Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کامفیروز با ابراز گلایه از نبود برخی کالاهای اساسی در سفره مردم، از احتکار این کالاها گلایه کرد و خواستار نظارت بیشتر و جدی‌تر دستگاه‌های متولی تا زمان بازگشت آرامش و ثبات در جامعه شد.

وی همچنین با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: شهادت حضرت زهرا (س) تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه آموزه‌ای متعالی در باب ولایتمداری است و یکی از ویژگی‌های عزاداری در ایام فاطمیه، اعلام انزجار از غاصبان خلافت امیرالمؤمنین علی (ع) و حمله کنندگان به حریم بانوی بزرگوار اسلام، حضرت صدیقه طاهره است که می‌تواند مبین حق از باطل و معرف اسلام حقیقی به جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود، تحریف را حربه دشمن در جنگ امروز علیه ملت ایران و نظام اسلامی دانست و بیان کرد: از منظر رهبر انقلاب، در شرایط فعلی، ما با استکبار جهانی در حال جنگ نامتقارن هستیم و پیروزی یا شکست در این جنگ کاملاً وابسته به اراده‌هاست.

وی عنوان کرد: در این کارزار حساس، دشمنان با ابزار خطرناک رسانه، به ویژه رسانه‌های نوپدید، به میدان آمده‌اند و با تصویرسازی غلط، سعی می‌کنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند بنابراین باید تصویری واقع‌بینانه و بدون ترویج ناامیدی از ایران برای افکار عمومی ارائه داد؛ تصویری که در آن توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی در کنار مشکلات مطرح می‌شوند و به دور از بن‌بست‌نمایی، راه حل‌هایی عملیاتی پیشنهاد می‌شود.

امام جمعه کامفیروز با بیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه عمل کرده، تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن بوده و آمریکا از همین موضوع وحشت دارد، ادامه داد: وضعیتی که امروز در پی رهنمودهای رهبر انقلاب در منطقه به وجود آمده، ناشی از ترکیب قدرت و قوت و ایجاد انگیزه در بین مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و انتقال فرهنگ بسیجی بوده است.

تقی زاده در باره رفع تحریم نیز بیان کرد: امام جامعه اسلامی اولین کسی است که دغدغه رفع تحریم را دارد زیرا رفع تحریم به دست دشمن بدعهد و شیطان صفت است لذا باید به راهبرد خنثی سازی و بی اثر کردن تحریک فکر کنیم زیرا این امر به دست خودمان است.

تقی زاده سلاح اصلی آمریکا را نفوذ دانست و افزود: حقایق را واژگون فهمیدن و آن را منتشر کردن، فتنه است و جریان تحریف در حال حاضر تمرکز خود را بر دو محور اصلی توجیه‌سازی تحریم ظالمانه استکبار و زمینه‌سازی بین افکار عمومی برای آمادگی به منظور پذیرش مذاکره و سازش متمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: باید مراقب بود که در فهم کلام رهبری دچار انحراف و کج فهمی نشویم و خود تحت تأثیر این جریان مرموز قرار نگیریم و هوشیار باشیم که «فهم تحریف» را هم تحریف نکنند و هم اینکه عوامل این جریان مرموز و ناامیدساز و تحریف را بشناسیم و زمینه کتمان و پنهان کردن آنها را فراهم نکنیم زیرا به طور قطع دشمن به‌خودی خود و بدون نفوذی‌ها و جاسوسانش نمی‌تواند حقایق را تحریف و زمینه تحریم را فراهم کند.

وی تاکید کرد: همچنین باید تلاش شود کلام رهبری با سلایق سیاسی و منافع جناحی، تفسیر و تأویل و مصداق‌یابی و مصادره به مطلوب نشود و به فرمایش رهبری «افسران جنگ نرم به‌جای دشمن هدف قرار نگیرند».

امام جمعه کامفیروز با اشاره به سرعت گرفتن افول آمریکا تصریح کرد: رسانه‌های آمریکا هفته گذشته در چند نوبت گزارش دادند که وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت بازرگانی و سپس وزارتخانه‌های امنیت داخلی، خارجه و انرژی و چندین وزارت خانه مهم آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات مهم آمریکا هک شده و آمریکا هنوز به دنبال حملات بعدی است و هنوز متوجه نشده که کار کدام کشور است.

وی ادامه داد: مؤسسات نظامی و امنیتی آمریکا، ایران را جزو پنج کشور قوی در نیروی سایبری معرفی کرده‌اند هرچند برخی از رسانه‌های غربی این موضوع را انکار می‌کنند.

تقی زاده تصریح کرد: این تیر غیب از هر سو که روانه استکبار آمریکا شده باشد، فعلاً آمریکا را عاجز کرده و این را باید عده‌ای سست باور در داخل بفهمند که دوران ابرقدرتی آمریکا دیگر تمام شده است.

امام جمعه کامفیروز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یوم الله ۹ دی ادامه داد: ۹ دی روز غلبه بصیرت مردم مؤمن و انقلابی بر جهل و تجاهل کسانی است ک درصدد براندازی انقلاب مبارک اسلامی بودند و باید از این روز عبرت گرفته و همواره خود را ملازم با کسب بصیرت بدانیم.

وی، ۱۳ دی سالروز شهادت و آسمانی شدن سردار سلیمانی را نیز گرامی داشت و گفت: تا چرخ روزگار می‌چرخد، نام او بر تارک این کشور خواهد چرخید زیرا او ابر مردی بود که به حمایت از مستضعفین منطقه برخواست و استکبار را به زانو در آورد.

کد خبر 5104368

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی زاده خطبه های نماز جمعه شیراز ویروس کرونا شیراز روز پرستار بارش برف کرمانشاه گرگان بوشهر آمار کرونا قاسم سلیمانی شهرستان کرج پرستار شب یلدا شهرکرد لیگ برتر فوتبال ایران تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است

«صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستنی در غزه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منافع ملی خود عرصه‌ای را تعریف کرده‌اند و در این عرصه، رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه دارد؛ لذا امنیت رژیم صهیونیستی، جزء امنیت و منافع ملی آمریکا تعریف شده است.

وی افزود: وقتی منافع ملی آمریکا مطرح باشد، دولت آمریکا این موضوع را بر هر قاعده و قانون دیگر از جمله «مباحث حقوق بشری» مقدم می‌دارد.

کوشکی اضافه کرد: حرکت دانشجویان در آمریکا مخالف سیاست‌های کلان دولت آمریکا است و طبیعی است که با آن برخورد شود و این برخورد خشن هم صرفاً مربوط به امروز نیست؛ دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام با اعتراض‌های دانشجویی علیه این جنگ برخورد خشن داشت.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها نسبت به امنیت و منافع ملی‌شان، با هیچ کسی تعارف ندارند و حتی از آسیب‌زدن به معترضین ابا نمی‌کنند؛ در این راه حتی قوانین دست دولت آمریکا را باز گذاشته است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر پلیس آمریکا دانشجویی را بازداشت کرد، آن پلیس مواخذه شده یا تحت فشار قرار بگیرد.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توجیه‌ها درباره برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: اعلام می‌شود دلیل برخوردها در آمریکا این است که دانشجویان، در محل‌های ممنوعه چادر زده‌اند یا تحصن کرده‌اند؛ این دست توجیه‌ها فرعی است و اصل موضوع این است که دولت آمریکا اقدام هیچ قشری اعم از دانشجو و روشنفکر و سلبریتی و… علیه منافع و امنیت ملی را ابداً تحمل نمی‌کند.

کوشکی تصریح کرد: بنابراین کاملاً طبیعی است که دولت آمریکا دانشجویی را صرفاً به خاطر انتشار یک توییت درباره فلسطین از دانشگاه اخراج کند؛ چون رژیم صهیونیستی جزیی از خطوط قرمز «منافع و امنیت ملی آمریکا» محسوب می‌شود.

کد خبر 6093103

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه