Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکاشوند گفت: با قرار گرفتن دولت آمریکا در موضع انفعالی، مدعیان جریان آزاد اطلاعات تصمیم گرفتند بخشی از اطلاعات واقعی درباره ترور شهید سلیمانی را در تاریکی قرار دهند و جریان اطلاعات را کاملاً یک سویه و هدفمند راهبری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ایمان ترکاشوند، جمعه شب(5 دی) در نشست مجازی منطقه ای بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابوالمهدی المهندس و همرزمان شهیدشان با اشاره به ابعاد رسانه ای ترور شهید سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی موازنه قدرت منطقه ای را به هم زده بود؛ گفت: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقطه ثقل حوزه های تاکتیکی ایران در محیط های منطقه ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به اینکه چهره های سیاسی، نظامی و بین المللی درباره شخصیت حاج قاسم قبل و بعد از ترور اظهار نظرهای زیادی دارند؛ افزود: گاردین نوشت همه مقامات عراقی او را یک فرشته می بینند و با او رایزنی می کنند.

 

 

وی با افزودن این مطلب که آمریکا که خود را مدعی حقوق بشر می دانست نه تنها از بروز جنایت در جهان جلوگیری نکرد که با ترور حاج قاسم به این امر دامن زد و حالا با اعتراف به ترور به عنوان یک دولت تروریسم باید به افکار عمومی دنیا پاسخ می داد؛ اظهار کرد: اما بعد از ترور اظهارات متناقض مقامات آمریکایی افکار عممومی را متعجب کرد.

 

 

ترکاشوند سانسور خبری هماهنگ در مهمترین شبکه های اجتماعی خارجی را از دیگر اقدامات رسانه های غربی پس از شهادت سردار سلیمانی عنوان و بیان کرد: یکی از رسانه هایی که هماهنگ و بر اساس سیاست های آمریکا اقدام به حذف تصویر و هشتک های مربوط به حاج قاسم کرد اینستاگرام بود.

 

 

وی ادامه داد: با قرار گرفتن دولت آمریکا در موضع انفعالی، مدعیان جریان آزاد اطلاعات تصمیم گرفتند بخشی از اطلاعات واقعی درباره ترور شهید سلیمانی را در تاریکی قرار دهند و جریان اطلاعات را کاملاً یک سویه و هدفمند راهبری کنند؛ با فشارهای آمریکا رسانه های اجتماعی دنیا از قبیل اینستاگرام همه پست های معترض به ترور شهید سلیمانی را سانسور کردند.

 

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با بیان اینکه بعد از ترور شهید سلیمانی یک ترسی در بین مردم آمریکا حاکم شد و رسانه های غربی این جمله معروف حاج قاسم را که « این جنگ را شما شروع می کنید اما پایانش را ما رقم می زنیم...» خیلی پررنگ منعکس کردند و در رسانه های آمریکایی خیلی برجسته شد؛ افزود: رعب و وحشتی حتی تا اعماق خانه های آمریکایی ها رخنه کند.

 

 

وی تصریح کرد: تحلیل گران نسبت به پیامدهای مبهم و گسترده نامعلوم این جنگ هشدار داده بودند و بسیاری از سران کشورها در تماس با مقامات ایران و آمریکا خواستار خویشتن داری دو طرفه شدند و مسئولان ایران تأکید کردند پاسخ نظامی فراخور خواهند داد.

 

 

وی بیان کرد: گزارش نیویورکر در 2013 بعد از شهادت حاج قاسم بازنمایی و در رسانه های آمریکایی پررنگ شد که سلیمانی و یارانش در سپاه قدس همه جا حضور دارند و {فقط طی دو سال } 30 عملیات را از شرق آسیا تا آفریقا و آمریکا هماهنگ کردند و یکی از آنها  از سر میز یک رستوران بود که تنها چند مایل با کاخ سفید فاصله دارد.

 

 

ترکاشوند ادامه داد: بازنمایی این خبر در رسانه های غربی رعب و وحشتی در بین مردم آمریکا حاکم کرد و انتظار برای یک اقدام جنگی تلافی جویانه که در ایران با هشتک انتقام سخت در رسانه های اجتماعی پررنگ شده بود در توئیتر «جنگ جهانی سوم» و «ایران عزیز»بین کاربران آمریکایی ترند شد و این بیانگر ترس مردم و جوانانی بود که به زبان جدی و طنز می خواستند ایران دست به اقدام جنگی علیه آمریکا نزند و این حتی به کودکان آمریکایی هم سرایت کرد و تنها سه روز بعد از شهادت حاج قاسم، مجله تایمز مقاله ای منتشر کرد که با کودکان چگونه درباره جنگ صحبت کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه ما در اینستاگرام در زمین دشمن بازی می کنیم و متأسفانه اراده ای از طرف دولت و وزارت ارتباطات برای ایجاد زیرساخت های لازم وجود ندارد؛ افزود: تصویری که در بازنمایی رسانه های غربی درباره سردار سلیمانی پیش از ترور وجود دارد، نشان دهنده این است او یک فرمانده با صلابت است که با سرسختی استراتژی ایران را در خط مقدم دنبال می کرد و موازنه قدرت و خاورمیانه را به گونه ای بازطراحی کرده بود که خواست جمهوری اسلامی ایران و در  تضاد کامل با منافع آمریکایی ها در منطقه بود.

 

 

ترکاشوند در پایان با اشاره به آنچه که این رسانه ها پس از شهادت حاج قاسم رقم زدند؛ تصریح کرد: بازنمایی این رسانه ها درباره شخصیت سردار پیش و پس از ترور نشان می دهد متعصب از منافع سیاسی است.

 


بر اساس گزارش شبستان؛ سلسله نشست های منطقه ای بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابوالمهدی المهندس و همرزمان شهیدشان با محوریت ابعاد رسانه ای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، بررسی ابعاد منطقه ای و بین المللی شهادت سردار سلیمانی، بررسی ابعاد شخصیتی و اجتماعی سردار سلیمانی، روایتگری رشادت های مدافعان حرم با محوریت سردار سلیمانی و  بررسی شکل گیری و آینده جبهه مقاومت اسلامی در منطقه طی روزهای دوم تا هفتم دی ماه و به همت معاونت تربیت و آموزش فضای مجازی بسیج استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در فضای مجازی برگزار می شود.
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: حاج قاسم ترور شهید سلیمانی شهادت حاج قاسم رسانه های غربی سردار سلیمانی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع محلی در شهر طولکرم در کرانه باختری بامداد امروز از تیراندازی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت خودروی «عمر ابوالفول» از رزمندگان گردان طولکرم  و فرمانده یگان الموت در گردان «طولکرم» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، او که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان «رفیدیا» در شهر نابلس به شهادت رسید؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.

به گفته منابع محلی، پیکر مجروح عمر ابو الفول ابتدا به بیمارستان «ثابت ثابت» در شهر طولکرم منتقل شده و سپس عناصر امنیتی تشکیلات نیز خود را به بیمارستان رسانده‌اند و پس از رزمندگان فلسطینی مجبور به انتقال شهید ابو الفول به بیمارستان «رفیدیا» در نابلس شده‌اند که در آن‌جا به شهادت رسیده است.

در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».

هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی موضوعی است که سال‌هاست فلسطینی‌ها خواستار برچیده شدن آن هستند؛ طی سال‌های گذشته در موارد بسیاری نهادهای امنیتی اسرائیلی ترور یا بازداشت نیروهای مقاومت در کرانه باختری را به تشکیلات خودگردان سپرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • عکس| اقدام عجیب کاپیتان پرسپولیس در اینستاگرام/ عالیشاه همسرش را سانسور کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم