Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های عبادی سیاسی جمعه اراک، گفت: شهدای نظام اسلامی گنجینه ارزشمندی از درس آزادی و آزادگی، صبر، استقامت، غیرت و مردانگی، اخلاص و خدمتگذاری را ارایه دادند که شاکله آن بر مکتب عاشورایی استوار است.
 
وی بیان کرد: سردار شهید سلیمانی یکی از سربازان لایق اسلام و الگوی ساده زیستی بود و جوانان باید با درک عمیق مکتب فکری این شهید راهش را با قوت ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امام جمعه اراک ادامه داد: تمامی اقشار وظیفه دارند با همه وجود برای سنگرهای مقدس اسلام فداکاری کنند و هر سربازی که در این مسیر خونش تقدیم می‌شود، سرباز دیگر پرچم را بر دوش می‌کشد.
 
وی بیان کرد: اسرائیل و دیگر دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام برنامه‌ریزی کرده‌اند اما، باید بدانند که همواره حق پیروز است.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: چهلمین روز از شهادت دانشمند گرانقدر شهید فخری ‌زاده نیز در پیش است و این بزرگوار نیز یکی از بهترین الگوها برای جوانان غیرتمند ایران اسلامی است که باید راهش با قدرت تمام دنبال شود.
 
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع)، گفت: رهروان تمامی ادیان الهی برحق هستند و نام حضرت عیسی (ع) بارها در قرآن کریم آمده است و انتظار می‌رود مسیحیان در مسیر حق و دفاع از مظلوم قدم بردارند و اجازه ندهند پادشاهان و اربابان دنیا به حقوق ملت‌ها ظلم کنند.
 
وی با اشاره به دهه بصیرت(نهم تا ۱۹ دی‌ماه) تصریح کرد:  انتظار است مردم بیش از پیش در مسیر دفاع از ولایت قدم بردارند و توطئه های دشمنان را شناسایی کنند و همواره هوشیار باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: ایام فاطمیه نیز در پیش رو است که به‌دلیل شرایط کرونا محدودیت‌هایی در برگزاری آیین‌های این ایام  وجود دارد اما،همه به‌ویژه بخش‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا برنامه های مناسبی در این راستا اجرا شود.
 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین الگو برای بشریت پس از حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) است که همه افراد جامعه به‌ویژه زنان باید از ایشان الگوگیری کنند.
 
وی ادامه داد: دنیای غرب مقام زن را به ابتذال کشانده و زنان ایران اسلامی باید هوشیار باشند و همواره درس زندگی را در بخش‌های مختلف انسانیت، معرفت، ولایتمداری، همسرداری و فرزندداری از مکتب حضرت زهرا (س) بیاموزند.
 
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز پرستار و تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان عنوان کرد: نیاز است مردم همچنان مراقبت های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.
 
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه واکسن در کشور انجام شده اما شاید به این زودی در دسترس قرار نگیرد و نیاز است مردم همچنان در مقابل این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک در ۳۲ منطقه استان مرکزی اقامه می‌شود.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله دری نجف آبادی جمعه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری فرقان انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامی داشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است...

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت.آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می اندیشید و می دانست و می خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده تر از قبل هویدا می سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه های مستحکم آن از اندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت.آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکار اندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 6093281

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود