Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@12:46:50 GMT

چرا ۴۷۰۰ معدن در کشور غیرفعال است؟

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۹۹۸۴

چرا ۴۷۰۰ معدن در کشور غیرفعال است؟

گروه استان‌ها- رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران گفت: ۴۷۰۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور به دلیل داشتن معارضان محلی و دولتی، نبود بازار و صنایع معدنی و فرسودگی ماشین‌آلات غیرفعال و راکد است. - اخبار استانها -

تقی نبئی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به تعطیلی و رکود 43 درصد از معادن کشور اظهار داشت: از 11 هزار معدن موجود در کشور 4700 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور به دلیل داشتن معارضان محلی و دولتی، نبود بازار و صنایع معدنی و فرسودگی ماشین‌آلات غیرفعال و راکد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دلایل رکود و تعطیلی این معادن در یک سال گذشته مطالعه و احصا شده است، اضافه کرد: در حال حاضر وجود معارضان محلی در روستاها و دستگاه‌های دولتی دلیل عمده غیرفعال بودن معادن یاد شده است. ضمن اینکه معادن ما از مشکل تامین مالی و نبود سرمایه‌گذار برای فعال‌سازی و بهره‌برداری هم رنج می‌برند.

نبئی با اشاره به نبود بازار مصرف برای بسیاری از محصولات معادن ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع معدنی مصرف‌کننده اصلی مواد معدنی تولیدی معادن به حساب می‌آیند، کمبود این صنایع در کشور باعث شده که بخشی از ظرفیت معدنی نتواند فعال شود و به حالت راکد و غیرفعال باقی بماند.

1000 معدن کشور فعال می‌شوند

رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور همچنین از تصمیم وزارت صمت برای فعال‌سازی 1000 معدن غیرفعال خبر داد و گفت: قرار شده در چارچوب طرح احیای معادن این 1000 معادن در سطح کشور شناسایی و مشخص شوند و ضمن رفع مشکلاتشان احیا شده و به چرخه تولید و سوددهی اقتصادی بازگردند.

معدن مس "طارم سفلی" قزوین به بهره‌برداری نهایی می‌رسد؛ اشتغال‌زایی برای 2 هزار نفرمعادن طلا، روی و مس در استان قزوین مجوز گرفت80 واحد معدنی فعال در استان قزوین وجود دارد

نبئی همچنین با اشاره به وضعیت معادن در استان قزوین افزود: در قزوین حدود 50 درصد معادن دارای پروانه بهره‌برداری فعال نیست که دلایل اصلی غیرفعال بودن همان مواردی است که عرض کردم، ضمن این که در استان قزوین تعارضات زیادی بین سازمان حفاظت محیط زیست و سرمایه‌گذاران حوزه معادن وجود دارد.

وی یادآور شد: استان قزوین دارای ذخیره بالایی از معادن سیلیس است که می‌تواند در صنایع ساخت انواع شیشه به ویژه شیشه جام و شیشه فلوت مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین باید این معادن در اولویت احیا قرار بگیرند تا بتوانیم بخش زیادی از نیاز صنایع شیشه‌ای ایران را از طریق همین معادن سلیس قزوین تامین کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن سنگ معادن ذغال سنگ استانداری قزوین معدن سنگ معادن ذغال سنگ استانداری قزوین استان قزوین بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور افزود: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان در حوزه معدن است.

وی بیان کرد: از طرحهای اقتصادی که زمینه اشتغال جوانان فراهم می کند حمایت می شود.

فرماندار دشتی نیز گفت: ۲۵ درصد معادن استان در شهرستان دشتی است

بحرانی یادآور شد: از حمایت های بانک صنعت و معدن از طرحهای صنعتی تقدیر می شود.

کد خبر 6093650

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست