Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@03:53:52 GMT

آشنایی با گروه موسیقی بمرانی، همرفیق

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۳۶۹۹

آشنایی با گروه موسیقی بمرانی، همرفیق

رویداد۲۴ گروه بمرانی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را با ضبط آلبوم "آسمان زرد خورشید آبی" توسط بهزاد عمرانی و با همکاری حمیدرضا بهزادیان و به دنبال آن یک اجرای صحنه‌ای در مجتمع فنی تهران آغاز کرد. پس از آن با پیوستن مانی مزکی (نوازنده هارمونیکا (ساز دهنی)) و جهانیار قربانی (نوازنده گیتار الکتریک) گروه شروع به ضبط قطعه‌ای با نام "هنوز همونم" (قطعه‌ای از آلبوم جوراب‌های لخت) کرد تا فعالیت گروه با اعضای جدید رسما آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پس از آن با پیوستن آرش عمرانی (نوازنده پیانو) بمرانی شروع به اجرا کردن در کافه‌های تهران کرد. کمی بعد کیارش عمرانی به عنوان نوازنده گیتار باس به گروه و پس از آن آبتین یغماییان (نوازنده درامز و پرکاشن) نیز به گروه اضافه شد. در این سال‌ها علاوه بر اجرا در کافه گروه به اجرا در خیریه‌هایی همچون "محک" و آموزشگاه‌های موسیقی پرداخت و سپس برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ توسط حسن جودکی و سجاد افشاریان به صحنه تئاتر برده شد تا برای نمایش "صد سال پیش از تنهایی ما " با بازی سیامک صفری در تهران به آهنگسازی و اجرا بپردازد. بمرانی برای حدود دو سال به صورت مداوم به آهنگسازی و اجرای تئاتر و اجرا‌هایی موسوم به پژوهشی در آموزشگاه‌های تهران مشغول بود و در سال ۱۳۹۲ از سوی اداره نمایش به عنوان پرکارترین آهنگساز تئاتر معرفی شد. پس از آن گروه به پیشنهاد "نشر چکه" مشغول ضبط آلبومی برای کودکان به نام "اتوبوس قرمز" شد که این آلبوم در سال ۱۳۹۲ در "استودیو صبا ضبط و در ۱۳۹۳ منتشر شد تا اولین آلبوم رسمی گروه با تأیید وزارت ارشاد باشد، یک سال بعد در ۱۳۹۴ گروه آلبوم بعدی خود را با نام "مخرج مشترک" منتشر کرد و به دنبال آن بیش از ۲۰ اجرا در سالن آزادی و جشنواره موسیقی فجر برگزار کرد، آلبوم بعدی گروه در ۱۳۹۵ منتشر شد، به نام "گذشتن و رفتن پیوسته"، پس از این آلبوم گروه اجرا‌هایی در سالن‌های بزرگتری مانند برج میلاد و میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران تجریه کرد و با استقبال بیشتری مواجه شد.

بمرانی در زمستان ۱۳۹۷، آلبومی به نام سیزده‌چهل را منتشر کرد که حاصل پژوهش چندساله‌ی اعضای گروه بر آثار آوانگارد موسیقی پاپ دهه‌ی چهل ایران، و بازتنظیم و بازخوانی آن‌ها بود. آخرین آلبوم بمرانی، «احتمالا قهرمانی در کار نیست» نام دارد که در تابستان سال ۱۳۹۹ منتشر شد. بمرانی از ابتدا تا به امروز بیش از ۱۰۰ اجرا در تهران، شیراز، رشت و اصفهان برگزار کرده است.

از دیگر فعالیت‌های گروه می‌توان به ساخت موسیقی برای انیمیشن «مردی که لب نداشت» ساخته میلاد شاهجانی و با صدا پیشگی فاطمه معتمدآریا، ساخت موسیقی برای فیلم مستند «میراث ناپدری» ساخته نیما مهدیان، ساخت موسیقی تیتراژ فیلم «خوابزده‌ها» به کارگردانی فریدون جیرانی، ساخت موسیقی تیتراژ برنامه خندوانه در فصل دوم این برنامه و اجرای زنده با تلفن هوشمند، ساخت موسیقی متن فیلم «مارموز» ساخته کمال تبریزی و حضور در چند جشنواره موسیقی بین‌المللی در خارج از کشور اشاره کرد.
اتوبوس قرمز

بمرانی در سال ۱۳۹۳ قراردادی با نشر چکه امضا کرد تا آلبومی برای کودکان بر روی اشعار علی اصغر سیدآبادی بسازد، آلبوم اتوبوس قرمز در بیست و سوم خرداد ۹۳ منتشر شد و امروز به نشر شانزدهم خود رسیده‌است.   منبع: ویکی پدیا

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 موسیقی همرفیق ویروس کرونا در ایران ساخت موسیقی منتشر شد پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تالار حافظ میزبان سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی، است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیدرسول موسوی نژادیان، امروز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه، مدیر اجرایی این جشنواره بر عهده حسام هوشیار و دبیر هنری را طیب فقیه بر عهده دارد، اظهار کرد: در ادامه برگزاری نخستین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران در مرداد ۹۷ و دومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران در آذر ۹۸ و برگزاری یک دوره مجازی جشنواره گروه‌های کر در سال ۹۹ اینک به توفیق الهی و تلاش نهادهای فرهنگی و هنری ذیربط به منظور تداوم این مسیر، سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه هنری یاد شده به همت مؤسسه مفاخر و نواندیشان هنر پارس و با همکاری شرکت نوازندگان سرزمین آفتاب، با مجوز و همکاری اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان فارس و با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی آوازی در قالب گروه‌های کرال (آوازی) از اقصی نقاط کشور، برنامه‌ریزی شده است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: این جشنواره بر بنیان شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی فعال در زمینه موسیقی آوازی سراسر کشور و نگاه ویژه به فرهنگ متنوع و ارزشمند اقوام و آداب‌وسنن مرتبط با این شاخه از هنر، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و در همین راستا، دبیرخانه جشنواره بدین وسیله از همه فرهیختگان، هنرمندان و علاقه‌مندان به عرصه موسیقی آوازی به منظور بازدید از این دوره از جشنواره دعوت می‌کند.

موسویان‌نژاد با اشاره به اینکه در روز اول از ساعت ۱۱ صبح به ترتیب گروه‌های آیریک، مهر وطن، فیلارمونیک، آوای ماهان، وندا، آزرمان و آداک تا ساعت ۲۰:۳۰ به اجرای صحنه‌ای در تالار حافظ می‌پردازند، اضافه کرد: در ادامه در بخش اجرای خیابانی، گذر هنر حافظ میزبان گروه‌های وندا، آزرمان، مهروطن و فیلارمونیک هستند و همچنین، بخش پژوهشی نیز با عنوان نشست پژوهشی با حضور سهند شکرزاده در تالار غزل ساعت ۱۱ برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در روز یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت هم‌زمان با روز دوم جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ تالار حافظ در بخش صحنه‌ای به استقبال گروه‌های آزر مأمن، آوای ماهان، پارسه، وندا، آیریک، آداک، فیلارمونیک و مهروطن خواهد رفت و بخش خیابانی نیز پذیرای گروه‌ایی همچون آیریک، آداک، آوای ماهان و پارسه است و نشست پژوهشی نیز با حضور علی رادمان در تالار غزل ساعت ۱۵: ۳۰ برپا می‌شود و آئین پایانی نیز ساعت ۲۰ یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار خواهد شد.

کد خبر 751491

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!