Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر  افزود: تارو آسو روز جمعه (امروز ) اعلام کرد که ژاپن از توافق تجارت آزاد بین انگلیس  اتحادیه اروپا که  تا پیش از اجرایی شدن برگزیت صورت گرفت استقبال می کند.

بنابراین گزارش وزیر دارایی ژاپن پس از نشست کابینه دولت ژاپن درجمع خبرنگاران دراین باره گفت: از اینکه چنین توافق مهمی بین این دو صورت گرفته  موضوعی بسیار ارزشمند است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز نوشت: انگلیس و اتحادیه اروپا درست هفت روز پیش از اجرایی شدن برگزیت به این توافق تجاری دست یافتند.

ژاپن در سال ۲۰۱۹ هفتمین شریک تجاری بزرگ اتحادیه اروپا هم در زمینه واردات و هم در زمینه صادرات بود. حجم مبادلات تجاری دو طرف در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲۴ میلیارد دلار بود که ۶۱ میلیارد دلار آن سهم صادرات اروپا به ژاپن و ۶۳ میلیارد هم سهم صادرات ژاپن به کشورهای عضو این اتحادیه بود.

به گزارش ایرنا از دفتر لندن، انگلیس ۳۱  ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن ۱۳۹۸) رسماً اتحادیه اروپا را پس از چهار دهه عضویت ترک کرد. به این ترتیب یک دوره انتقالی تا پایان سال میلادی وضع شد که طی آن روابط تجاری و مقررات مشترک برقرار ماند تا دو طرف برای جزئیات شکل جدید رابطه‌شان به توافق برسند.

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا پس از نزدیک به ۱۰ ماه مذاکرات فشرده و طاقت فرسا سر انجام روز پنجشنبه درباره آینده همکاری‌های تجاری میان دو طرف در دوره پسا برگزیت به توافق رسیدند.

این توافق که از سوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری اعلام شد به این معنا است که از یکم ژانویه (۱۲ دی‌ماه) صادرات و واردات بین دو طرف همچنان بدون تعرفه‌های گمرکی ادامه پیدا خواهد کرد.

اینک اعضای پارلمان اروپا و انگلیس فقط یک هفته فرصت دارند تا پیشنویس توافق به‌دست آمده را که از حدود دو هزار صفحه تشکیل شده تصویب کنند. بر اساس گزارش‌ها پارلمان انگلیس چهارشنبه هفته آینده (۱۰ دی) درباره این توافق رای‌گیری خواهد کرد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها توکیو اتحادیه اروپا لندن برگزیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو اتحادیه اروپا لندن برگزیت توکیو اتحادیه اروپا لندن برگزیت اخبار کنکور اتحادیه اروپا دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

به گزارش ایسنا، بزرگترین موج صادرات فولاد چین از زمان اشباع جهانی در اواسط دهه ۲۰۱۰، تنش‌های تجاری در سراسر جهان را شعله ور می‌کند زیرا این فلز به طیف وسیع‌تری از مقاصد می‌رسد.

بزرگترین تولیدکننده جهان در سه ماهه اول حدود ۲۶ میلیون تن صادرات داشته است که ۲۸ درصد بیشتر از سال قبل بود زیرا بحران املاک باعث کاهش تقاضای داخلی شده است. آسیای شرقی همچنان بازار اصلی است اما محموله‌ها به هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین در حال افزایش است.

صادرات فزاینده در حال تشدید اصطکاک تجاری در سراسر جهان است. جو بایدن خواستار اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر برخی محصولات فولادی چین شده است. در حالی که ایالات‌متحده فولاد بسیار کمی از بزرگترین اقتصاد آسیا می‌گیرد، این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر واشنگتن برای عقب‌نشینی در مقابل چیزی است که می‌گوید ظرفیت مازاد چین در صنایع از فلزات تا انرژی خورشیدی است.

بر اساس گزارش، صادرات فولاد به برزیل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات فولاد به کلمبیا و شیلی به ترتیب ۴۶ و ۳۲ درصد افزایش یافت. هر سه کشور اقدامات تجاری را برای مقابله با این افزایش آغاز کرده‌اند یا در حال آماده سازی هستند.

چین از سال ۲۰۱۹ هر سال حدود یک میلیارد تن فولاد تولید می‌کند اما رکود سریع در فعالیت‌های ساختمانی در سال گذشته کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات فولاد چین به مصر در سه ماهه اول ۹۵ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات فولاد به امارات‌متحده عربی ۸۱ درصد افزایش یافت. این کشور در حال حاضر سومین مقصد بزرگ فولاد چین پس از ویتنام و کره جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد