Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی با اشاره به اینکه تمام نقشه‌ها و ترفندهای دشمن توسط شهید سلیمانی خنثی و شکسته شد گفت در زمانی که خیلی ها باور نمی کردند شکست هیمنه استکبار امکان پذیر است شهید سلیمانی تمام راهبردهای جبهه استکبار را با شکست مواجه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و تبیین مکتب ایشان گفت: ویژگی های شهید سلیمانی فراوان است و سیره و مکتب ایشان دارای ابعاد و شاخصه های زیادی دارد چراکه انسان وقتی نگاه به حیات بابرکت ایشان می کند همه ویژگی های برتر یک انسان واقعی را مشاهده می کند و این به دلیل این است که شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) و عاشورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه گرا بودن و دنبال عمل به وظیفه از مهمترین ویژگی شهید سلیمانی است و برای رسیدن به اهداف و وظایفی که داشت سر از پا نمی شناخت و این ویژگی شاخص قابل توجه است که هرکس می خواهد راه و سیره شهید را دنبال کند باید نسبت به وظیفه و مسئولیت خود حساسیت داشته باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی مردمی بودن و نوع نگاه شهید سلیمانی به مردم را از ویژگی های شاخص شهید سلیمانی خواند و گفت: زمانی که ایشان مردم را ولی نعمت می دانست مردم هم همواره به او ارادت داشتند و وقتی نگاه می کنیم به رفتارهای ایشان که چگونه با سربازها و اطرافیان خود رفتار می کند این ویژگی شاخص را متوجه می شود.

وی افزود: در برخی از اوقات وقتی عبارات و تعبیرهای شهید سلیمانی نسبت به سربازان و اطرافیان خود می بینیم به وضوح شگفت انگیزی را متوجه خواهیم شد و این ویژگی مردمی در طول حیات با برکتشان موجب شد مردمی ترین و باشکوه ترین مراسم بدرقه برای ایشان راه بیفتد و این تشییع چند صد میلیونی در سراسر دنیا نشان داد که شهید سلیمانی شیفته مردم بود.

سلیمی با بیان اینکه ویژگی برتر دیگر شهید سلیمانی اعتقادات محکم ایشان بود، گفت: این مسئله را به وضوح در وصیت نامه ایشان متوجه می شویم چراکه وقتی ایشان در وصیت نامه خود می فرمایند خداوندا مرا بپذیر و این چنین با خداوند متعال عشق بازی می کنند اعتقادات محکم و نگاه عرفانی و اعتقادی شهید را می رساند.

وی با اشاره به خداباوری شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی به دلیل اینکه خداوند متعال را برتر از همه چیز و همه کس می دید و به معنای واقعی خدا باور بود به هیچ عنوان از هیمنه دشمنان نمی ترسید و ترس به هیچ وجه در وجود این بزرگمرد راه نداشت و به همین دلیل بود که در سخت ترین میدان ها حاضر میشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ساده زیستی و دور از هرگونه اشراف گری ویژگی مهم دیگر شهید سلیمانی بود،گفت: زندگی ایشان در حد متوسط مردم بود و به هیچ عنوان دلبسته دنیا نبود و لذا شهید سلیمانی همواره با خدا معامله می کرد و مادیات برای این بزرگوار بسیار بی ارزش بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی اولویت ها را به خوبی می شناخت،افزود: شهید سلیمانی در پیچ و خم روزگار و حاشیه ها و شیطنت های دشمنان فریب نمی خورد و هیچ وقت گرفتار برنامه و نیرنگ دشمنان نشد و همین ویژگی باعث شد مهمترین اولویت یعنی همان جهاد فی سبیل الله را انتخاب کند.

سلیمی عشق به شهادت و دنبال شهادت بودن را از دیگر ویژگی های شاخص شهید سلیمانی خواند و گفت: عشق به شهادت در وجود سردار سلیمانی موتور محرک ایشان بود و رفتار ایشان را وقتی نگاه می کنیم می بینیم ایشان ده ها سال به دنبال گمشده خود یعنی همان شهادت است.

وی افزود: در زمانی که خیلی ها باور نمی کردند شکست هیمنه استکبار امکان پذیر است ایشان تمام راهبردهای جبهه استکبار را با شکست مواجه کرد و تمام نقشه ها و ترفندهای دشمن توسط شهید سلیمانی خنثی و شکسته شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی خود را تسلیم دشمن نکرد و این نیاز مهم کشور ماست،گفت: متأسفانه این را باید به برخی از مسئولین کشور بگوییم که در روزهای گذشته مصاحبه می کنند که اگر اینگونه نشود بیچاره می شویم و به نوعی گریه کنند و متأسفانه علیرغم اینکه امروز برخی از مسئولین خود را دست بسته در اختیار دشمنان قرار داده اند شهید سلیمانی به هیچ عنوان زیر بار حرف زور دشمنان قرار نگرفت.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی مرد روزهای سخت کشور بود،گفت: امروز ما نیازمند فردی هستیم که مرد روزهای سخت باشد و اگر امروز ما در پرتو شعاع نور شهید سلیمانی حرکت کنیم قطعا عنایات خود شهید شامل حالمان خواهد شد و توانایی های ویژه ای کسب خواهیم کرد و بدون شک خواهیم توانست بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.

سلیمی با بیان اینکه شهید سلیمانی به طور عملیاتی نشان داد کار شبانه روزی برای خدا خسته کننده نیست، افزود: شهید سلیمانی هیچگاه در قرنطینه نبود و در مقابل قرنطینه هایی که برای آن در نظر می گرفتند بدون ترس و واهمه به میدان می رفت و همواره از معاونین و سربازان خود جلوتر بود و متأسفانه امروزعده ای از یک ویروس به شدت می هراسند در حالی که شهید سلیمانی به هیچ عنوان از چیزی هراس نداشت و جلوتر از دیگران حرکت می کرد.

وی بیان کرد: این ها بخشی از ویژگی های شهید سلیمانی است که در کنار اخلاص، ولایت‌پذیری، شجاعت، زکاوت، مدیریت و تواضع ایشان را به یک شخصیت برجسته تبدیل کرده بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از هر زمانی بیشتر به مکتب و سیره شهید سلیمانی نیازمند هستیم و یک رسالت مهم بر گردن همه ما این است که این مکتب پیوسته ترویج و تقویت شود چراکه دشمنان از ترویج و جاری شدن مکتب شهید سلیمانی به شدت واهمه دارند

وی با بیان اینکه امروز دشمن که دست به ترور دانشمندان کشور می زند نشان دهنده این است که در منطق ضعیف است و استدلال ندارد،گفت: دشمنی دست به ترور می زند که در برابر همه راهبردها دچار عجز و ناتوانایی است و شهید سلیمانی در همه ابعاد دشمن را دچار ناتوانی کرده بود.

سلیمی خاطر نشان کرد: خداوند بر درجات عالی این شهید والامقام روز به روز بیفزاید و به ما توفیقی عطا کند که بتوانیم از رهروان این شهید بزرگوار قرار بگیریم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی شهید سلیمانی شهید سلیمانی شهید سلیمانی هیچ عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی

   

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی به شهر‌های شازند و آستانه و ۱۰ روستا از اجرای شتابان طرح‌های حوزه آبرسانی در کشور توسط دولت خبر داد.

هاشم امینی با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا، گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستا‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است، افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ طرح در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه تعریف شده است که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند و یکی از این طرح‌ها تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شازند است که با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی با قدردانی از تلاش‌های استاندار مرکزی، گفت: با توجه به رصدی که در کل کشور داریم استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در دو سال گذشته در جهت سیاست‌های دولت مردمی، جریان خدمت در آن شتاب گرفته است. 

در حاشیه‌ افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی، کلنگ‌زنی آغاز نصب انشعاب فاضلاب شهر‌های شازند و آستانه با حضور استاندار مرکزی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد