Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون متوسط بارش خراسان رضوی ۳۵ میلیمتر ثبت شده که میزان بارش ثبت ‌شده در ایستگاه کاشمر، هفت میلیمتر بیشتر از متوسط استانی بوده است.

وی ادامه داد: بارش ثبت شده از اول فصل زراعی امسال در کوهسرخ نیز ۷۲ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶درصد رشد را نشان می‌دهد و نسبت به دوره آماری بلندمدت ۳۲ درصد افزایش داشته ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی کاشمر گفت: پاییز امسال با ثبت ۴۲ میلی‌متر بارش در کاشمر شاهد افزایش چهار درصدی بارش نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت بودیم اما نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل حدود سه درصدکاهش بارش داشته‌ایم.

اصغرزاده افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های بلند مدت و فصلی که قبل از سال زراعی جدید، در تابستان صادر و اطلاع رسانی شد پیش‌بینی بارش پاییز شهرستان در حد طبیعی و کمتر از طبیعی بود که خوشبختانه با عملکرد سیستم‌های جنوبی و تاثیر مطلوب آن روی شهرستان، بارش در حد طبیعی ثبت شد.

وی اضافه کرد:پیش بینی می‎شود با نفوذ سامانه بارشی بیشترین حد بارش امروز جمعه و شنبه رخ دهد و با ورود این سیستم در منطقه، کاهش محسوس دمای هوا را خواهیم داشت و دمای هوا در شهرستانهای کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ به زیر صفر می‌رسد از این رو ضمن توصیه به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها و اماکنی که نسبت به تغییرات دما آسیب پذیرند باید در این خصوص مدیریت کافی صورت پذیرد.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها کاشمر سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشمر سازمان هواشناسی کاشمر سازمان هواشناسی اخبار کنکور سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، فردا سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از بوشهر و فارس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

اصغری، کارشناس هواشناسی در این باره گفت: بارندگی‌های نسبتا قابل توجهی در نیمه غربی آغاز خواهد شد و هشدار نارنجی برای این مناطق صادر شده است.

وی افزود: بوشهر، کرمان، یزد و مرکزی منتظر باشند از سمت غرب بارش آغاز شود و هر لحظه احتمال سیلاب و طغیان رودخانه وجود دارد.

اصغری گفت: سواحل دریای خزر در آخر هفته بارندگی خواهد داشت. در گذرگاه‌های کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

وی افزود: تهران جمعه بارانی خواهد بود.

اصغری ادامه داد: مسافرین مشهد بدانند که جمعه با بارش روبرو خواهند بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901282

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول