Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در پیام «هوشنگ بازوند» آمده است: روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصتی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه با رویکرد تمرکز بر ارتقا توانمندی جامعه به منظور پیشگیری، کاهش خطرات احتمالی و به حداقل رساندن آسیب ها در بحران های احتمالی است.
وی افزود: هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها، توسعه آموزش و امور پژوهشی، پیشگیری، کاهش خطر و آسیب پذیری سبب می شود تا در وقوع بحران ها و مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله انسجام و ساماندهی مطلوبی انجام شود که این مهم با تصویب قانون مدیریت بحران کشور ساختاری منسجم یافت و امید است با همدلی و همراهی و تفکر مبتنی بر پیشگیری، افزایش تاب آوری، کاهش خطر، آمادگی و پاسخ به بحران شامل خدمات امداد و نجات و ارایه هشدارها زمینه کاهش آسیب ها و خسارات ها در بحران های احتمالی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازوند گفت: سیاستگذاری، برنامه ریزی و اهداف تدوین شده در راستای اجرای قانون مدیریت بحران همه دستگاه های اجرایی ذی ربط را به صورت تخصصی مکلف و موظف کرده و شرح وظایف تبیین و تشریح شده است که بر این اساس ضمن کسب آمادگی لازم برای پاسخ به بحران ها در استان‌ها نیز سندی تدوین شده که برای همه دستگاه های اجرایی لازم الاجراست و امیدواریم این پاسخ موثر و مطلوب خسارات را به حداقل برساند.  
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: امروزه افزایش توانایی جامعه در معرض مخاطرات نیازی ضروری است و با اندیشیدن تدابیر و اقدامات لازم می توان به حداقل رساندن خسارات احتمالی را پیش بینی کرد.
وی اظهار داشت: به کارگیری درس آموزههای زلزله پنجم دی ماه بم با تکیه بر دانش، همدلی و کسب تجارب نو و ارزشمند که نمونه بارز و شاهد عینی آن را می توان در مدیریت زلزله ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه که نماد انسجام ملی بود، برشمرد و این مهم راه را برای مدیریت حوادث سخت طبیعی هموار نمود.
وی تأکید کرد که تجارب حوادث طبیعی به عنوان دانش و راهنمای کار باید تدوین و گردآوری شود و با بهره گیری از سیستم مدیریت دانش ذیل قانون مدیریت بحران می توان از وقوع بسیاری از حوادث پیشگیری کرد و سامانه های پیش بینی را نیز توسعه و افزایش داد که در سال های گذشته این مهم به صورت جدی در دست پیگیری مسوولین است.
 بازود در پایان گفت: ضمن هدیه سلام و صلوات به ارواح همه جانباختگان حوادث و بلایای طبیعی به ویژه ۲ حادثه مهم زلزله بم در کرمان و زلزله کرمانشاه، امیدواریم با تکیه بر مدیریت بحران جامعه محور و پس از تصویب قانون جامع مدیریت بحران کشور شاهد تدابیر در افزایش اعتماد و مشارکت و آموزش همگانی باشیم و تاکید بر مقاوم سازی و ساخت خانه های ایمن، ایمنی و کاهش خطر توسط همه ذینفعان راه را بر مدیریت آسان و کم هزینه بحران ها هموار نماییم.

پنجم دی ۱۳۸۲ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و به مدت ۱۳ ثانیه شهرستان بم و حوالی آن در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان را لرزاند. براساس آمار رسمی تعداد جان باختگان این زلزله ۲۶ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام شد.  

برچسب‌ها بم کرمانشاه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بم کرمانشاه زلزله بم کرمانشاه زلزله اخبار کنکور مدیریت بحران بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا مدارس خوزستان تعطیل شد

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان خوزستان مدارس نوبت صبح فردا _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در برخی شهرهای خوزستان غیر حضوری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل مدیریت بحران و بر اساس اعلام دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به وضعیت وقوع پدیده گردوغبار و پیش‌بینی احتمال تداوم آن، فردا_سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ کلیه مقاطع تحصیلی اعم از پیش دبستان، دبستان، راهنمایی و دبیرستان در نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، آبادان، خرمشهر و شادگان به‌صورت غیرحضوری اعلام شدند

کد خبر 749209

دیگر خبرها

  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت