Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه به دولت آلمان درباره پیامدهای حمایتش از گروهک تروریستی موسوم به "کلاه‌سفیدها" که در شمال شرقی سوریه حضوری فعال دارد، هشدار داده است.

به گزارش برنا به نقل از تاس، اخیرا وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد میزان 5 میلیون یورو کمک به گروه موسوم به "کلاه‌سفیدها" اختصاص داده است.

در همین راستا، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "این در عین حال برای عموم آلمانی‌ها نامشخص است که کدام بخش از این اعتبارات صرف حمایت از همکاری میان گرو‌ های شبه انسان‌دوست با تروریست‌ها در شمال شرقی سوریه شده و اینکه آیا این مبلغ جابجایی رسمی یکی از رهبران کلاه سفیدها به نام خالد السریح از اردن به آلمان را پوشش می‌دهد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

زاخارووا اظهار داشت، وزارت خارجه آلمان به دنبال منعکس کردن کلاه سفیدها به عنوان "سمبل امید به سوری‌ها" است.

این دیپلمات روسیه متذکر شد: "تمایز قائل شدن میان بندهای قانونی مربوط به حمایت از وظایف انسان‌دوستانه و حمایت‌های متعدد از تروریست‌ها که به طرز فاحشی از سوی برلین مورد تحسین قرار گرفته‌اند، هر چه بیشتر دشوار می‌شود."

وی افزود: "ظاهرا وزارت خارجه آلمان همه تردیدها را کاملا کنار گذاشته و بیشتر به عنوان حامی و پشتیبان اصلی کلاه‌سفیدها عمل می‌کند."

کلاه‌سفیدها که طبق ادعای خود گروهی برای امدادرسانی به مردم در مناطق جنگی سوریه هستند، سال 2013 تأسیس شد، پیشتر با اقدامات خود برای متهم شدن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، زمینه‌سازی کرده بود.

بیش از یک سال پیش،‌ بر اساس تصاویری که فاش شده بود، کلاه‌سفیدها با سرنگ به سینه کودکان آدرنالین تزریق کرده بودند تا آنان را قربانی حمله شیمیایی معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هشدار روسیه به آلمان وزارت خارجه کلاه سفیدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای خواستار تحرک بین المللی بر منع وقوع نسل کشی در منطقه رفح در جنوب نوار غزه شد.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد: ما بمباران رفح، تجاوز زمینی به گذرگاه رفح و مهاجرت اجباری آوارگان از رفح را به شدت محکوم می کنیم.

وزارت خارجه قطر بر لزوم تحرک فوری بین المللی جهت منع ورود نظامیان صهیونیست به داخل شهر رفح و همچنین جلوگیری از وقوع نسل کشی در این منطقه، تاکید کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین با اشاره به لزوم حمایت از غیر نظامیان بر اساس قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشردوستانه، تاکید کرد: ما درباره مهاجرت اجباری ساکنان شهر رفح از سوی رژیم صهیونیستی که به آخرین پناهگاه صدها هزار آواره فلسطینی در غزه تبدیل شده، تاکید می کنیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این اقدامات بر خلاف موازین بین المللی است و حجم بحران انسانی در نوار غزه محاصره شده را مضاعف خواهد کرد.

وزارت خارجه قطر در پایان حمایت خود را از تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختخی قدس شریف اعلام کرده است.

کد خبر 6100261 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • هشدار وزیر خارجه آلمان درباره حمله اسرائیل / یک میلیون فلسطینی نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند
  • هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف