Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@07:28:33 GMT

گرم کردن دانشگاه آمریکایی با پهن گاو!

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۸۳۲۶

به گزارش جام نیوز، کرنل در نزدیکی مرز کانادا و در یکی از سردترین مناطق شمال غربی آمریکا قرار گرفته است؛ با وجود این سرپرستان دانشگاه مصمم هستند در فصل زمستان دانشگاه را با حرارت سالم و بدون تولید گاز کربنیک گرم کنند.

 

محیط شهر و دانشگاه به قدری سرد است که هر سال بخاری‌های قوی باید چند ماهی روشن باشند تا دمای ساختمان‌ها قدری قابل‌تحمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 

اکنون که سرپرستی دانشگاه تصمیم گرفته از گرمای سالمی استفاده کند که به تولید گاز کربنیک منجر نشود، چالشی واقعی در برابر مسئولان قرار گرفته است؛ کارشناسان هم برای آن راه حلی یافته‌ا‌ند.

 

کارشناسان عقیده دارند که با پهن گاو می‌توان محوطه و بناهای دانشگاه را گرم کرد و آن هم از راهی آسان و کم‌هزینه: در زمین‌های دانشگاه برای کارهای تحقیقاتی حدود ۵۰۰ گاو شیرده نگهداری می‌شود.

 

به نظر کارشناسان، پهن گاو را در چند مرحله می‌توان به سوختی سودمند تبدیل کرد: نخست پهن به انواع میکروب تجزیه می‌شود و بیوگاز یا متان تولید می‌کند. در مرحله بعد، از بیوگاز روغن آلی تولید می‌شود و گاز کربنیک به همراه مواد دیگر به گاز سوختی بدل می‌گردد، که در نهایت همین گاز هم منبع گرمای دانشگاه را تأمین می‌کند.

 

به عقیده کارشناسان پهن گاو می‌تواند تمام انرژی مورد نیاز در فصل زمستان را تأمین کند. برای تکمیل این پروژه تنها به ۱۹ گاو دیگر و تپاله‌های مفید آنها نیاز هست.

 

دویچه وله

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پهن گاو دانشگاه آمریکا پهن گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند

خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران از دستگیری صدها نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال نسل کشی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که جریان تظاهرات در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در قبال نسل کشی در غزه در دانشگاه کالیفرنیا دستکم ۲۰۰ نفر دستگیر شدند.به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تظاهرات و دستگیری تقریبا در هر گوشه‌ای از آمریکا در روزهای اخیر رخ داده است، اما در ۲۴ ساعت گذشته حوادث دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به کانون توجهات مبدل شد.

بر اساس این گزارش، از شروع تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا از اواسط آوریل به این سو بیش از ۲۰۰۰ نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی از سوی پلیس دستگیر شدند.این خبرگزاری از دستگیری یک استاد دانشگاه در «ایلینویز» که به گفته او در جریان تظاهرات روز شنبه در «دانشگاه واشنگتن» در سنت لوئیس، دچار شکستگی دنده و دست شده بود، خبر داد.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاههای مهم و برجسته آمریکا و حتی کشورهای دیگر رسید.استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعاهای دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.

دیگر خبرها

  • عکس/تشکر کودکان غزه ای از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • ادامه سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر به جمع معترضان پیوست (فیلم)
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • فیلم| دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت: هیهات منا الذله