Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عطا الله زمانی جمعه در این پیام با یادآوری اینکه روز پنجم دی  و سالروز زلزله بم  روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی  نامیده شده است افزود:  هدف از یادآوری و بزرگداشت این روز جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان،خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن به خصوص تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: باید همزمان با هفته ایمنی علاوه بر گرامی داشت یاد و خاطره قربانیان حوادث و زلزله با انجام  فعالیت های آموزشی زمینه افزایش آگاهی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه را نیز در جامعه فراهم شود.

زمانی بیان کرد: آموزش رکن اصلی برای فرهنگ سازی ایمنی در جامعه است ، زلزله بم که به کشته و مجروح شدن بیش از ۷۰ هزار نفر از هموطنانمان منجر شد و تبعات ناگوار آن همچنان هزاران نفر از بازماندگان فاجعه را آزار می دهد، قطعا یکی از تلخ ترین سوانح تاریخ معاصر ما و روزی فراموش ناشدنی در خاطره مشترک ایرانیان است.

وی ادامه داد: باید از این زمین لرزه و زمین لرزه های ویرانگر مشابه این درس را بیاموزیم که با مقاوم سازی و استفاده از فرصت های افزایش ایمنی در برابر زلزله می توانیم این حوادث اجتناب ناپذیر را با خسارت ها و زیان های کمتر پشت سر گذاریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه زمین لرزه ها توسط فرآیندهای بنیادین و قدرتمند زمین شناختی که خارج از حیطه کنترل ما هستند، به وجود می‌ آیند گفت: این فرآیندها نسبتا غیر قابل پیش بینی است اما تفکر و تامل برای کاهش زیان های زمین لرزه ها موضوعی است که با برنامه ریزی ، آموزش و فرهنگ سازی شدنی است ، بنیاد مسکن در این عرصه با برگزاری دهها برنامه آموزشی به ویژه در روستاها و مناطق محروم فرصت برخورداری روستاییان از تسهیلات کم بهره و وام های بلاعوض برای مقاوم سازی بافت های فرسوده را به وجود آورده است.

 زمانی در ادامه پیشتازی استان فارس در مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی را یاد آور شد و افزود: هر چند استان فارس در این عرصه پیشتاز کشور است و شاخص مقاوم سازی مناطق روستایی در این استان بیشتر از متوسط کشوری است اما همچنان مناطقی وجود دارد که بافت های خشتی و گلی در آن وجود دارد و بناهایی با مصالح نامرغوب در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: زندگی روستایی در این مناطق علاوه بر آسیب زا بودن برای ساکنان این مناطق می تواند هزینه های اجتماعی زیادی نیز به همراه داشته باشد ، از آنجا که استان فارس استانی با خطر زلزله خیزی است و آسیب زایی بسیاری از روستاها و شهرهای استان فارس در زمین لرزه ها مشهود است می طبلد که دستگاههای مسوول در این عرصه تلاش بیشتری برای فرهنگ سازی استقبال از تسهیلات کم بهره و وام های بلاعوض برای مقاوم سازی بافت های فرسوده انجام دهند .

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ابراز امیدواری کرد که با نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و افزایش آن در جامعه شاهد کمترین خسارت ها در زمین لرزه های مخرب و ویرانگر باشیم و افزود: داشتن اطلاعات لازم از زمین لرزه هایی که تا کنون رخ داده بر آمادگی جامعه در رویارویی با این حادثه خواهد افزود ، همه باید آمادگی های لازم  جهت مقابله با زمین لرزه را با کسب اطلاعات صحیح بیاموزیم.

روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده‌است. 

برچسب‌ها بنیاد مسکن شیراز روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد مسکن شیراز روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فارس بنیاد مسکن شیراز روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • قلعه خواجه لرزید
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است