Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرمربی تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه گفت: کسی که در مسابقات برون‌مرزی به فکر تجارت است و ده سال نتوانسته مدالی کسب کند، شایسته حضور در تیم ملی نیست.  

علی یعقوبیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت نابه‌سامان تیم ملی اسلحه اپه و اعتراض برخی شمشیربازان، اظهار کرد: عزیزانی که به حضور من در تیم ملی به عنوان سرمربی معترض هستند، مدعی هستند کوله‌باری از تجربه و افتخارات دارند، در صورتیکه دو نفر از آن‌ها در تیم ملی حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همین افراد در طی حضور ده ساله در تیم ملی، در بین ۶۴ نفر برتر رنکینگ فدراسیون جهانی شمشیربازی قرار نگرفتند. از نظر من فقط به مسابقات رفتند و پول بیت‌المال را هدر دادند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه بیان کرد: به عنوان یک مربی، بنا را بر جوان‌گرایی گذاشتم و تیم جوان خودم را آماده می‌کنم. با کمک سایر مربیان، کادرفنی خوب و فدراسیون، با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. از سال گذشته، جوان‌گرایی را شروع کردیم. مدرک تحصیلی و علاقه‌ام در همین زمینه است و تصمیم گرفتم با جوانان کار کنم.

یعقوبیان یادآور شد: محمدعلی کیهانی که عامل اصلی این اتفاقات بود، در سه سال گذشته فقط یک مدال کشوری گرفته و ادعای ملی‌پوش بودن هم دارد. نمی‌توانم چنین کسی را به مسابقات اعزام کنم و از طرفی جوانانی که بسیار باانگیزه و خوب کار می‌کنند را نادیده بگیرم.

وی افزود: کسانی را برای مسابقات برون‌مرزی انتخاب می‌کنم که در صورت باخت در یک مسابقه ناراحت شوند و اشک بریزند، نه اینکه به دنبال تفریح، گردش و تجارت خودشان باشند. اگر قرار باشد چنین کسانی در تیم ملی باشند، یک دقیقه هم در این سمت نخواهم ماند و بدون هیچ مشکلی از تیم ملی جدا خواهم شد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه، گفت: محمد اسماعیلی که در مصاحبه اخیرش، گله‌های عجیبی کرده بود، در تمام مسابقات خارجی ده سال اخیر حضور داشته و تنها افتخارش برنز رقابت‌های شمشیربازی امیدهای آسیا بود که این تورنمنت هم در رنکینگ جهانی محسوب نمی‌شود. ایشان در هر تورنمنت حذف می‌شود و به دنبال خرید و تجارت می‌رود.

یعقوبیان خاطر نشان کرد: کسی که در این چند سال نتوانسته مدالی کسب کند، شایسته تیم ملی نیست. قطعا جوانانی هستند که بتوانند جایگزین این افراد شده و عملکرد بهتری داشته باشند. جوانان با استعداد شایسته حضور در تیم ملی هستند. با توکل بر خدا و کمک فدراسیون، به هدف‌مان فکر می‌کنیم و امیدوارم نتایج مطلوبی با افراد جدید بگیریم.

وی عنوان کرد: کسی حرف و مصاحبه این افراد را باور نمی‌کند، مگر اینکه سند و مدرکی داشته باشند. اگر این یاغی‌ها چه در ده سال اخیر و چه در ده سال آینده، در بین ۶۴ نفر برتر رنکینگ جهان قرار گرفته باشند، قسم می‌خورم یک لحظه هم پایم را در فدراسیون نمی‌گذارم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه در خصوص حمایت فدراسیون از او توضیح داد: اگر شاکیان این موضوع افراد مطرح و قهرمانان جهان و المپیک باشند، بحث فرق می‌کند اما در حال حاضر، فدراسیون به دنبال فرصتی بود که این افراد را به مسابقات برون‌مرزی اعزام نکند تا پول بیت‌المال هدر نرود. ده سال در تیم ملی حضور داشتن و مدال نگرفتن قابل قبول نیست.

یعقوبیان در خصوص تغییرات قوانین رقابت‌های شمشیربازی بیان کرد: قوانین مسابقات آسیایی در بخش جوانان از ۲۰۱۶  تغییر کرده و امتیاز قاره‌ای در امتیاز فدراسیون جهانی محاسبه می‌شود. طبیعی است که تیم‌ها با تمام توان و قدرت در این رقابت‌ها ظاهر شوند. همین تغییرات در بخش بزرگسالان از سال ۲۰۰۶ رخ داد. از ۲۰۰۶ به بعد فقط دو مدال برنز کسب کردیم. بعد از اینکه من و هم‌تیمی‌هایم از تیم ملی جدا شدیم، شمشیربازان جوانی آمدند که متاسفانه عملکرد خوبی نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به کارش ادامه خواهد داد یا نه، گفت: تا زمانی که سرمربی تیم ملی شمیربازی ایران در اسلحه اپه هستم، بر عقیده خود پای‌بند بوده و هیچ‌گاه عذرخواهی نمی‌کنم. اگر کسی توان مدال‌آوری دارد، وارد اردو شود. با کمک فدراسیون و کادر فنی خوبی که دارم، با قدرت به آماده‌سازی تیم ملی اسلحه اپه با شمشیربازان جدید ادامه می‌دهم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی شمشيربازي تیم ملی ده سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه محمد مصلایی پور رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی، به دلیل خودداری از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی کشتی از لیست داوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شده، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع سند موثقی به دست ما نرسیده و پیگیر هستیم. طبیعتاً مصلایی پور نماینده کشور ما هستند و اگر واجد شرایط حضور در المپیک باشد قطعاً پیگیر خواهیم بود تا مصلایی پور یا یک نماینده دیگر به عنوان داور در المپیک حضور داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اینکه کامران سلطانی زاده، نیما صادقی و مهدی بشیر زاده ۳ داور درجه المپیکی ایران برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند، عنوان کرد: طبیعتاً فدراسیون جهانی بر اساس برنامه‌های خود نفراتی را دعوت می‌کند، مسابقات استانبول هم یکی‌تر آن مسابقات است.  

مهربان در مورد جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر در مورد آخرین وضعیت خود گفت: در جریان اینکه جلسه برگزار شده یا می‌شود نیستم، اما حسن یزدانی تمرینات خود را زیر نظر پزشک معالج و درمانگر خود شروع کرده و با هماهنگی کادرفنی و شخص محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با توجه به اینکه او در این اردوی تیم ملی هم می‌بایست زیر نظر پزشک و فیزیوتراپ کار کند، بنا بر این شده در این اردو هم غیبت داشته باشد و ان‌شاءالله از اردوی بعدی در خانه کشتی در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • شمشیرباز اسلحه فلوره دختران حذف شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»