Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم کشتی آزاد استقلال با بیان اینکه ۳ کشتی‌گیر اصلی خود در آستانه نیمه‌نهایی و فینال لیگ برتر کشتی از دست دادیم گفت: تصور من این است که فدراسیون کشتی نمی‌خواست ما اول شویم. کادر فنی و مدیر فنی تیم بازار بزرگ به نوعی وابسته به مسوولان فدراسیون هستند.

«رضا یزدانی» روز جمعه در گفت و گویی تلویزیونی افزود: من برای المپیک هدف داشتم و بعد از عمل جراحی که در ناحیه آشیل پا انجام دادم، ریسک بزرگی کردم که دوباره به میدان آمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته در انتخابی تیم ملی شرکت کردم و توانستم اول شوم و می‌توانستم دوبنده تیم ملی را بپوشم اما اتفاقاتی افتاد که سبب شد از حضور در پیکارهای قهرمانی جهان انصراف دهم البته در آن زمان از ناحیه گوش دچار آسیب دیدگی شدم و در کاسه سرم آب آورده بود.

وی با اشاره به حضورش به عنوان سرمربی تیم استقلال بعد از لغو پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۰ خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در لیگ برتر امسال افتاد را در هیچ دوره‌ای ندیده بودم. در ابتدا قصد داشتیم که با تیم امید کشتی آزاد استقلال در لیگ برتر وارد شویم اما بعد از انصراف تیم دریاچه ارومیه کادر فنی و همچنین کشتی‌گیران این تیم به استقلال آمدند و یک روز مانده به قرعه‌کشی ما وارد لیگ شدیم.

دارنده ۲ مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: از همان ابتدا که تیم استقلال در لیگ برتر تیم داد، استرس‌ها نیز شروع شد و با اتفاقات عجیب و غریبی مواجه شدیم. یکی از موارد صدور رضایتنامه کشتی‌گیران بود که سایر تیم‌ها با کشتیگیران خود قرارداد بستند و مشکلی نداشتند اما ۲ کشتی‌گیر ما شامل «علی سوادکوهی» و «محمد رمضانپور» برای دریافت رضایتنامه از هیات کشتی استان با مشکل مواجه شدند و نتوانستیم در دور رفت لیگ از آنان استفاده کنیم و این موضوع تا فینال به ما ضربه زد.

وی یادآور شد: «باقر یخکشی» آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم نیز به دلیل آنکه سرباز بود در تیم پاس حضور داشت و قصد داشتیم در مرحله نیمه‌نهایی و فینال نیز از او استفاده کنیم که رضایتنامه او صادر نشد. در خصوص رضایتنامه کشتی‌گیران خود حتی با «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی نیز صحبت کردم که متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم.

یزدانی با اشاره به حضور نداشتن «یونس امامی» و «امیرمحمد یزدانی» ۲ آزادکار ملی‌پوش این تیم در مرحله نیمه‌نهایی و فینال گفت: امامی آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم است و حتی در انتخابی تیم ملی نیز در همین وزن اول شد و در دور رفت لیگ برای ما کشتی گرفت. در دور برگشت اعلام کرد که از ناحیه بینی عمل جراحی داشته و وقتی در اردوی تیم حضور یافت از او خواستیم که استراحت کند و حتی مبلغ ۵۰ میلیون تومان از قراردادش را به حسابش ریختیم و از او خواستیم خودش را برای نیمه‌نهایی و فینال آماده کند که بعد از این جریان از دسترس خارج شد و نتوانستیم با او تماسی بگیریم.

وی بیان داشت: امامی سپس گواهی پزشکی را رو کرد که یک ماه دوری از تمرینات سنگین دکتر برای او نوشته بود در حالی که بعد از جراحی بینی حتی ۱۰ روز در تمرینات تیم استقلال حضور یافته بود. در قرارداد امامی در مورد اینکه او باید در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی بگیرد چیزی نوشته نشده است در حالی که او در انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم اول شده بود. احتمال دارد که افرادی به او گفته باشند که در مرحله نیمه‌نهایی و فینال کشتی نگیرد چرا که گواهی او ۲ روز بعد از فینال تمام شد و به همین راحتی «یونس امامی» و «امیرمحمد یزدانی» را از دست دادیم. در حالی که کشتی‌گیر وقتی با تیمی قرارداد می‌بندد باید در اختیار تیم باشد.

سرمربی تیم کشتی آزاد استقلال در خصوص «امیرمحمد یزدانی» نیز گفت: او از بستگان من است و هرچند کمی بازیگوش است اما بچه وظیفه‌شناسی است و همیشه برای انجام کارها به خصوص در کشتی با من مشورت می‌کند. او نیز تا دور برگشت لیگ همراه تیم بود و از او رضایت داشتیم و حتی در انتخابی تیم ملی در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز اول شد اما برای مرحله نیمه‌نهایی و فینال او نیز از دسترس ما خارج شد و بعد از طریق فضای مجازی متوجه شدیم بدون آنکه باشگاه را در جریان بگذارد به اردوی تیم ملی رفته در حالی که اگر ما را در جریان می‌گذاشت مخالفتی با این موضوع نداشتیم.

دارنده ۴ مدال طلا و برنز پیکارهای جهانی ادامه داد: بعد از دور برگشت و سرگروهی استقلال نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که همه کشتی‌گیران ما از دور خارج شدند. در مورد «امیرمحمد یزدانی» نیز متوجه شدیم که قرار است او را به جام جهانی انفرادی در صربستان اعزام کنند که از مسوولان فدراسیون خواستیم او را اعزام نکنند و یا اینکه مرحله نیمه‌نهایی و فینال لیگ را به عقب بیاندازند که ما نیز همه نفرات خود را داشته باشیم. عادلانه نیز این بود که تیمی که هزینه کرده با همه قدرت در این مرحله حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم همه این حوادث اتفاقی باشد گفت: بعد از اعتراض ما نسبت به اعزام «امیرمحمد یزدانی» به صربستان گفتند که تست کرونای او مثبت شده و به دلیل آنکه از بستگان من است و خانواده او نیز ناراحت شدند وقتی به ساری آمد دوباره از او تست گرفته شد که منفی بود و طی آن مدتی که فدراسیون اعلام کرده بود نیز تست او مثبت نبود.

یزدانی بیان داشت: ۳ کشتی‌گیر اصلی خود را شامل «محمدباقر یخکشی»، «یونس امامی» و «امیرمحمد یزدانی» را در مرحله نیمه‌نهایی و فینال به همراه نداشتیم و منطق حکم می‌کرد که یک هفته لیگ را به تعویق بیاندازند. این در حالی است که تیم بازار بزرگ ایران از تعداد بیشتری از ملی‌پوشان استفاده می‌کرد و ما تنها ۲ ملی‌پوش داشتیم که از دور خارج شده بودند.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم که فدراسیون دوست نداشت ما اول شویم. فکر می‌کنم که تیم بازار بزرگ ایران از کادر فنی و مدیر فنی همه وابسته به فدراسیون هستند و به نوعی از این تیم حمایت شده. برای مثال حتی صبح مسابقات اساسنامه مسابقات را به خاطر این تیم تغییر دادند و سقف استفاده از ملی‌پوشان کشتی از ۲ به ۳ نفر افزایش یافت و به نوعی به این تیم کمک کردند تا مسیر قهرمانی را راحت‌تر طی کند.

یزدانی در خصوص صحبت‌های «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه سالن «جهانبخت توفیق» به صورت رایگان در اختیار این تیم قرار داده شده بود، گفت: برای استفاده از این سالن قرارداد بستیم و پول به حساب فدراسیون واریز شد که رسید آن نیز موجود است.

وی ادامه داد: البته در تیم چندین کرونایی داشتیم که یکی از آنان «امیر محمدی» بود که در اردو به صورت کامل در قرنطینه بود و بعد از بهبودی کامل و منفی شدن تست در مرحله نیمه‌نهایی و فینال و صبح روز وزن‌کشی اجازه ندادند او به سالن بیاید و مشکلات دیگری برایمان درست کردند.

وی ادامه داد: «علی سوادکوهی» و «محمد رمضان‌پور» نیز ۳ روز مانده به فینال لیگ تستشان منفی شد. «علی سوادکوهی» در انتخابی تیم ملی در وزن ۷۹ کیلوگرم اول شده بود و با وجود آنکه به تازگی از کرونا رهایی پیدا کرده بود در دور برگشت در وزن ۷۴ کیلوگرم برای ما به میدان رفت صبح و بعداز ظهر توانست نفر نخست انتخابی تیم ملی را شکست دهد. متاسفانه صحبت‌هایی از سوی کادر فنی تیم ملی در خصوص او مطرح شد که او به درد وزن ۷۴ کیلوگرم نمی‌خورد و امیدوارم که با آینده او به خاطر تیم استقلال بازی نکنند.

یزدانی تصریح کرد: تیم کشتی آزاد استقلال در این دوره خوب کارد و برای تک تک مهره‌ها برنامه داشتیم و پیش‌بینی ما برای دیدار فینال مقابل بازار بزرگ ایران نتیجه ۵ بر۵  بود و البته طبق اساسنامه لیگ در دیدار فنیال نیز می‌توانستیم با ۶ کشتی‌گیر حضور پیدا کنیم اما اتفاقاتی که افتاد و با داد و فریادهایی که بر سر مربیان استقلال زده شد متاسفانه ارنج تیم را تغییر دادند. اتفاقاتی که در روز فینال رخ داد اصلا زیبنده ورزش پهلوانی نبود و متاسفانه به ۲ نفر از مربیان پیشکسوت تیم استقلال از جمله «محمود اسماعیل‌پور» توهین شد و کشتی‌گیران ما مبارزه‌های نابرابری را ارایه دادند که با این وجود ۳ پیروزی نیز بدست آوردیم.

آزادکار المپیکی کشورمان خاطرنشان کرد: امیدوارم که تیم استقلال در سال‌های بعد نیز در لیگ کشتی حضور پیدا کند و این به نفع کشتی کشورمان است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرحله نیمه نهایی و فینال تیم کشتی آزاد استقلال انتخابی تیم ملی امیرمحمد یزدانی تیم استقلال بازار بزرگ سرمربی تیم کشتی گیران تیم ملی دور برگشت لیگ برتر کادر فنی کشتی گیر خارج شد اول شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، احسان امینی و رضا افضلی دو مربی کرمانشاهی هستند که به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان دعوت شدند.
هشتمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد پنجم تا  هفدهم  اردیبهشت در کمپ تیم‌های ملی کشتی در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نتایج فینال پنج وزن نخست مشخص شد
  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • می‌خواست لیورپول را بازی بدهد، بدجور بازی خورد!‏
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • چرا حسن یزدانی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد نیامد؟
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟