Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران کردی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۱ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند که از این تعداد ۷۱ درصد در مناطق روستایی و ۲۹ درصد در مناطق شهری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد مراکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت ها غیر فعال هستند و کمبود بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۵۳۸ پرستار در حال خدمت هستند، تصریح کرد: مراکز درمانی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به شدت بت کمبود نیروی پرستار مواجه هستند.

کردی بیان کرد: با توجه به نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های نیکشهر و راسک و آمار بالای تصادفات جاده‌ای و زایمان، احداث و ساخت پایگاه‌های انتقال خون در این مناطق یکی از ضروری‌ترین اقدامات است.

وی گفت: پروژه‌های بلوک زایمانی (LDR)، بخش سوانح و سوختگی شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر بعد از سال‌ها از شروع ساخت آنها هنوز به مرحله تکمیل نرسیده که احداث نهایی آنها نیازمند توجه ویژه وزارتخانه برای تکمیل آنها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: با توجه به تأسیس این دانشکده از سال ۹۲ و تبدیل آن به دانشگاه در سال ۹۸، چارت آموزشی آن قدیمی است و نیاز به بازبینی دارد و ایجاد دانشکده‌های پی را پزشکی و بهداشت در ایرانشهر لزومی است.

وی اظهار کرد: ۶۹ درصد ردیف‌های حوزه بهداشت، ۶۱ درصد پست‌های ستادی، ۸۲ درصد پست‌های محیطی مراکز جامع سلامت، ۵۱۸ پست بهورز خانه بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خالی است و تقاضای صدور جذب نیروی انسانی مورد نیاز را داریم.

وی تصریح کرد با تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، موافقت سازمان‌های خیریه برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه صورت گرفته است و امیدواریم که وزارت خانه تجهیز و تأمین نیروی انسانی این مراکز را بر عهده بگیرد.

کد خبر 5104309

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تخت بیمارستانی ویروس کرونا شیراز روز پرستار بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان قاسم سلیمانی بوشهر شهرستان کرج پرستار شب یلدا شهرکرد عکس استانها دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور