Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محققان در مطالعه ای جدید اظهار داشتند: تنها استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ کافی نیست.

آنان در این بررسی آزمایش کردند که چگونه پنج نوع مختلف ماسک بر گسترش ترشحات تنفسی حامل کروناویروس در زمان عطسه یا سرفه تاثیر دارد.هر یک از این ماسکها مورد آزمایش قرار گرفته به طور چشمگیری تعداد ترشحات تنفسی که پخش می شوند را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در فاصله فیزیکی کم ترشحات تنفسی کافی وجود دارند که بیماری زا باشند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: قطعا ماسک در پیشگیری از شیوع کروناویروس کمک کننده است اما درصورتیکه افراد نزدیک به یکدیگر باشند همچنان احتمال پخش ویروس یا ابتلا به بیماری وجود دارد. ماسک به تنهایی کمک کننده نیست و در کنار آن رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

بیشتر بخوانید: دو راه برای ایمنی دربرابر کرونا: ۹۰ درصد مردم مبتلا یا واکسینه شوند

محققان آمریکایی دستگاهی تولید کردند که از مولد هوا برای شبیه سازی سرفه و عطسه انسان استفاده می کند. از این مولد برای دمیدن ذرات مایع ریز مانند قطرات معلق به هنگام عطسه و سرفه استفاده شده است.

آنان جریان قطرات موجود در لوله را با استفاده از پنج نوع ماسک مختلف- ماسک پارچه ای معمولی، ماسک پارچه ای دو لایه،ماسک پارچه ای دو لایه مرطوب، ماسک جراحی و ماسک N۹۵ مسدود کردند.

هر یک از این ماسک ها مانع از پخش حجم قابل توجهی از ترشحات تنفسی شدند، اما در شرایطی که فاصله فیزیکی رعایت نشود حتی درصد پایینی از ترشحات تنفسی برای اینکه فرد را بیمار سازد، کافی است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا در ایران ترشحات تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین

بشار اسد با وجود شرایطی که پشت سر گذاشته است، ثبات موضع کشورش در قبال مساله فلسطین و مقاومت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تاکید اینکه موضع کشورش از زمان ظهور مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده است، افزود که با وجود شرایطی که سوریه از سر گذرانده است، یک لحظه یا تحت هر شرایطی که بوده موضعش دچار تزلزل نشده است.

وی تصریح کرد هر آنچه می‌تواند در حد امکانات موجود ارائه کند، بدون هیچ تردیدی در اختیار فلسطینی‌ها یا هر مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

اسد همچنین خاطرنشان کرد که موضع دمشق در قبال مقاومت، «به عنوان یک مفهوم یا عمل، تغییر نخواهد کرد، بلکه تثبیت‌تر خواهد شد».

وی اشاره کرد رویدادها ثابت کرده است که هر کسی که تصمیمی ندارد هیچ امیدی به آینده ندارد و هر که صاحب قدرت نباشد در این دنیا ارزشی ندارد و هر که در دفاع از وطن مقاومت نکند، در درجه اول لایق وطن نیست.

اسد در سخنرانی خود در نشست گسترده کمیته مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی که روز شنبه در کاخ کنفرانس در دمشق پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد که سوریه «امروز تسلیم نخواهد شد زیرا ماهیت موضوع تغییر و خود دشمن نیز تغییر نکرده است».

براساس گزارش روزنامه الوطن سوریه، رئیس جمهور سوریه در این زمینه با تاکید بر اینکه «تنها متغیر، رویدادها به شکل بیرونی» است، توضیح داد که کشتارها با رفتار رژیم اشغالگر چه تعداد روند کشتار افزایش یا کاهش یابد، اتفاقی نیست.

اسد همچنین با اشاره به اینکه «سوگیری کورکورانه کشورهای غربی نسبت به صهیونیسم چیز جدیدی نیست» تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موقعیت دمشق را تغییر نخواهد داد یا یک تار موی آن را جابجا نخواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تسلیم، احساس کاذب امنیت، شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد اما اسد توضیح داد که این تا زمانی است که ماموریت لازم به پایان برسد و پس از آن مردم، کشورها و ملت‌ها کنار گذاشته می‌شوند.

وی افزود: وقتی از وطن صرف نظر می‌شود این به معنای نابودی و از بین رفتن آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • کولاک یک‌ نیمه‌ای لیونل مسی برابر نیویورک ردبولز؛ تاثیر مستقیم روی ۶ گل!
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین