Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی با حضور در روستای چهارده بیرجند از بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان خراسان جنوبی بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ هدف از این بازدید ملانوری، آشنایی با جاذبه های گردشگری شهرستان و اطلاع از وضعیت فعالیت بخش خصوصی در این منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای چهارده در ارتفاعات باقران و در 4 کیلومتری شهر بیرجند واقع شده که به جهت 14 آبشار کوچکی که دارد، یکی از جاذبه های گردشی و تفریحی شهرستان بیرجند به شمار می رود. نخستین و مرتفع ترین این آبشار ها 7 متر ارتفاع دارد.

روستای چهارده به دو قسمت پایین و بالا تقسیم می شود و در این روستا تقریباً تمام مردم به کار سبد بافی مشغول هستند.

به گزارش تسنیم ، بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان که امروز در روستای چهارده مورد بازدید استاندار قرار گرفت، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی احداث شده است.

این واحد بوم گردی در مساحت تقریبی 3 هزار متر مربع شامل 25 سوئیت، رستوران سفره خانه سنتی، مسجد و بازارچه فروش صنایع دستی و سوغات محلی است.
 این مجموعه زمینه اشتغال را برای بیش از 30 نفر فراهم کرده است.

استاندار خراسان جنوبی از خانه شریف در شهر بیرجند بازدید کرد

 خانه شریف یکی از بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که در داخل بافت تاریخی شهر بیرجند در خیابان حکیم نزاری واقع شده است.
فرم معماری، مواد و مصالح و تزئینات به کار گرفته شده حکایت از این دارد که این بنا در اوایل دوره پهلوی ساخته شده است.

این خانه بیشتر به عمارت شبیه است چراکه از حیاط با فضای سبز، درختان کهنسال، حوض و آب نما برخوردار بوده و مهم تر از همه این که با واقع شدن در نوک تپه ای مشرف به بافت تاریخی بر همه شهر اشراف دارد.

خانه شریف به دلیل ارزش‌ معماری خاصش در سال 1380 با شماره ‎ 4505 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

10 هزار شاخه گل نرگس از استان خراسان جنوبی به امارات صادر می‌شوداعتبار مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی 100 درصد محقق شدبرنامه‌های فرهنگی استان خراسان جنوبی در راستای حرکت به سمت توسعه تدوین شود

انتهای پیام/252/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستای چهارده خراسان جنوبی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی