Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:12:05 GMT

الگوهای موفق مردمی سوژه برنامه «اتم»

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۹۲۰۷

الگوهای موفق مردمی سوژه برنامه «اتم»

محسن دوباشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نحوه شکل گیری و مضمون برنامه مسابقه محور اتم، گفت: اتم مخفف «الگو و تجربیات موفق» است و با هدف نشان دادن مجموعه‌های مردمی موثر در عرصه های مختلف در کشور طراحی شده است. 

دوباشی ادامه داد: به دنبال این هستیم مجموعه‌هایی را انتخاب کنیم که توانسته‌اند با سه شاخصه مردمی بودن، خلاقانه بودن و قابل تکثیر شدن کار کنند و در ضمن بتوانند مسائل منطقه محل زیست‌شان را حل و فصل کنند تا بتوانیم این مجموعه ها را به مردم معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تهیه‌کننده افزود: در مجموع هدف اصلی برنامه نشان دادن الگوهای موفق است و اینکه می‌توانیم با ظرفیت‌های مردمی که در همه نقاط ایران با تکیه بر خلاقیت و نوآوری که بین مردم و به ویژه جوانان وجود دارد بسیاری از مشکلات و چالش های موجود را از بین ببریم.

دوباشی تصریح کرد: برنامه اتم در دو مرحله استانی و ملی طراحی شده است، بعد از اعلام فراخوان اولیه ۳۰۰ الگوی برتر از سراسر کشور براساس یک فراخوان انتخاب شدند و ظرفیت و سهمیه هر استان ۱۰ الگو بود. این الگوها در یک برنامه متمرکز استانی با همدیگر رقابت خواهند کرد و بعد از انتخاب نهایی است که اثر منتخب به برنامه ملی وارد می‌شود. برنامه در شبکه دوم سیما به صورت ملی پخش می‌شود و نماینده هر استان به رقابت با سایر منتخبان خواهد پرداخت. 

این تهیه‌کننده گفت: در برنامه ملی شیوه اجرای برنامه به صورت مسابقه‌محور بودن است و شرایطی رقم می‌خورد که بزرگترین رویداد مجموعه‌های مردمی کشور شکل خواهد گرفت و در بخش نهایی به سه الگوی برتر که توسط هیات داوران انتخاب می شوند صد ملیون تومان جایزه پرداخت می شود.

وی درباره انتخاب مجری برنامه اتم گفت : تا به امروز صحبت‌هایی جدی با محمد سلوکی انجام داده ایم و امیدواریم برنامه نیمه دوم دی ماه روی آنتن پخش می‌رود. 

دوباشی تاکید کرد: در برنامه اتم به فعالیت‌های اجتماعی مانند کسب و کار، گردشگری، آموزش، تفریح، سلامت، ورزش پرداخته می شود.

این تهیه کننده درباره نحوه انتخاب هیات داوران افزود: هیات داوران در اصل هدایت الگوهای ارائه شده در برنامه را برعهده دارند و در برنامه فضایی با حضور چهره های فعال اجتماعی خواهیم داشت، هیات داوران جمعی ۲۰۰۰ نفره از فعالان علمی، اندیشگاهی و اجتماعی در سراسر کشور هستند و اینها آثار منتخب را انتخاب می‌کنند. 

این برنامه‌ساز تاکید کرد: برنامه اتم از دو منظر برنامه متفاوت و نویی است، در این برنامه به دنبال نشان دادن فعالیت های موفق مردمی هستیم و در کنارش به انتشار امید و انگیزه در جامعه هم توجه کرده ایم. به موضوعاتی پرداخته ایم که تا به حال کمتر به آنها در رسانه ملی پرداخته شده است و به دنبال مطرح کردن فرصت‌های اجتماعی هستیم که در کشور وجود دارد و باید از آن استفاده کرد. نکته دیگر این است که برنامه اتم تمام شبکه‌های استانی را وارد کار کرده و از آنها استفاده می‌کند. طراحی فصل دوم اتم را شروع کرده‌ایم و البته بعد از ضبط بخش فصل اول در مورد فصل دوم هم اطلاع رسانی انجام می دهیم.

برچسب‌ها تلویزیون شبکه دو سیما تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تلویزیون شبکه دو سیما تخریب محیط زیست تلویزیون شبکه دو سیما تخریب محیط زیست اخبار کنکور هیات داوران برنامه اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج جلسه آموزشی با موضوع ازدواج، عشق، سواد عاطفی و انتخاب برگزار شد.

در جلسه موضوعاتی از جمله معیارهای مناسب ازدواج، ازدواج موفق و عوامل موثر بر انتخاب صحیح ازدواج با هدف آشنایی دانشجویان، همچنین افزایش سطح آگاهی دانشجویان در زمینه برنامه خودمراقبتی و موضوعات مرتبط با سلامت، تشکیل گروه‌های همسان دانشجویی، انتقال مطالب آموزشی به دیگر دانشجویان و جلب همکاری دانشجویان در انجام فعالیت‌های بهداشتی مطرح شد.

صیادیان خواه سخنران این جلسه افزود: سن دوران دانشجویی یک سن طلایی است. اگر این فرصت از دست رفت، امکان ازدواج و ریسک‌پذیری فرد کاهش پیدا می‌کند و چالش‌ها و مشکلاتی برای این نسل پیش می‌آورد. مشکلاتی از قبیل اینکه شاید فرد ازدواج نکند یا موقعیت ازدواج نداشته باشد. بنابراین شکل‌گیری و برنامه‌ریزی ستاد ازدواج دانشگاهیان برای این بود اتفاق مازادی با همراهی دستگاه‌های دیگر که هر کدام با ارائه خدماتی کاربردی و اثرگذار پای کار این حوزه بیایند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1229512 برچسب‌ها ازدواج و طلاق

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است