Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس آمار سازمان ملل، قریب به ۲۵۸میلیون مهاجر در سراسر جهان زندگی می‌کنند که این تعداد ۳.۴ درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود.  مهاجران به امید دستیابی به زندگی بهتر، به سایر کشورها می‌روند تا از بلایای طبیعی، جنگ و یا بیکاری نجات یابند. اما متاسفانه ترویج سیاست‌های نژادپرستانه، مهاجران را بی‌پناه‌تر از هر زمان دیگری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یونسکو، 18 دسامبر را به دلیل افزایش روز افزون تعداد آمار مهاجرین، به احترام میلیون‌ها انسانی که کشور خود را به امید دست‌یابی به زندگی بهتر ترک کردند، روز جهانی مهاجران نام‌گذاری کرد.

به مناسبت این روز، رصدخانه مهاجرت ایران، با همکاری اقتصادآنلاین، ویژه نامه‌ای با نگاهی بر تحولات جدید در حوزه مهاجرت‌های بین‌المللی در جهان و ایران تدوین کرده است.

در این ویژه نامه به مهم‌ترین اخبار مهاجرتی ایران و جهان در حوزه‌های مهاجرت دانشجویی، کاری، اقتصادی، اجباری و پناهجویی پرداخته شده است و روند هر یک از این مهاجرت‌ها در سال 2020 بررسی شد.

"جامعه ایران در آستانه ورود به مهاجرت توده‌وار"، "از شتاب گرفتن مهاجرت تا زنانه شدن"، "اثرات همه‌گیری ویروس کرونا بر مهاجرت‌های بین‌المللی"،  "نگاهی به وضعیت آوارگان داخلی در دوران شیوع ویروس کرونا، از مصائب تا راهکارها"، "سایه سنگین سیاست مهاجرتی دولت ترامپ بر روی دولت بایدن"، "مهم‌ترین دستاوردهای و جوایز معتبر جهانی برای ایرانیان در سال2020"، "درک چرخه تحرک مکانی در حوزه مهاجرت‌های بین‌المللی"، "تحریم و افزایش نرخ ارز، شمشیری دو لبه در برابر رویای تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج"، "نگاهی بر تفاوت فرار سرمایه و خروج سرمایه از ایران"، "ایرانیان در دوره ترامپ چگونه دچار بیش ماندگی در آمریکا شده‌اند؟"، "طرح ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز در ایران، از قابلیت اجرایی شدن تا افزایش ماندگاری مهاجران"، "سازمان‌های مردم نهاد و مساله پناهندگان در ایران"، "مهاجرت در نظرگاه ایرانیان از واقعیت تا فراواقعیت" و "هویت‌بخشی و ملت‌سازی در عصر مهاجرت‌های بین‌المللی" از جمله مضامینی است که در این ویژه نامه بدان پرداخته شده است.

نسخه کامل ویژه‌نامه مهاجرت را از اینجا دانلود کنید.

پربیننده ترین ظریف جواب ترامپ را داد ابراز نگرانی مسلمانان درباره تزریق واکسن کرونا پنج ویژگی مشترک برترین شهرهای استارتاپی/ نقش دانشگاه‌ها در موفقیت استارتاپ‌ها دادستان کل آمریکا استعفا کرد شناسایی گونه عفونی‌تر ویروس کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مهاجرت یونسکو مهاجرت بین المللی مهاجران جمعیت جهان مهاجرت های بین المللی مهاجرت ها ویژه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی

کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت‌های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشت.

محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن تیم ملی فوتسال در خصوص قهرمانی ایران در این رقابت‌ها گفت: طعم شیرین قهرمانی ما این است که توانستیم خنده را روی لب مردم ایران بیاوریم و آنها را خوشحال کنیم. ما یک تیم ۳۰ نفره بودیم یک سری از بازیکن‌ها با ما در تایلند نبودند اما جزئی از تیم بودند و این قهرمانی حاصل کار این ۳۰ نفر بود. سطح بازی‌ها بسیار بالا بود و آسیا پیشرفت کرده است.

وی در خصوص بازی با تیم ملی ازبکستان در دیدار نیمه نهایی گفت: به هر حال نیمه نهایی آسیا است. وقتی تیمی میزبانی جام جهانی را در اختیار می‌گیرد قطعاً پیشرفت کرده است و خود را برای جام جهانی آماده می‌کند. ازبکستان بهترین مربی دنیا را دارد و طبیعی است که این بازی کمی سخت شود.

سنگ سفیدی در خصوص دیدار با تایلند در فینال گفت: بازیکنان ما جلوی ۲۰ هزار تماشاگر تایلندی نشان دادند که همچنان آقای فوتسال آسیا هستند.

وی در خصوص سرمربی تیم ملی گفت: کار با وحید شمسایی سخت اما لذت بخش است.

این بازیکن در خصوص ادامه راه تیم ملی برای آماده سازی در جام جهانی گفت: ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد و در جام جهانی هدیه بزرگی به همه مردم خواهیم داد. مسئولان باید الان به تیم توجه کنند و اگر بخواهند در آستانه جام جهانی به فکر بیفتند کار درستی نخواهد بود.

وی در خصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در دیدار نهایی گفت: کیومرث هاشمی تنها وزیری است که شخصاً سر تمرینات تیم ملی آمدند و گفتند اگر به فینال برویم برای تماشای بازی خواهند آمد که همین اتفاق هم افتاد. مهدی تاج و احسان اصولی از تیم حمایت کردند و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد چون در جام جهانی می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم.

او در خصوص بازیکنان جوانی که به تیم دعوت شده بودند گفت: جوان‌های تیم سنگ‌تمام گذاشتند و نشان دادند که کاملاً باتجربه هستند.

او در خصوص سالار آقاپور گفت: سالار یک پسر خوب، مودب، حزب اللهی و امام حسینی است.

دیگر خبرها

  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • روز جهانی کار و کارگر
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد