Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:22:34 GMT

حماس: سازش مغرب با رژیم صهیونیستی تأسف‌بار است

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۴۰۵۵

حماس: سازش مغرب با رژیم صهیونیستی تأسف‌بار است

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، در بیانیه حماس آمده است: بار دیگر نسبت به خطر اقدام شتابان کشورهای عربی برای عادی‌سازی با دشمن هشدار می‌دهیم و به طور قاطعانه توافق های اعلام شده از سوی کشورهای عربی برای عادی‌سازی با دشمن را رد می‌کنیم.

حماس افزوده است: ایستادن رهبر یک حزب اسلامی کنار یک جنایتکار جنگی که دستانش به خون ملت فلسطین آلوده است، صحنه‌ای اسفناک و دردناکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است، اقدام نخست وزیر مغرب در امضای بیانیه عادی‌سازی و حمایت دبیرکل حزب عدالت و توسعه این کشور از آن، نقض اصول و مبانی این حزب است. این اقدام نقض موضع این حزب اسلامی است که عادی‌سازی با رژیم اشغالگر را رد کرده است.

حماس با بیان این که اصول و مبانی هیچ‌گاه تجزیه نمی‌شود و منافع موقت و دستاوردهای سیاسی نمی‌تواند به حساب مسأله امت اسلامی انجام شود، افزوده است: نبایستی کشورها برای تحقق منافع خود از حساب آرمان ملت فلسطین بهره گیرند.

این بیانیه می افزاید، ادعای ایستادن در کنار ملت فلسطین با رابطه و همکاری با دشمن ملت فلسطین همخوانی ندارد. ما بشدت نسبت به پیامدهای شوم عادی‌سازی روابط مغرب با اسرائیل احساس خطر می‌کنیم.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آمده است، اطمینان داریم که رژیم اشغالگر با سوء استفاده از عادی سازی ها شیوه تجاوزکارانه خود علیه قدس و مسجدالاقصی را تشدید می‌کند.

حماس در پایان از حزب عدالت و توسعه مغرب خواسته تا در موضع خود تجدید نظر کند.

حدود سه هفته پیش «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا از توافق مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط خبر داد، اقدامی که خشم و اعتراضات گسترده مردم عربی و اسلامی را با شعار خیانت به آرمان فلسطین و ادامه اشغال سرزمینهای عربی توسط اسرائیل به دنبال داشته است.

دونالد ترامپ در ازای قبول عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی مغرب، حاکمیت این کشور بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت. موضوعی که بر خلاف امنیت منطقه و در تضاد با قطعنامه‌های بین المللی است.

صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که غنی از ماهی و فسفات بوده و از زمان پایان استعمار اسپانیا در سال ۱۹۷۴ میلادی در معرض حملات مغرب قرار داشته است. «جبهه پولیساریو» برای دستیابی به استقلال این منطقه تلاش می‌کند.

برچسب‌ها مراکش رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراکش رژیم صهیونیستی مراکش رژیم صهیونیستی اخبار کنکور عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم