سطح استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امسال در ۸ آذر ماه حدود ۸۳۰ هزار دانش‌آموز از طریق شبکه شاد مانور زلزله را اجرا کردند و پناه‌گیری در برابر زلزله را تمرین کردند، بیان کرد: تمام دستگاه‌ها باید امکانات لازم را در برابر پیگشیری از حوادث و کاهش خطر تهیه کنند.

وی با بیان اینکه ۵۳ دستگاه شتاب‌نگار در سطح استان اصفهان نصب شده که ۱۲ دستگاه آنلاین است، گفت: مقرر شده است که راه و شهرسازی طبق قانون مدیریت بحران با هماهنگی مرکز تحقیقات راه و مسکن نقشه حریم گسل‌ها را با اولویت شهر اصفهان تهیه کند تا نحوه ساخت و ساز در حریم آن‌ها مشخص شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم بلندمرتبه در برابر حریق، زلزله و فرونشست باید انجام شود، افزود: ارزیابی و آسیب‌پذیری و اولویت‌بندی سیستم‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای از نظر زلزله، فروریزش از برنامه‌های راه و شهرسازی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدماتی باید سیستم‌ها و شریان‌های حیاتی مانند آب، برق و گاز، خطوط لوله نفت و گاز و فاضلاب را در برابر خطر زلزله و فرونشست زمین ایمن کنند، عنوان کرد: ۹ ایستگاه لرزه‌نگاری در مناطق مختلف استان اصفهان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پایگاه لرزه‌نگاری اصفهان یکی از پایگاه‌های مهم کشور است با توجه به اینکه اصفهان معین تهران در مدیریت بحران است، این پایگاه‌ها لرزه‌ها را در منطقه قمصر، بادرود، انارک، کومه، خور، سجزی، کله‌رود، منطقه زاینده‌رود، شهرضا و جرقویه ثبت می‌کند.

۱۰۳ شهر استان اصفهان دارای بافت فرسوده است

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۱۲ هکتار بافت فرسوده در ۱۰۳ شهر است، گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از این بافت فرسوده در اصفهان و هزار و ۵۰۰ هکتار از آن در کاشان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر بافت فرسوده اصفهان در مناطق ۳، یک و ۱۴ است، بیان کرد: سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان برای مقام‌سازی، بازآفرینی و ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی و احیای بازارهای قدیمی در این مناطق هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه‌هایی که می‌خواهند، نوسازی کنند تسهلات بانکی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در این چند سال ۷۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ایمن‌سازی شده است و از برنامه‌های دولت در راستای بازسازی واحدها و احداث مسکن ایمن می‌توان به مسکن مهر اشاره کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بافت فرسوده روز ایمنی در برابر زلزله زلزله بم مسکن ویژه محرومان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اصفهان با اشاره برابر زلزله استان اصفهان شیشه فروش بافت فرسوده واحد مسکونی ایمن سازی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر با همراهی شهرداری‌ها و شوراهای استان تهران بیش از ۲۶۵۰۰۰ واحد بناهای فرسوده در حال نوسازی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز و به مناسبت روز ملی شوراها همایش گرامی‌داشت هفته شوراهای اسلامی شهر با موضوع مشارکت در بازآفرینی شهری با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون امور عمرانی استانداری تهران، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، مدیر کل دفتر فنی حمل و نقل استانداری تهران، روسا و اعضای شوراها و شهرداران شهرهای استان تهران، ائمه جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان بهارستان برگزار شد؛ محمد آیینی در این نشست اظهار کرد: این جلسه در سایر استان‌ها باهدف تقدیر از اعضای شورای شهرها و برای ترویج نوسازی بافت فرسوده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌ها افزود: نگاه دولت مردمی سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی در این است که دستگاه اصلی که می‌تواند بازآفرینی شهری را متحول کند، شهرداری‌ها هستند، بر همین اساس شهرداری‌ها شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شوند و در کنار شهرداری‌ها، دستگاه ناظر اعضای محترم شورا هستند که تقاضا داریم سفیران بازآفرینی شهری باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر کارکردهای سفیران بازآفرینی شهری گفت: شوراها باید حمایت‌های قانونی که دولت و مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی از مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده را به مردم برسانند و مطالبه‌گر حقوق مردم باشند، من معتقدم هنوز ۷۰ درصد مردم از تسهیلات و مشوق‌ها و راهکارهای احیای بافت فرسوده آگاهی ندارند.

آیینی با بیان اینکه کار اجرایی دولت سیزدهم مردمی‌سازی است و خالص‌ترین شکل مردمی‌سازی در بازآفرینی شهری قابل تحقق است، چون در بازآفرینی شهری مالکیت برای مردم است نوسازی هم باید توسط مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همراهی شهرداری‌ها و شوراهای استان تهران بیش از ۲۶۵۰۰۰ واحد بناهای فرسوده در حال نوسازی داریم و در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری طی ۳۰ سال گذشته شکسته شد.

وی با بیان اینکه امسال انتظار داریم با همکاری و تعامل بیشتر و پیگیری از سوی اعضای شورا، جهش جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد، افزود: در سال ۱۴۰۳ باید حداقل ۱۵۰۰۰۰ پروانه صادر شود تا پایان سال در حدود ۴۰۰۰۰۰ واحد از بافت‌های فرسوده در دست ساخت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر اینکه استان تهران از بالاترین درصد بناهای ناپایدار به لحاظ تعدادی برخوردار است، بیان کرد: بیش از ۲۲۵۰۰۰ بنای ناپایدار در استان تهران داریم و جان مردم در خطر است، البته در شهر تهران روند بسیار خوبی در سال ۱۴۰۲ داشته و میزان صدور پروانه‌ها ۲.۸ برابر شده و به بیش از ۲۶۰۰۰ صدور پروانه ساخت رسیده که در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰۰۰۰ پروانه صادر شده بود.

آیینی اضافه کرد: ۵۵ درصد بافت فرسوده استان در شهرستان‌های استان تهران است، متاسفانه عملکرد صدور پروانه زیر ۸ درصد بوده و باید مشکلات این حوزه مرتفع و مردم بتوانند از ظرفیت قانون تعیین وضعیت املاک استفاده کرده و سند دریافت کنند و از ظرفیت ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید نهضت دریافت سند را راه بیاندازیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان تهران، شهرهای گلستان و صالحیه جزو شهرهای رتبه بالا بوده و اقدامات بسیار خوبی در حوزه بافت‌های فرسوده انجام داده و روند صدور پروانه در این دو شهر صعودی است، اما انتظار ما یش از این‌هاست.

منبع: فارس

کد خبر 749170

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته