Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به نقل از وزارت نفت، حسن منتظرتربتی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: فصل زمستان همیشه با افزایش مصرف گاز همراه است که یکی دلایل این است ما همچنان در حال توسعه شبکه گاز هستیم و توسعه‌های خوبی هم در بحث گازرسانی روستایی انجام شده است و هرسال حدود ۳ هزار روستا به شبکه گاز متصل شدند؛ بنابراین بخشی از این افزایش مصرف ناشی از توسعه شبکه گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصرف روزانه گاز کشور ۵۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت

وی ادامه داد:، اما امسال شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم تا جایی که حتی در تابستان مصرف گاز بیش از پیش افزایش یافت، زیرا مصرف آب گرم و شست‌وشو مردم بیشتر شد و طبق تحلیل کارشناسان بخشی از این افزایش مصرف هم به همین دلیل است.

بیشتر بخوانید: جزییات رایگان شدن قبض گاز اعلام شد

مصرف بی‌رویه انرژی در ایران سنت شده است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: البته اتفاق سنتی در کشور ما وجود دارد و مصرف انرژی در بخش‌های مختلف در کشور ما بالاست و همین می‌تواند سبب افزایش بیشتر گاز و دیگر انرژی‌های کشور باشد تا جایی که در تابستان شاهد افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی مصرف بودیم، اما این مسئله در تابستان کمتر مشهود بود و اکنون در زمستان بیشتر قابل توجه است.

تربتی همچنین اظهار کرد: هرچند به موازات افزایش مصرف به‌ویژه در بخش خانگی، افزایش تولید هم اتفاق افتاده و تولید گاز از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ میلیارد مترمکعب افازیش یافته که عمده آن در بخش خانگی مصرف شده است.

باید از افزایش تولید عبور کنیم و به‌سوی مصرف بهینه برویم

وی افزود: موضوع این است که کمتر کشوری شانس داشتن یک عسلویه و پارس جنوبی را داشته، اما ما پارس جنوبی داشتیم و آن را توسعه دادیم و از آن استفاده می‌کنیم و این روز‌ها به مقدار بیش از دو فاز پارس جنوبی توسعه تولید داشتیم، اما عمده آن به مصرف بخش خانگی اختصاص می‌یابد در حالی که باید از افزایش تولید عبور کنیم و به سوی مصرف بهینه انرژی برویم (عایق‌کاری ساختمان‌ها، استفاده از پنجره‌های دوجداره و …).

نگرانی اصلی افزایش مصرف گاز بخش خانگی است

معاون وزیر نفت در امور گاز در این باره گفت: مصرف روزانه گاز در بخش خانگی این روز‌ها به حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم هفته آینده تا روزانه ۶۵۰ میلیون مترمعب هم برسد و این روز‌ها بیشتر نگرانی ما افزایش مصرف در بخش خانگی است و نگرانیم که اگر گازرسانی به صنایع کم شود باید سوخت جایگزین (مازوت و گازوئیل) برای آن مصرف شود که همین موضوع می‌تواند سبب آلودگی‌های محیط زیستی باشد و مشکلات حمل و نقل هم دارد.

مصرف گاز کشور اکنون در مرحله هشدار است

به گفته تربتی، وضع کنونی، مرحله هشدار است تا به موازات افزایش تولید گاز و توسعه، موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی را هم در نظر گیریم، زیرا هر سال شاهد افزایش مصرف خواهیم بود و محدودیت گازرسانی به صنایع رخ می‌دهد و شرایط هر سال بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: مصرف روزانه گاز طبیعی نیروگاه‌ها در آذرماه امسال حدود ۹۰ میلیون مترمکعب بوده و بقیه از گازوئیل و سوخت مازوت تأمین شده است؛ سهم مازوت هم حدود ۱۵ میلیون مترمکعب بوده است. البته سوخت مازوت، سوخت ناماسبی برای نیروگاه‌ها نیست و در کشور‌های دیگر همچون ترکیه و چین حتی از زغال سنگ استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به محدود شدن گازرسانی به صنایع سیمان، گفت: مصرف روزانه صنایع تولید سیمان هم پیش از آغاز فصل سرما ۲۰ ملیون مترکعب بود که اکنون حدود ۱۵ میلیون مترمکعب آن محدود شده، اما درباره گازرسانی به پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد با توجه به موازنه شبکه گاز تصمیم‌گیری می‌شود و ممکن است چند روزی گازرسانی به آن‌ها محدود شود و دوباره متصل شوند، اما این وضع امسال چند روز زودتر از سال‌های گذشته اتفاق افتاد.

صادرات گاز در هیچ دولتی فراموش نشده است

تربتی همچنین درباره دورنمای صادرات گاز ایران به کشور‌های همسایه، تصریح کرد: توسعه شبکه خطوط لوله گاز در کشور به نحوی است که امکان ترانزیت، سوآپ، واردات و صادرات گاز طبیعی وجود دارد و زیرساخت‌های لازم فراهم است، اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ واقعیت این است که یکی از راهبرد‌های ایران به عنوان دارنده گاز طبیعی، صادرات آن است و این موضوع فراموش‌شده‌ای نیست، اما باید امکان تبادل و نقل و انتقال پول هم وجود داشته باشد. باید گفت که موضوع صادرات گاز در هیچ دولتی موضوع فراموش‌شده‌ای نبوده است.

منبع: دانشجو لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، گاز ایران ، مشترکین پر مصرف سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گاز ایران مشترکین پر مصرف میلیون مترمکعب افزایش تولید بخش خانگی مصرف روزانه افزایش مصرف صادرات گاز گاز ایران مصرف گاز شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، گفت: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کار و کارگر و نشست صمیمی کارگران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت بوده که به احتساب خانواده‌های آنان حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه زندگی مردم با تولیدات کارگران عجین است افزود: ارمغان تولید برای کشور ثروت است وثروت نیز رفاه به بار می‌آورد بنابراین توجه به رفاه، آسایش و آرامش جامعه کارگری لازم و ضروری است.


امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: دورنگری در آثار علامه شهیدمطهری در تاریخ مشهود است چرا که شهیدمطهری از عالمان برجسته تاریخ ایران و اسلام شناسی زبده‌ای بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.


به گفته فلاحتی اگر کسی یک دوره آثار شهیدمطهری را مطالعه کندمی‌تواند اسلام شناس شده و توانایی پاسخگویی به شبهات روز را بدست بیاورد
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: بدخواهان درصدد بودند تا به خاطر جرایم گروهک‌ها مرز‌های ایران و پاکستان ملتهب باشد لذا عمده هدف سفر رئیس جمهور ایران رفع این التهابات ۲ کشور بوده که تفاهم نامه‌هایی دراین زمینه صورت گرفت.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، افزود: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد، لذا به زودی شاهد شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در جغرافیای تاریخ اسلام خواهیم بود

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی