Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:14:09 GMT

درمان ناشنوایی با ژن‌درمانی برای اولین بار

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۷۶۹۸

درمان ناشنوایی با ژن‌درمانی برای اولین بار

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، برای این منظور، محققان از نوعی ویروس مصنوعی بی‌ضرر استفاده کردند تا نسخه سالم و عادی ژن SYNE۴ را به سلول‌های مویی گوش داخلی موش‌ها برسانند.

به گفته محققان انتقال نسخه جهش یافته این ژن از پدر و مادر سالم به فرزندان، موجب بروز نوعی ناشنوایی ژنتیکی در دوران کودکی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان با استفاده از این شیوه توانستند سلول‌های مویی معیوب را ترمیم کرده و مانع از دست رفتن شنوایی در موش‌هایی شوند که دارای این جهش ژنتیکی عامل ناشنوایی بودند.

به اعتقاد محققان این شیوه جدید، امکان درمان کودکانی را فراهم می‌کند که به دلیل دارا بودن جهش‌هایی در ژن SYNE۴، در حال از دست دادن شنوایی خود هستند.

ناشنوایی، متداول‌ترین معلولیت حسی در سراسر جهان است. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، در حدود نیم میلیارد نفر از ساکنین زمین شنوایی خود را از دست داده‌اند و انتظار می‌رود این آمار در طول چند دهه آینده به دو برابر افزایش یابد.

از هر ۲۰۰ کودک، یک نفر با معلولیت شنوایی متولد می‌شود و از هر هزار کودک، یکی کاملا ناشنوا متولد می‌شود. تقریبا در نیمی از این موارد، ناشنوایی حاصل جهش‌های ژنتیکی است.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ ژن مختلف شناسایی شده است که با ناشنوایی ارثی ارتباط دارند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه EMBO Molecular Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها درمان ناشنوایی سازمان جهانی بهداشت برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی سازمان جهانی بهداشت برگزیدگان علم درمان ناشنوایی سازمان جهانی بهداشت برگزیدگان علم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند