Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی نشان می دهد: استفاده از ماسک به تنهایی و بدون رعایت فاصله اجتماعی موجب جلوگیری از شیوع بیماری کووید-19 نمیشود.

به گزارش ایسنا، محققان در مطالعه ای جدید اظهار داشتند: تنها استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کووید-19 کافی نیست.

آنان در این بررسی آزمایش کردند که چگونه پنج نوع مختلف ماسک بر گسترش ترشحات تنفسی حامل کروناویروس در زمان عطسه یا سرفه تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر یک از این ماسکها مورد آزمایش قرار گرفته به طور چشمگیری تعداد ترشحات تنفسی که پخش می شوند را کاهش می دهد. هرچند در فاصله فیزیکی کم ترشحات تنفسی کافی وجود دارند که بیماری زا باشند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: قطعا ماسک در پیشگیری از شیوع کروناویروس کمک کننده است اما درصورتیکه افراد نزدیک به یکدیگر باشند همچنان احتمال پخش ویروس یا ابتلا به بیماری وجود دارد. ماسک به تنهایی کمک کننده نیست و در کنار آن رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

محققان آمریکایی دستگاهی تولید کردند که از مولد هوا برای شبیه سازی سرفه و عطسه انسان استفاده می کند. از این مولد برای دمیدن ذرات مایع ریز مانند قطرات معلق به هنگام عطسه و سرفه استفاده شده است.

آنان جریان قطرات موجود در لوله را با استفاده از پنج نوع ماسک مختلف- ماسک پارچه ای معمولی، ماسک پارچه ای دو لایه،ماسک پارچه ای دو لایه مرطوب، ماسک جراحی و ماسک N95 مسدود کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، هر یک از این ماسک ها مانع از پخش حجم قابل توجهی از ترشحات تنفسی شدند، اما در شرایطی که فاصله فیزیکی رعایت نشود حتی درصد پایینی از ترشحات تنفسی برای اینکه فرد را بیمار سازد، کافی است.

لینک کوتاه: asriran.com/003CIU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک فاصله اجتماعی کروناویروس رعایت فاصله اجتماعی ترشحات تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟