۹ دی؛ نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ایران است
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۳۷۵۱
آل هاشم گفت: یوم الله نهم دی ماه، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است و نداشتن بصیرت انسان را در حمایت از جبهه حق دچار اشتباه میکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: یوم الله نهم دی ماه، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است و نداشتن بصیرت انسان را در حمایت از جبهه حق دچار اشتباه میکند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: تاریخ 9 الى 19 دی ماه با عنوان دهه بصیرت و میثاق با ولایت اعلام شده و این دهه بهترین فرصت برای تبین نقش بصیرت و ولایت در مقابله با فتنهها و افشای نقش کانونهای خارجی و داخلی در ایجاد فتنه و بصیرت افزایی است.
وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: دفاع از حریم ولایت و امامت، ترسیم راه صحیح و مستقیم و افشاء چهره نفاق سه برکت اصلی قیام فاطمی بود.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: مقطع سوم حیات طیبه حضرت صدیقه طاهره، یعنى رحلت پیامبر تا شهادت خود ایشان، سختترین مقاطع حیاتى معصومین علیهم السلام بهشمار میرود و شاید هیچ مقطعى از مقاطع حیاتى حضرات، به تلخى، صعوبت و پیچیدگى این برهه نباشد.
آل هاشم تصریح کرد: باورهای دینی پایدار، عدالت محوری و مدارا ، سه مفهوم غالبی است که از دیدگاه قرآن خانوادههای موفق باید رعایت کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی، پیروز در جهاد اکبر، مسلط بر عرصه نظامی، بیپروا از دشمن، همواره مردمی، شجاع، مقاوم، تیزهوش با درایت، فداکار، نوعدوست، اهل تقوا و معنویت، اهل اخلاص و آخرت بود.
پایان پیام/699منبع: شبستان
کلیدواژه: حماسه 9 دی آل هاشم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمادهای عجیب در انتخابات هند
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، کتری"، " لیوان"، "دمپایی"، جارو، " فیل"، " دسته گل"، کتاب، "عینک"، " دوچرخه" و هزاران نماد دیگر این روزها در تبلیغات نامزدها و احزاب در سطح خیابانها و کوچههای شهرهای مختلف هند دیده میشود.
در هند طبق قانون هر حزب و نامزدی باید در انتخابات ملی، ایالتی و محلی باید یک نشان تصویری داشته باشد.
تاریخچه اجبار داشتن نماد به سالهای اول استقلال هند برمیگردد، زمانی که کمتر از ۲۰ درصد مردم هند با سواد بودند و رای دهندگان باید نامزدهای منتخب خود را از روی نمادها و نشانهای تصویری انتخاب میکردند نه نام هایشان.
در زمان کنونی نیز که گفته میشود بیش از سه چهارم هندیان باسواد تلقی میشوند، اما همچنان این نشانههای تصویری حرف اول را در هنگام انتخابات میزنند.
از اولین انتخابات در سال ۱۹۵۱ میلادی زمانی که دستکم ۵۳ حزب برای حدود ۴۵۰۰ صندلی مجلس ملی و مجالس ایالتی با هم رقابت کردند کمیسیون انتخابات نمادهایی را به احزاب اختصاص داد و هر نامزدی میتوانست با این نماد در انتخابات شرکت کند.
فرمان نمادهای انتخاباتی در سال ۱۹۶۸ میلادی به همه احزاب در سطح ملی، ایالتی، محلی و همچنین نامزدهای مستقل داده شد.
اولین نماد انتخاباتی در هند متعلق به کنگره بود حزبی که در مبارزات آزادی بخش و جنبش استقلال طلبی هند نقش فراوانی داشت.
نخستین نماد انتخاباتی حزب کنگره "یک جفت گاو نر" بود. پس از انفکاک در آن، نماد حزب به "گاوی که به گوساله خود شیر میدهد" تغییر کرد.
از سال ۱۹۷۹ "دست " نماد حزب کنگره شد.
حزب حاکم بی جی پی در سال ۱۹۸۰ تشکیل شد. این حزب نماد انتخاباتی خود را "نیلوفرآبی" برگزید. بنیانگذاران آن اعلام کردند تاریکی جای خود را به نور خورشید خواهد داد و نیلوفر آبی شکوفا میشود.
حزب عام آدمی یا عامه مردم که سال ۲۰۱۱ در دهلی تشکیل شد نماد خود را "جارو" انتخاب کرد.
حزب ملی مردم هند "کتاب" را بعنوان نماد خود انتخاب کرد. در هنگام برپایی جشن انتخاب این نماد اعلام شد که تنها سواد و تحصیل میتواند اقشار ضعیف را توانمند کند
هدف از این انتخاب اعتراض به فساد و نشان دهنده امید حزب برای پاک کردن کثیفیها و فسادهای نفوذ یافته در دولت و مجلس بود.
"
نمادها و نشانههای تصویری، ساختار، عملکردها و اهداف سیاسی احزاب و افراد را ساده و خلاصه بیان میکنند.
نمادها باید آشنا و به راحتی قابل تشخیص باشند و هیچ پیوند مذهبی یا احساسی با اعتقادات مردم مانند گاو، معبد، پرچم ملی، چرخ نخ ریسی و ... نداشته باشد.
نمادهای انتخاباتی هند پیامهای بی صدایی هستند که نقش بزرگی در هنگام انتخابات در هند ایفا میکنند.
این صحنه ها، ارتباطات تصویری بشر در ماقبل اختراع الفبا را به یاد میآورد.
اظهارات:
کیشو دیو: نامزد مستقل انتخابات مجلس هند