Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:39:51 GMT

ارزشیابی مجازی مدارس البرز سازماندهی شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۹۸۱۶

ارزشیابی مجازی مدارس البرز سازماندهی شد

سالارقاسمی روز جمعه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: نه تنها درزیست بوم جدید آموزشی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بوجود آمده بلکه درسال های گذشته هم ارزشیابی نوبت اول سال تحصیلی با هدف شناخت والدین از وضعیت آموزشی فرزندانشان صورت می گرفت.

وی خاطرنشان کرد: درآیین نامه آموزشی،ارزشیابی دی ماه جزئی از جریان آموزشی محسوب می شود وحتی برحسب نظر شورای مدرسه، ارزشیابی نوبت اول درهرسال تحصیلی می تواند طبق قانون برگزارنشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزشیابی نوبت دوم را برای مدارس الزامی دانست و عنوان کرد: اختیار ارزشیابی نوبت اول دانش آموزان بر عهده مدیر وشورای مدرسه است که در استان البرز، فرآیند ارزشیابی نوبت اول سال تحصیلی جاری توسط معلمان در فضای مجازی کلاس صورت می گیرد.

وی بیان داشت: همه مدیران و معلمان نسبت به قوانین و ضوابط ارزشیابی سال تحصیلی حتی درزیست بوم جدید کرونایی آشنایی لازم را دارند به همین دلیل برای هردرس زمان مناسبی تعیین شده تا دانش آموز بتواند به سوالات طبق آموخته هایش در کلاس درس پاسخ دهد.

وی یادآورشد: معلمان به دلیل شناختی که ازدانش آموزان کلاس خود دارند، ارزشیابی مجازی را همراه با مدیر مدرسه کنترل و نظارت می کنند و حتی قانون این اجازه را به مدیرمدرسه می دهد که بدون برگزاری آزمون فقط برحسب عملکرد دانش آموز در کلاس درس معلم، وضعیت درسی آن را برای والدین مشخص کند.

قاسمی به موضوع تقلب و امکان اینکه فرد دیگری به جای دانش آموز در ارزشیابی مجازی نوبت اول شرکت کند، پرداخت و اضافه کرد: در زمان متعارفی که معلم برای ارزشیابی درس تعیین کرده فکر نمی کنم دانش آموز فرصت جستجو کردن پاسخ درست از منبع کتاب، کمک گرفتن از والدین و دیگر راهها را داشته باشد.

وی گفت: به مدیران مدارس نیزتوصیه شده است که از گرفتن ارزشیابی به صورت تستی در مدارس خود داری کنند.

نقدها غیرمنصفانه است

وی نقدهایی را که برخی نسبت به آموزش و ارزشیابی مجازی دانش آموزان در شبکه شاد و یا سایر پیام رسان ها ی داخلی انجام می دهند را غیرمنصفانه ذکر کرد و افزود: در این وضعیت سخت آموزشی معلمان و دانش آموزان جریان آموزشی را طبق زیست بوم جدید طی می کنند و معلمان درکلاس درس مجازی هم شناخت خوبی از وضعیت درسی دانش آموزان دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فضای آموزشی و ارزشیابی کلاس درس معلمان ایمن است زیرا از ابتدای سال تحصیلی تا کنون شاگردان هر کلاس پس ازآموزش دیدن، تکالیف مربوط به هردرس را انجام و برای معلمان ارسال کرده اند و همچنین دراین مدت بارها آزمون های کلاسی از هر درس برگزار شده است پس نگرانی در مورد سلامت ارزشیابی نوبت اول در مدارس این استان وجود ندارد.

وی اظهارداشت: تیم های نظارت برفرآیند آموزش مجازی مدارس و همچنین بررسی روند فرآیند ارزشیابی نوبت اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دراستان فعال شده است تا با حضوردر مدارس روند برگزاری کلاس های درس و ارزشیابی معلمان  مورد بازبینی قرارگیرد.

ارزشیابی مکتوب ضروری نیست

وی بیان داشت: درعصر تکنولوژی دیگر ارزشیابی به صورت مکتوب ضرورتی ندارد و زیست بوم جدید آموزشی ناشی از شیوع و تداوم ویروس کرونا به ما نشان داد که بجز روش های سنتی می توان از فضای مجازی برای استمرار جریان آموزشی و ارزشیابی در مدارس استفاده کرد.

قاسمی بیان داشت: اما امتحانات دی ماه برای دانش آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد راه دوربا رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از ۱۵ دی ماه تا ۸ بهمن ماه ۹۹ به صورت حضوری دراستان البرز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون برای شرکت حدود ۵ هزار نفر داوطلب شرکت درامتحانات حضوری دی ماه ۲۲ حوزه در استان البرزپیش بینی شده است.

وی یادآورشد: دانش آموزان همواره در هر ارزشیابی که صورت می گیرد نیازبه آرامش دارند که در ایجاد این شرایط مناسب مدرسه و والدین نقش مهمی دارند پس بیائید با عدم استفاده از لغت امتحان که خود استرس زا می باشد، دانش آموزان را به سمت حضوری همراه با آرامش و تمرکز در ارزشیابی مجازی کلاسی معلمان سوق دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: مراقبت و نظارت برسلامت ارزشیابی دانش آموزان یکی از وظایف اصلی ستاد سنجش استان را درهرسال تحصیلی تشکیل می دهد لذا این روند در زیست بوم جدید آموزشی هم وجود دارد به گونه ای که پس از اطلاع پیدا کردن از هرگونه تخلف، موضوع مورد بررسی قرارگرفته و طبق قانون با افراد متخلف برخورد شده و می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس آزمون البرز فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آزمون البرز فضای مجازی مدارس آزمون البرز فضای مجازی اخبار کنکور ارزشیابی مجازی استان البرز دانش آموزان سال تحصیلی دانش آموز کلاس درس بوم جدید دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید