Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی طی وبینار مشترک با معاون گردشگری کشور افغانستان، سازوکار اجرایی توسعه گردشگری میان دو کشور را در ایام کرونا و پساکرونا در دستور کار قرار داد.

 

به گزارشتین نیوز به نقل از مهر، ولی تیموری در وبینار مشترک ایران و افغانستان که با هدف بررسی مسائل مربوط به توسعه روابط گردشگری دو کشور در دوران کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ طی گفتگوی مجازی با مژگان مصطفوی معاون گردشگری کشور افغانستان، بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای توسعه گردشگری دو کشور را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست با اشاره به اسناد همکاری‌های گذشته، تهیه پیش‌نویس برنامه اجرایی جدید را الزامی خواند و بر اهمیت برگزاری نشست‌های BtoB بخش خصوصی حوزه گردشگری دو کشور تاکید کرد.

تیموری همچنین برگزاری نشست‌های کمیته‌های فنی گردشگری مشترک میان ایران و افغانستان را به صورت ادواری و مستمر دارای دستاوردهای گسترده و احصاء مصوبات اجرایی جدید مطابق با شرایط روز کرونا و پساکرونا را دارای اهمیت بسیار خواند.

همچنین در این نشست معاون گردشگری کشور نسبت به تقویت همکاری‌های حوزه آموزش گردشگری دو کشور با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشارکت و یاری رساندن در امر ارزیابی و درجه‌بندی تأسیسات گردشگری کشور افغانستان، اعلام آمادگی کرد.

در این وبینار به دستور معاون گردشگری کشور تبادل اسامی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی که از هر دو طرف مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دارند؛ به منظور ساماندهی معضلات گردشگران این حوزه و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار در رأس امور اجرایی مشترک پیش رو قرار گرفت و همچنین بر بازگشایی مرزهای دو کشور و اعزام گردشگران سلامت افغانی به ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شد.

تیموری همینطور با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی از جمله مشارکت کشورهای عضو اکو و OIC، رخدادهای جهانی گردشگری پیش رو در ایران از جمله انتخاب استان مازندران و شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ و یا برگزیدن شهر اردبیل بعنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ را حائز اهمیت خواند و تاکید کرد با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند نشست بین‌المللی پیش رو، آمادگی همکاری با حوزه گردشگری کشور افغانستان در این زمینه وجود دارد.

او همچنین طرف افغان را جهت مشارکت مجازی یا حضوری در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد؛ دعوت کرد.

در وبینار برگزار شده مسائلی دیگر از جمله چالش‌های بخش روادید دو کشور، اهمیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله افتتاح خط ریلی خاو-هرات به عنوان فرصت تبادل گردشگر و نیز الزام همکاری در شاخه‌های متنوع گردشگری مطرح شد.

در این نشست مجازی علاوه بر ولی تیموری معاون گردشگری کشور، حسن نوریان رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه، محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، سید جواد موسوی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری، رئیس گروه دفتر بازاریابی و کارشناسان این بخش حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گردشگری گردشگری ایران و افغانستان گردشگری کشور افغانستان معاون گردشگری کشور گردشگری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم. - اخبار استانها -

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌ هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ادامه داد: ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت‌آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در استان سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

جلالی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: ضرورت دارد محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند