Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه نجف اشرف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را در صدر تروریست های جهان دانست و گفت که عراق مدیون مبارزه شهیدان «حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام «صدر الدین قپانچی» امام جمعه نجف اشرف در خطبه های امروز خود درباره اولین سالگرد گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که عراق مدیون این دو شهید است و شهادت آنها ما را از ادامه راه تا پیروزی یا شهادت باز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این حق و حقیقت است که ابومهدی المهندس نمادی برای همه عراقی ها باشد.

امام جمعه نجف اشرف همچنین عملیات ترور فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس را که آمریکا علنا آن را مرتکب شد، محکوم کرد و ترامپ را پیشتاز تروریست ها در سطح جهان توصیف کرد.

وی همچنین از دولت عراق خواست تا در قبال تصمیم ترامپ برای عفو چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی «بلک واتر» آمریکا که ۱۴ غیرنظامی عراقی را در میدان النسور بغداد در سال ۲۰۰۷ میلادی به قتل رساندند، موضعگیری کند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ داعش تروریست ابومهدی المهندس امام جمعه نجف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد