Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تحقق ۳۳۶ قرارداد به ارزش سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در بنادر بازرگانی کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد راستاد اظهار کرد: کاهش سهم حمل ونقل از قیمت تمام شده کالا؛ رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی و اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم در نوار ساحلی جنوب کشور؛ از جمله مهم‌ترین دستاوردهای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویب سند آمایش مراکز لجستیکی و بیان این نکته که از 4 شهر لجستیک تعیین شده در این سند، سه شهر در حوزه تولیت سازمان بنادر قرار دارد، یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد مراکز تولیدی در بندر امام خمینی(ره) و بندر امیرآباد، تجربه موفقی داشته است.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در پس‌کرانه بنادر  در نظر گرفته شده است، افزود: در بندر امام خمینی(ره) که هاب کالاهای اساسی است، کارخانجات تولید روغن و مشتقات مرتبط با کالاهای اساسی در دست احداث و بهره‌برداری است.

راستاد با اشاره به اضافه کردن 2400 هکتار به اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی طی سال‌های گذشته، گفت: بندر شهید رجایی به لحاظ اینکه حدود 50 درصد از سهم تجارت دریابرد کشور را دارد، ایجاد مراکز ارزش افزوده و تولیدی می تواند، نقش قابل توجهی در رقابت‌پذیری محصولات کشور داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه فرآیند تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر، این سازمان موفق شده تاکنون 336 قرارداد سرمایه‌گذاری را با بخش خصوصی محقق کند که ارزش روز این قرارداد بالغ بر 130 هزار میلیارد تومان است.

راستاد تاکید کرد: ا عملیاتی شدن سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، شاهد رقابت‌پذیری بیشتر این بندر و ارتقای ظرفیت کانتینری و همچنین رشد فعالیت‌ها در عرصه جنرال کارگو خواهیم بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بنادر سازمان بنادر سرمایه گذاری سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهار داشت: به طور مثال قطعاً هیچ کس نمی‌تواند موضوع آسفالت را منکر شود، درگذشته متوسط آسفالت ۷۰۰ هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزار تن رسیده است و یا همچنین افتتاح پی در پی پروژه‌ها در شنبه‌های امید و افتخار و گشایش‌هایی که در پروژه‌ها اتفاق افتاده است.

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیراً اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار ۳۰ همت متمم ارائه شده است و امسال حتماً به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان فقط به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی، همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم می‌باشد.

کد خبر 6090568

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد