Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه جمعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی دو راه اصلی مشهد-کلات و قوچان-درگز در محدوده شهرستان قوچان و راه فرعی درگز- کلات را به دلیل بارش سنگین برف، وقوع کولاک و کاهش دید رانندگان از حدود ساعت ۱۸ امشب بسته اعلام کرد.

پس از اعلام این خبر فرمانداران شهرستانهای مرزی کلات و درگز به ترتیب از قطع ارتباط جاده‌ای ۱۲ و ۳۸ روستا در شمال این استان خبر دادند با این وجود برای خدمات زیربنایی آب ، برق ، گاز و مخابرات در این دو شهرستان مشکلی ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار درگز به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه راه های ارتباطی بین چهار شهر این شهرستان هم اکنون باز است اما راه های روستایی در مناطق کوهستانی بواسطه بارش برف مسدود شده است.

علی فراهی افزود: ۲۴ روستا در دهستان میانکوه حدفاصل شهرستان قوچان و درگز، ۱۰ روستای دهستان زنگلانلو در مرز شهرستان کلات با درگز و پنج روستای کوهستانی منطقه کلاته چنار بخش نوخندان به دلیل بارش برف و کولاک بسته است.

وی اضافه کرد: امشب نیروهای راهداری تمام توان خود را برای بازگشایی مسیرهای اصلی به کار می گیرند و احتمالا فردا شاهد بازگشایی مسیرهای روستایی خواهیم بود.

فرماندار درگز با بیان اینکه حادثه‌ای بواسطه شرایط نامساعد جوی در شهرستان روی نداده است گفت: نیروهای امدادی هشت دستگاه خودروی سواری گرفتار در جاده های برفی شهرستان را رهاسازی و به آنها کمک رسانی کرده اند.

فرماندار کلات نیز گفت: در پی بارش برف و لغزندگی راهها در این شهرستان کوهستانی راه ارتباطی روستاهای ژرف، مومن آباد، بابافرجی، آغداش، بابارمضان، سنگ دیوار، رباط، خاکستر، چهارراه، لائین کهنه، چرم کهنه و سینی کهنه فعلا مسدود شده است.

مهدی ناصری افزود: یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از کلات عازم مشهد بود در محدوده گردنه گوجگی گرفتار کولاک شد که با کمک نیروهای راهداری از منطقه به سلامت عبور کرد و به مشهد رسید.

وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر، پلیس راه و راهداری هم اکنون در مسیرهای ارتباطی شهرستان مستقر هستند و امروز به ۶ خانواده گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز در فاصله ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. درگز مرکب از چهار بخش مرکزی، لطف آباد، چاپشلو و نوخندان ۱۳۹ روستا دارد. ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. درگز از سمت شمال هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان است.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات هم در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. ساکنان مناطق دامداری و عشایری که به صورت پراکنده در این شهرستان به فعالیت دامداری اشتغال دارند حدود هشت هزار نفر هستند و حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان نیز در شهر کلات زندگی می‌کنند و بقیه نیز ساکن روستاهای این شهرستان مرزی و کوهستانی هستند.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز اعلام کرد بارش برف و باران که از روز پنجشنبه به صورت پراکنده در استان خراسان رضوی آغاز شده بود  فردا شنبه شدت می گیرد و بر وسعت آن افزوده می‌شود.  

بر این اساس با تداوم این سامانه جوی در بیشتر مناطق خراسان رضوی بارشها به صورت باران و برف و در جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک رخ خواهد داد و در نیمه جنوبی استان نیز جاری شدن رواناب پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها بارش برف درگز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی کلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف درگز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی کلات بارش برف درگز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی کلات اخبار کنکور خراسان رضوی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد .     سارا حکمی افزود: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.   وی افزود: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.   حکمی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.   وی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.      

 

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی