Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:40:46 GMT

گسترش کرونا در ژانویه سیاه برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۰۴۴۱

گسترش کرونا در ژانویه سیاه برای آمریکا

آمریکا با عبور از مرز ۱۹ میلیون مبتلا به ویروس کرونا همچنان کانون شیوع این بیماری در جهان است. این در حالی است که حجم بالای سفرهای ایام کریسمس، کارشناسان امور بهداشت را نسبت به گسترش شیوع کرونا و آنچه «ژانویه سیاه» دراین کشور می خوانند، نگران کرده است.

 شبکه تلویزیونی سی ا ن ان دراین باره گزارش داد: با وجود همه گیری ویروس کرونا در آمریکا که بالاترین آمار مبتلایان و جان باخته را دارد، فرودگاه های آمریکا برای ایام کریسمس مملو از جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر آمار «اداره امنیت حمل و نقل» آمریکا (TSA) تنها در روز چهارشنبه گذشته (سوم دی ماه) یک میلیون و ۲۰۰هزار مسافر از گیت های کنترل پرواز در فرودگاه ها عبور کردند و حداقل در شش روز گذشته روزانه نزدیک به یک میلیون مسافر در فرودگاه اقدام به سفر هوایی کرده اند.

سی ان ان ادامه داد: با مشاهده این تعداد از مسافران برای سفرهای داخلی در آمریکا در ایام کریسمس با توجه به آنکه ماه دسامبر مرگبارترین ماه درباره همه گیری ویروس کرونا بود و از ایالت آلاباما تا کالیفرنیا ابتلای بی سابقه دو میلیون نفر به کووید-۱۹ به ثبت رسیده، کارشناسان امور بهداشت بیم افزایش شمار مبتلایان به این ویروس و مرگ و میر ناشی از آن را دارند و می گویند که باید در انتظار روزهای ژانویه سیاه بود.

بنابراین گزارش تنها در ۱۶دسامبر ۲۰۲۰ (۲۶ آذرماه ۱۳۹۹) سه هزار و ۶۱۱ نفر در آمریکا به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.---

--- ---

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: بنابر پیش بینی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری»  (CDC) انتظار می رود تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۷ دی ماه ۱۳۹۹) شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ به ۴۱۹ نفر برسد.

«این درحالی  است که دیگر موسسه بهداشت در آمریکا موسوم به «IHME» با تغییر در آمار خود شمار جان باختگان به ویروس کرونا تا ماه آوریل ۲۰۲۱ را  ۵۶۷هزار نفر برآورد کرد.»

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۷۹ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد بالغ بر یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر نیز جان باخته اند.

آمریکا دراین میان با عبور از مرز ۱۹ میلیون و ۱۱۱هزار مبتلا و بیش از ۳۳۷ هزار جان باخته  کانون شیوع این بیماری در جهان  است.ایرنا 

 



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی